Stan Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Let op. Niet alle stekken zijn goed gegaan. Ik neem wel stek mee maar van een aantal soorten dus zonder wortels In de aanbieding: Kruiden: Zaden:Bieslook zadenCapsicum(paprika en peper) Diverse soorten Planten/stekken: Bieslook plantjes van dit jaarKnoflookbieslook plantjes van dit jaarHartgespanRozemarijn stekken van rond de 5 cmRozemarijn stekken van rond de 15 cmCitroenmuntSpearmint CiskaMarokkaansemunt VrouwenmantelCitroenkruid/colakruid CiskaFruit: Planten/stekken: Aardbei koronaAardbei ras onbekend.Zwarte bes Nasuada. Aalbes kan ik maken op verzoek. Witte en rode. Nasuada wit en rood.Vijgen Brown turkey. voor Ciska en Kibas Anna3. Indien meer gewenst moet ik weer maken. Bloemen: Zaden:GoudsbloemPaarse winde(Ipomea)Vingerhoedskruid(Digitalis) wit en rozeHoge Margrieten Paddenstoelen: Broed/kweekbaal Roze Oesterzwam.1x broedbaaltje Pleurotis Eryngii voor Angela.1x broedbaaltje voor Anna3.1x broedbaaltje voor Ciska. Ik zoek: Potjes tot 1 literPotten voor inmaak(verschillende maten)Capsicum van mild tot loei-heetLof wortels(liefste zonder dekgrond). Ik krijg/ruil:Zwartmoeskervel van Weknow en in ruil een klein potje jam Dit lijstje zal ik snel nog aanvullen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Posted August 17, 2016 Author Posted August 17, 2016 Ik heb ook broed/kweekbaaltje van de Roze oesterzwam in de aanbieding. Mss ook nog wel wat gele en of Konings oesterzwam. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Stan ik zou zoiets wel eens willen proberen met die koningsoesterzwam : Gaat dat met een broedbaaltje? Quote
Stan Posted August 18, 2016 Author Posted August 18, 2016 Ga ik voor je maken Angela Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Posted August 19, 2016 Posted August 19, 2016 Staat er iets op mijn lijstje voor jou?Ik heb eventueel grote potten van 2 liter. Quote
Stan Posted August 19, 2016 Author Posted August 19, 2016 Ik kan nog stekken maken van Artemisia abrotanum ofwel citroenkruid(colakruid) voor de liefhebber. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Kibas Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Ik zou graag een vijgenstek willen. Ik ben inderdaad op zoek naar een bruine vijg. Kun je jampotjes/groentepotjes gebruiken? Zo ja, dan ga ik ze voor je sparen en mogelijk heb ik er nog een paar liggen. Kun je ook flessen gebruiken met twist dop voor het maken dan diksap? Mogelijk heb ik nog wat liggen voor je. Quote
Stan Posted August 21, 2016 Author Posted August 21, 2016 @Kibas, ik zet je er straks bij en flessen met metalen dop graag, potten ook welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Kibas Posted August 21, 2016 Posted August 21, 2016 Leuk, ik verheug me op de vijg. Ik ga voor je kijken naar de flessen en potten en ga voor je verzamelen. Even een leuke anecdote mbt de flessen: toen ik nog beter voedsel verdroeg, maakte is zelf diksap volgens zweeds gebruik door het sap in te koken (zonder suiker in mijn geval). Zo ook van zwarte bessen. Ik wilde na een dag mijn Zweedse gasten op zwarte bessensap tracteren uit een fles die niet helemaal vol was gekomen. Ik zette de fles op tafel met een kan water er naast, ook geheel volgens Zweeds gebruik. Maar toen de fles werd omgekeerd, bleef de inhoud hangen. Het blijkt dat zwarte bessen, zeker als je er wat onrijpere tussen hebt, uit zichzelf te geleren. Dat wisten zij wel, maar ik niet Het was nog een heel werk de gelei uit de flessen op mijn brood te krijgen danwel in een drinkglas stuk te roeren tot sap. Quote
