Jorieke123 Posted February 15, 2016 Share Posted February 15, 2016 Ook op deze MTFD hebben we weer wat varkensvlees om te verkopen. We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc. We delen het varken dus netjes op, en verdelen het over de pakketten. Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende stukken vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen. Boven de 3 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik. Het vlees is netjes vacuüm verpakt, en diepgevroren. Neem een koelboxje of gewoon een bak of doos mee met wat koelelementen en het blijft nog vele uren koud genoeg om niet te ontdooien. De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat! We hebben deze keer ook rookworsten, ze wegen zo'n 280 gram per stuk, zijn door ons zelf gerookt, en kosten 3,50 per stuk. Ook netjes vacuüm verpakt en ingevroren Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 (edited) Mijn lijstje alvast:zoveel hals/schouder karbonades als kanEn natuurlijk de ribbetjes weer10 x 2 worstjes3 kilo gehakt (kan nog meer worden)2x lever ongeveer 300 gram ieder kop met de gehele kinnebak2x2 gelderse schijven2x2 sla vinken1x buikspek ribben1 kilo gedroogde worstjes Edited September 8, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 27, 2016 Author Share Posted August 27, 2016 We hebben nu ook verschillende worsten. Namelijk: braadworsten, BBQ-worstjes, Gelderse schijven, grillworst, rookworsten en slavinken. Ik maak er een mooie mix van, de kiloprijs is hetzelfde als die van het 'normale' vlees. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 edit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Op FB had je gedroogde worstjes heb je ze met de MTFD ook en wat zijn de kosten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Ik heb het erbij gezet op dit lijstje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 @Jorieke, je hebt heel goeie gedroogde hesp, zeker als ze in dikke schellen gesneden is, dat mag ik uit ondervinding zeggen.Jammer dat we nu, wegens ziekte, niet kunnen komen, ik kan zo ver niet rijden voor de moment.Kan zelfs naar mijn huis in de Ardennen niet gaan en dat is nog 100 km dichterbij.Sorry voor de liefhebbers maar geen kasteelbier deze keer, misschien volgende lente???? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Wat vervelend Willy beterschap, ik had je al gemist bij het aanmeld topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 8, 2016 Author Share Posted September 8, 2016 Jammer Willy! Komend voorjaar hangt er wel weer/nog een ham hoor Komt goed Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 11, 2016 Author Share Posted September 11, 2016 Ik ben al wat bestellingen aan het klaarleggen, Ik hoop dat ik van de week alles heb gewogen en dan krijgt iedereen bericht over wat het bij elkaar kost. (Behalve Ciska: voor jou blijkt het over een kleine 2 weken pas ) Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Geeft niet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 29, 2016 Author Share Posted September 29, 2016 Er zijn nog aardig wat van de verschillende worsten (geen rookworsten meer), en er zijn ook nog een paar 'boerenkarbonades' (lekker dik), per stuk verpakt: (zoiets, maar dan een stuk minder vet langs de rand) En er is nog 1 pak normale spareribs, en een pakje dikke ribben. Dat zijn bredere ribben met meer vlees er op. Verder is er nog leuk wat gehakt, maar alle andere lapjes en stukjes zijn op. Niet normaal hoe snel onze varkens worden opgegeten de laatste tijd Die rookworsten (60 stuks) waren ook veel te snel op, en het was nog steeds zomers warm! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts