Jump to content

Harde kern in tomaat

Aluapje

Recommended Posts

Als ik tomaten kweekte nam ik meestal zaadjes van tomaten uit de winkel. Dat lukte altijd prima.

Dit jaar had ik zaadjes gekocht van de soort "Moneymaker". Is het normaal dat daar zo'n harde kern in zit? De tomaten rijpen prima maar door die harde kern zijn ze niet lekker om rauw te eten.

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Ja RobO, ze waren mooi rijp. Maar de struik ziet er niet gezond uit; gekruld blad en ook de opbrengst valt vies tegen. Is deze soort misschien niet geschikt voor teelt in de volle grond buiten?

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Als je teveel planten hebt na het uitzaaien, niet weet wat je zaait en met het kopen van planten net zo voordelig uit bent als met zaaien... dan gaat er iets fout

Moneymaker zou het buiten ook prima moeten doen. De mijne zijn nog niet rijp. Kan je misschien een foto maken van een doorgesneden tomaat zodat we mee kunnen kijken?

Tutti-frutti, weet je dan wel welke soort je koopt? Of maakt dat voor jou niet veel uit?

Ik koop vrijwel altijd jonge gezonde kleine tomaten planten. Of ik koop in tuin centra of ik bestel via internet bij ervaring.

De soorten zijn meestal: Cherry tomaten( rood), tutti frutti tomaten met kers en/of meloen smaak, snoep tomaten, japanse cocktail tomaat en soms een enkele roma tomaat

Ja RobO, ze waren mooi rijp. Maar de struik ziet er niet gezond uit; gekruld blad en ook de opbrengst valt vies tegen. Is deze soort misschien niet geschikt voor teelt in de volle grond buiten?

er klopt iets niet denk ik, hij zou binnen en buiten kunnen

hier veel tomaatjes aan elke plant maar wel in de kas

zoals gezegd: de smaak was niet bijzonder, ik heb het idee dat dit een van de beroemde Duitse wasserbombes was...

Edited by Guest

Tomaten hebben, wil je er smaak aan hebben puur zonlicht nodig.

Dus tomaten binnenshuis of in kassen zullen nu eenmaal minder smaken dan tomaten buiten die dagelijks in het zoon licht staan.

Alhoewel er tegenwoordig folie s te koop zijn waardoor wel zonlicht naar binnen kan.