Kibas Posted August 22, 2016 Posted August 22, 2016 Stan, ik heb gekeken. Ik heb 3 flessen met metalen deksel voor je en een doos vol glazen potjes en potten (jampotjes, groentepotten, lange hoge knoflookpotjes etc). En daarnaast zal ik ook voor je gaan verzamelen. Quote
Anna3 Posted September 6, 2016 Posted September 6, 2016 Zou ik een vijgenstekje mogen? Mijn vriend wil graag met paddenstoelen aan de slag, maar hij heeft nul ervaring. Zijn de oesterzwammen die je aanbiedt geschikt voor beginners? Zo ja dan zou hij die graag willen proberen. Is enige uitleg op de MTFD ook mogelijk? In ruil daarvoor heb ik capsicumzaden en P9 en P7 (of zijn die te klein?). Zadenlijst kan ik je per pb sturen? Quote
Stan Posted September 8, 2016 Author Posted September 8, 2016 Anna3, Oesterzwammen zijn de ideale instap paddenstoelen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Posted September 9, 2016 Author Posted September 9, 2016 ik zoek nog lof wortels(liefste voor teelt zonder dekgrond). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Ciska Posted September 13, 2016 Posted September 13, 2016 Stan, ik heb tot nu toe ongeveer 10 koffiemelkflesjes bijelkaar. Het kan ook wat meer zijn omdat ik ze niet geteld heb. Het gaat helaas niet zo snel, de meeste clienten zijn theedrinkers Moet ik even voor je door blijven sparen na de MTFD? Ik heb dus ruimte genoeg voor jampotjes...hoeveel wil je? 10? 20? 50? Of meer? want van jam houden ze wel.... Heb je nog iets van een broedbaaltje over? Quote
Nasuada Posted September 13, 2016 Posted September 13, 2016 Hi Stan,Ik heb belangstelling in de zwarte bessen en witte en rode aalbessen mocht je deze nog hebben.Kijk even eind vd week op mijn lijstje of er ook iets voor jou bijzit, ga hem bijwerken. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Stan Posted September 14, 2016 Author Posted September 14, 2016 Broed gaat wel lukken denk ik. Ik heb immers nog wel even Ciska. En Nasuada, zwarte bes heb ik iig (die stekken zeer makkelijk). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Nasuada Posted September 14, 2016 Posted September 14, 2016 Thnx laat je tzt weten waarvoor je wilt ruilen? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Anna3 Posted September 15, 2016 Posted September 15, 2016 Anna3, Oesterzwammen zijn de ideale instap paddenstoelen. Helemaal mooi! Laat je nog weten wat je in ruil daarvoor (en een vijgenstekje) wil? Quote
geedee Posted September 23, 2016 Posted September 23, 2016 Ik heb nog een aantal jampotjes staan; neem ik voor je mee....of heb je er al genoeg? Quote
Stan Posted September 26, 2016 Author Posted September 26, 2016 Graag Geedee, heel erg graag. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Posted September 30, 2016 Author Posted September 30, 2016 Niet alle stekken zijn goed gegaan maar ik neem vervanging mee. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Ciska Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Hey hey, Hoe is je vervoer? ik heb hier klaarstaan een doos met 75 jampotten en rond de 20 koffiemelkflesjes...is dat genoeg? Quote
Stan Posted September 30, 2016 Author Posted September 30, 2016 Vervoer is auto en ja helemaal top. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Ciska Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Okidokie...dan gaat het gevaarte mee.. Quote
weknow Posted September 30, 2016 Posted September 30, 2016 Edit. Sorry....ik dacht dat ik een PB stuurde. Nou ja, staat niets verkeerds of te persoonlijk in..... Hoi Stan, Je zult wel gelezen hebben dat ik er morgen niet bij zal zijn. Als je me je adresgegevens PB't zal ik de zaden van zwartmoeskervel naar je opsturen Groetjes en een fijne + gezeliige dag morgen! Wino Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Recommended Posts