bio-fee Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 Manlief wil graag een druif planten. Nou hebben we 0,0 ervaring met druiven dus wat tips zijn welkom. Wat is een lekkere soort rode, pitloze tafeldruif? En is het najaar de juiste tijd om hem te planten? Hij komt tegen een muur op het zuid-westen zodat hij lekker veel zon krijgt en de muur houdt 'm dan nog wat extra warm. Hij komt buiten, dus niet in een kas. Quote
Liekie Geplaatst: 8 augustus 2016 Geplaatst: 8 augustus 2016 De site van fruitlent is heel informatief wat betreft druiven. Ieder voorjaar hebben ze ook een grote verkoop van gecertificeerde telers van de nieuwste soorten. Quote
bio-fee Geplaatst: 9 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2016 Dank je Liekie, goede tip!Ik lees op de site dat het allemaal nog niet zo simpel is en dat er aardig wat nadelen zitten aan een pitloze soort. Hm.... Quote
weknow Geplaatst: 9 augustus 2016 Geplaatst: 9 augustus 2016 Ik lees op de site dat het allemaal nog niet zo simpel is en dat er aardig wat nadelen zitten aan een pitloze soort. Hm.... De lat ligt er hoog....je zou kunnen zeggen dat Fruitlent eigenlijk alleen geïnteresseerd is in het ontdekken van de allerbeste en dat in de praktijk probeert te staven door te testen wat er aan meestal nieuwe variëteiten ontwikkeld wordt. Als je per - al of niet - pitloos ras apart kijkt, vind je vast enkele soorten die voor jullie goed zijn. Daarnaast zijn lang niet al hun rassen makkelijk ergens te koop. Ook een compromis kan een uitstekende keuze zijn voor jullie muur, die op zich al een idealere plek is voor een druif en ook voor het net-niet-top-ras prima kan voldoen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tutti-frutti Geplaatst: 9 augustus 2016 Geplaatst: 9 augustus 2016 Een druiven plant heeft een goede vochthoudende vrij voedzame bodem nodig, heeft wanneer de druiven bloeien voldoende water nodig, heeft een bepaalde hoeveelheid zonne uren nodig, heeft een bepaalde hoeveelheid warmte nodig.Tegen een warme zuid muur zou kunnen, of een grote kuip die makkelijk verplaatsbaar is.Er zijn tal van duivensoorten/rassen te koop, als je alleen al langs de moezel eens bekijkt weet je niet wat je tegen komt. Quote
harms1 Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 (aangepast) Dit schijnt een lekkere druif te zijn die het in ons landje ook aardig doet..http://www.fruitbomen.net/mobile/product.php?n=attika Zelf geen ervaring met dit ras...ik heb zelf de Boskoop Glory, die het overigens erg goed doet bij mij in Noord Holland...Boskoop is niet pitloos...bepaald niet! Sent from my MotoG3 using Tapatalk 10 augustus 2016 aangepast door Gast Quote
harms1 Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Sent from my MotoG3 using Tapatalk Quote
harms1 Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Sent from my MotoG3 using Tapatalk Quote
loes Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 (aangepast) ik lees even mee. ik heb op een vergelijkbare locatie ook nog een plekje vrij en rood+pitloos of pitarm heeft de voorkeur. naast de Attika kom ik Vanessa ook vaak tegen in mijn zoektocht. op papier klinken beide goed. 10 augustus 2016 aangepast door Gast Quote
Roland Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 Waarom gaat jullie voorkeur uit naar een rode druif? Quote
loes Geplaatst: 10 augustus 2016 Geplaatst: 10 augustus 2016 in mijn geval omdat ik al een blauwe druif heb en ik de rode druiven meestal lekker vind. buren hebben een witte dat speelt ook nog mee. Quote
bio-fee Geplaatst: 17 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2016 Euh... rode, blauwe en witte druiven? Ik ken alleen rode en witte geloof ik. De witte vindt manlief niet zo lekker dus vandaar dat we graag een rode willen (of zijn die dan blauw???) Mooie foto's harms1! Ik hoop dat het er over een tijdje ook zo uitziet bij ons. Bedankt verder voor alle tips, ik neem ze mee! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.