Aluapje Posted August 6, 2016 Share Posted August 6, 2016 Als ik tomaten kweekte nam ik meestal zaadjes van tomaten uit de winkel. Dat lukte altijd prima. Dit jaar had ik zaadjes gekocht van de soort "Moneymaker". Is het normaal dat daar zo'n harde kern in zit? De tomaten rijpen prima maar door die harde kern zijn ze niet lekker om rauw te eten. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 nee, ik had ze vorig jaar en dat ging prima, zonder echt harde kern (maar wel meer dan in de kerstomaat en mijn vleestomaat supersteak)vond ze niet echt top smaken, waren ze wel rijp? zo?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Ja RobO, ze waren mooi rijp. Maar de struik ziet er niet gezond uit; gekruld blad en ook de opbrengst valt vies tegen. Is deze soort misschien niet geschikt voor teelt in de volle grond buiten? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutti-frutti Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Met zaad weet je het nooit. Je hebt er bijna altijd teveel wanneer je zaad uitzaait. Ik koop al jaren plantjes bij bedrijven met erkende namen. Net zo makkelijk en voordelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Tutti-frutti, weet je dan wel welke soort je koopt? Of maakt dat voor jou niet veel uit? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Als je teveel planten hebt na het uitzaaien, niet weet wat je zaait en met het kopen van planten net zo voordelig uit bent als met zaaien... dan gaat er iets fout Moneymaker zou het buiten ook prima moeten doen. De mijne zijn nog niet rijp. Kan je misschien een foto maken van een doorgesneden tomaat zodat we mee kunnen kijken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted August 7, 2016 Author Share Posted August 7, 2016 Toegegeven, deze is nog niet rijp maar je kunt de kern duidelijk zien en ik denk niet dat ie minder wordt naarmate de rijping verder gevorderd is. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutti-frutti Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Tutti-frutti, weet je dan wel welke soort je koopt? Of maakt dat voor jou niet veel uit? Ik koop vrijwel altijd jonge gezonde kleine tomaten planten. Of ik koop in tuin centra of ik bestel via internet bij ervaring.De soorten zijn meestal: Cherry tomaten( rood), tutti frutti tomaten met kers en/of meloen smaak, snoep tomaten, japanse cocktail tomaat en soms een enkele roma tomaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 (edited) Ja RobO, ze waren mooi rijp. Maar de struik ziet er niet gezond uit; gekruld blad en ook de opbrengst valt vies tegen. Is deze soort misschien niet geschikt voor teelt in de volle grond buiten? er klopt iets niet denk ik, hij zou binnen en buiten kunnenhier veel tomaatjes aan elke plant maar wel in de kaszoals gezegd: de smaak was niet bijzonder, ik heb het idee dat dit een van de beroemde Duitse wasserbombes was... Edited August 7, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutti-frutti Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Tomaten hebben, wil je er smaak aan hebben puur zonlicht nodig.Dus tomaten binnenshuis of in kassen zullen nu eenmaal minder smaken dan tomaten buiten die dagelijks in het zoon licht staan. Alhoewel er tegenwoordig folie s te koop zijn waardoor wel zonlicht naar binnen kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts