aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Op twee dagen tijd ziet mijn druivelaar er zon erbarmelijk uit; denkelijk komt daar niets goeds meer van. De bladeren hebben grote bruine vlekken en de vruchten verschrompelen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Persica († december 2016) Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 iets teveel bemest misschien? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2016 Ik heb ze niet meer bij gemest. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
JudithD Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Wat ontzettend zonde, Willy. Quote It ain't what you do, it's the way that you do it
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2016 Vorig jaar rotten de trossen voor ze rijp waren en nu dit. Denk dat die er uit zal vliegen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Victor Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Zijn de wortels van de druif niet afgevreten? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2016 Dat zou ik niet weten Victor, de stam is ondertussen al zeker drie cm dik en die moet al diep geworteld zijn denk ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Frans D Geplaatst: 6 augustus 2016 Geplaatst: 6 augustus 2016 Heb je hier al gekeken Willy?http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-ziekten.htmNaar de symptomen kijkende in de betreffende lijst; zou het apolexie of dode armziekte kunnen zijn. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 augustus 2016 Geplaatst: 7 augustus 2016 Ik heb ook van die afstervende bladeren bij mijn druif zien er het zelfde uit als op je eerste foto.Gelukkig niet allemaal alleen die bij mij te dicht bij het dak zitten en daar vochtig worden door condens.Die krijgen niet genoeg ventilatie. Zonde om hem eruit te doen Willy, zo'n mooie druif! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2016 Ondertussen ziet die druivelaar er zo uit: Frans, als het de dode armziekte is dan kan ik hem ook best rooien want het is nog maar een stam met twee vertakkingen en ze zijn alle twee aangetast. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Frans D Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Echt zonde dan, want hij heeft zo te zien een mooie tros bezetting. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2016 Sorry voor het late antwoord , ik was twee dagen internetloos.Ja, mooie trossen geeft die wel, al staan de vruchten wel dicht bijeen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
harms1 Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Ik zie op.de achter grond dat.u ook tomaten heeft staan in de kas...tomaten en druiven zijn niet.zo'n gelukkige.combinatie hoor! http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htm Sent from my MotoG3 using Tapatalk Quote
windindewilgen Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 Willy, dat is jammer.Ziet eruit als watergebrek. Er is dus iets aan de hand in het interne van de druif. Of de wortels of in de doorvoer in stam of takken.Volgens mijn gegevens uit 1955 [ ja toen hadden we nog een uitgebreide kas druiven teelt] treedt dodearm ziekte veel langzamer in de tijd op.Als de gehele druif is aangetast zou ik het zoeken in de wortels. Afgevreten of afgestorven door woelmuis of hoge grondwaterstand. Evt grootschalig inkorten om weer evenwicht te brengen de verhouding wortels/ bladeren.Succes, maar willy niet rooien, de aanhouder wind. Tuinieren gaat niet over rozen! Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.