Jump to content

Varkensvlees verkoop op de Moestuinfoumdag 1 okt. 2016

Jorieke123

Recommended Posts

Ook op deze MTFD hebben we weer wat varkensvlees om te verkopen.

We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc. We delen het varken dus netjes op, en verdelen het over de pakketten.

Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende stukken vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen.

Boven de 3 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik.

Het vlees is netjes vacuüm verpakt, en diepgevroren. Neem een koelboxje of gewoon een bak of doos mee met wat koelelementen en het blijft nog vele uren koud genoeg om niet te ontdooien.

De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat!

We hebben deze keer ook rookworsten, ze wegen zo'n 280 gram per stuk, zijn door ons zelf gerookt, en kosten 3,50 per stuk. Ook netjes vacuüm verpakt en ingevroren

IMG255443011453973618.JPG

speklappen-vlees25671406099365.JPG

worst-vlees75711423587865.JPG

IMG678539931423587934.JPG

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

• 5 months later...

Mijn lijstje alvast:

zoveel hals/schouder karbonades als kan

En natuurlijk de ribbetjes weer

10 x 2 worstjes

3 kilo gehakt (kan nog meer worden)

2x lever ongeveer 300 gram ieder

kop met de gehele kinnebak

2x2 gelderse schijven

2x2 sla vinken

1x buikspek ribben

1 kilo gedroogde worstjes

Edited by Guest

• 4 weeks later...

We hebben nu ook verschillende worsten. Namelijk: braadworsten, BBQ-worstjes, Gelderse schijven, grillworst, rookworsten en slavinken.

Ik maak er een mooie mix van, de kiloprijs is hetzelfde als die van het 'normale' vlees.

IMG567871841472298210.JPG

IMG568955031472298094.JPG

Giga-gaas.nl

• 2 weeks later...

@Jorieke, je hebt heel goeie gedroogde hesp, zeker als ze in dikke schellen gesneden is, dat mag ik uit ondervinding zeggen.

Jammer dat we nu, wegens ziekte, niet kunnen komen, ik kan zo ver niet rijden voor de moment.

Kan zelfs naar mijn huis in de Ardennen niet gaan en dat is nog 100 km dichterbij.

Sorry voor de liefhebbers maar geen kasteelbier deze keer, misschien volgende lente????

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Ik ben al wat bestellingen aan het klaarleggen, Ik hoop dat ik van de week alles heb gewogen en dan krijgt iedereen bericht over wat het bij elkaar kost. (Behalve Ciska: voor jou blijkt het over een kleine 2 weken pas )

Giga-gaas.nl

• 3 weeks later...

Er zijn nog aardig wat van de verschillende worsten (geen rookworsten meer), en er zijn ook nog een paar 'boerenkarbonades' (lekker dik), per stuk verpakt:

(zoiets, maar dan een stuk minder vet langs de rand)

120027919210092813041035770039371284474896n84831475137511.jpg

En er is nog 1 pak normale spareribs, en een pakje dikke ribben. Dat zijn bredere ribben met meer vlees er op.

Verder is er nog leuk wat gehakt, maar alle andere lapjes en stukjes zijn op. Niet normaal hoe snel onze varkens worden opgegeten de laatste tijd Die rookworsten (60 stuks) waren ook veel te snel op, en het was nog steeds zomers warm!

Giga-gaas.nl