Bubbels Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Een aantal jaar geleden van mijn schoonmoeder een doos vol weckpotten gehad. Zij had ze ook weer van iemand gekregen. Vandaag wilde ik appeltaartvulling gaan maken en het leek me ideaal om eens wat met die weckpotten te gaan doen, alleen nu blijkt dat ze niet bepaald "gangbaar" zijn. Ik heb een doos vol dikke glazen potten, aardig recht, en daarbij nog in de verpakking zo'n 40 aluminium deksels. Dit zijn echter geen schroefdeksels maar gewoon losse deksels, wel met in de deksel een soort platte rubber rand voor betere afdichting, maar ze klikken niet eens vast. Ik kan nergens op internet weckpotten vinden die afgesloten worden met aluminium deksels die niet te schroeven zijn, en ik snap er dus ook helemaal niks van. Ik denk namelijk dat de deksels vrij makkelijk los te tikken zijn na het afkoelen van de weckpotten, en dat lijkt me toch niet de bedoeling. De tekst op de verpakking van de deksels is in een Oost-Europese taal en Google vertelt me niks als ik de teksten daarvan invoer. Heeft hier iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? En of ik misschien onderdelen mis? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Foto? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 1, 2016 Author Share Posted September 1, 2016 De deksel ligt er dus los op. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Ik ken ze niet.Is het niet hetzelfde principe als een 'gewone' weckpot met rubber elastiek? Als die vacuüm gezogen is, tik je de deksel er ook niet zomaar af.Ik denk dat er - net als bij gewone potten - klemmen bij horen voor tijdens het wecken, en dat die ontbreken. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flos Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Echt kennen doe ik nu niet. Maar een glazen deksel bij normale weckpotten ligt ook los . Pas als ze uit de ketel komen en zijn afgekoeld zit het deksel vast.Volgens mij hoort daar nog een klem bij om het weck proces te kunnen doen. Quote Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 1, 2016 Author Share Posted September 1, 2016 Toch wel he. Er zit een klem bij maar die is veels te groot voor deze potten. Maar eens even kijken of ik ergens klemmetjes op de kop kan tikken. Wel fijn om te horen dat die deksels nog best wel eens goed zouden kunnen gaan werken. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Wild guess: die klem zal er toch niet vertikaal op moeten?? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 1, 2016 Author Share Posted September 1, 2016 Nee, dat gaat 'm niet worden. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flos Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Is het mogelijk eens een foto te plaatsen van de pot als die rechtop staat en van de klem? Quote Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 Klem is van grotere potten. Vandaag bij de welkoop wat kleine klemmetjes gekocht en geprobeerd appeltaartvulling te wecken maar deze dekseltjes trekken niet vacuum. Eigenlijk ook niet vreemd, aluminium is nou niet bepaald vormvast. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 zijn het misschien gewoon koelkastdeksels? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 http://www.marmelot.com/marmelot/inmaakglazen-glazen-van-1000ml-ook-voor-jampot-vacuumpomp-p-2529.html?language=nl Is dit misschien iets vergelijkbaars? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 3, 2016 Author Share Posted September 3, 2016 Nee, zijn niet geschikt voor aparte schroefranden. Koelkastdeksels lijkt me sterk, dan zouden ze op z'n minst moeten klemmen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Ik zou de gebruiksaanwijzing naar Piroska sturen. Misschien dat zij er wat van kan maken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 4, 2016 Author Share Posted September 4, 2016 Er is geen gebruiksaanwijzing. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Misschien horen de potten en de deksels niet bij elkaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Is het misschien zoiets? https://www.google.nl/search?q=weckpot+met+aluminium+deksel&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiepvfmrPbOAhUCORQKHb6wAjcQsAQIJA&biw=1366&bih=608#imgrc=URGhdQHrSnu69M%3A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 De tekst op de verpakking van de deksels Dit bedoel ik Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 Ik zag dat mijn link niet goed meer werkt, althans niet zoals mijn bedoeling was. Hier de afbeelding die ik bedoelde: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted September 5, 2016 Author Share Posted September 5, 2016 Er staat alleen op dat het aluminium deksels zijn. Dat is alles. En dit is allemaal heel anders. Denk dat ik de zoektocht maar opgeef en mezelf volgend jaar wat degelijke weckpotten kado doe. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts