angela († maart 2025) Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Waarom kan ik sommige berichten niet quoten? Quote
AshaiRey Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Weet nie Waarom kan ik sommige berichten niet quoten? jou bericht ging ook niet.Je kan de quote functie gebruiken in de editor en daar de text tussen zetten.Of je type [ quote] dan de text die je wilt [/ quote]Het moet natuurlijk zonder de spatie voor het woord quote, maar als ik dat nu doe dan wordt het weer een quote. Quote Groetjes,Bram
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Geplaatst: 26 september 2016 Ja maar dat ding rechts bovenin zit er niet voor niets.Het rare is nu gaat een bericht niet en als je morgen het zelfde bericht nog een keer zou proberen werkt het wel? Quote
HuubvG Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Om te voorkomen dat ieder voorgaand bericht gequote wordt, is het niet mogelijk om het laatst geplaatste bericht te quoten.Je kunt het voorgaande bericht wel quoten wanneer je een nieuw antwoord gaat maken, kijk maar: (scroll omlaag en klik op ") Ja maar dat ding rechts bovenin zit er niet voor niets.Het rare is nu gaat een bericht niet en als je morgen het zelfde bericht nog een keer zou proberen werkt het wel? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2016 Geplaatst: 26 september 2016 Klopt, je kunt het nieuwste bericht van een topic niet quoten. De oudere berichten wel. De quotefunctie werd op een gegeven moment voor elk wissewasje gebruikt (incl. hele waslijsten met foto's in die quote, terwijl die er dus pal onder stonden), vandaar de verandering. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Geplaatst: 26 september 2016 Ik kan niet zeggen of het iedere keer het laatste bericht was hou ik in de gaten.Thanks! Quote
bio-fee Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Om te voorkomen dat ieder voorgaand bericht gequote wordt, is het niet mogelijk om het laatst geplaatste bericht te quoten.Je kunt het voorgaande bericht wel quoten wanneer je een nieuw antwoord gaat maken, kijk maar: (scroll omlaag en klik op ") Huh, HOE kan ik het voorgaande (en dus laatste) bericht nou dan wel quoten? Als ik een nieuw antwoord maak (via: "plaats reactie"), krijg ik gewoon een leeg tekstvak te zien? Je aanwijzing: scroll omlaag en klik op " snap ik niet. Ik zie nergens een " om op te klikken...? Dat teken staat alleen rechtsboven de berichten. En dus ook bij het laatst geplaatste bericht. En dus verwacht ik dat ik kan quoten, als ik daar op klik... En dat werkt dus niet. Quote
loes Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 ja het klopt dat je een leeg tekstvak te zien krijgt. vervolgens scrol je naar beneden, voorbij "foto's toevoegen aan uw bericht", helemaal naar onderen.daar staat "Onderwerp voorbeeld" met daaronder de laatste aantal posten. hier staat wederom een het quote tekentje en als ik daarop klik dan quote ik jou post Om te voorkomen dat ieder voorgaand bericht gequote wordt, is het niet mogelijk om het laatst geplaatste bericht te quoten.Je kunt het voorgaande bericht wel quoten wanneer je een nieuw antwoord gaat maken, kijk maar: (scroll omlaag en klik op ") Huh, HOE kan ik het voorgaande (en dus laatste) bericht nou dan wel quoten? Als ik een nieuw antwoord maak (via: "plaats reactie"), krijg ik gewoon een leeg tekstvak te zien? Je aanwijzing: scroll omlaag en klik op " snap ik niet. Ik zie nergens een " om op te klikken...? Dat teken staat alleen rechtsboven de berichten. En dus ook bij het laatst geplaatste bericht. En dus verwacht ik dat ik kan quoten, als ik daar op klik... En dat werkt dus niet. Extra handigheidje: wanneer ik een stukje van je post selecteer en dan op het quote tekentje klik, dan wordt alleen de geselecteerde tekst gequoteHuh, HOE kan ik het voorgaande (en dus laatste) bericht nou dan wel quoten? extra handig want het is vaak onnodig om de gehele tekst van de laatste post te quoten. Quote
Erny Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 dan quote ik jou postJeetje Loes... al die handigheidjes... Ook deze gebruikte ik niet maar deed ik zelf met het " teken en wat knippen en plakken. Kun je niet een topic starten en er elke week 1 onthullen? Quote
bio-fee Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Aaaah Loes, ik heb het gevonden, dank je wel! Wel onhandig dat het zo omslachtig moet zeg... Dat verzin je toch niet??? Ik ben het in elk geval nog op geenéén forum tegengekomen... Quote
speets Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Ik ben er juist blij mee dat het hier zo goed geregeld is. Dat zouden ze op veel meer fora moeten doen Het is meestal nergens voor nodig om het laatste bericht te quoten. En al helemaal niet in zijn geheel. En als je dat tóch wilt en het 'echte' quoten te omslachtig vindt, kun je het inderdaad ook doen zoals Erny zegt: aanhalingstekens. Eitje toch? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
loes Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 ik ken het wel van meer fora, ook van grotere fora (waar bijvoorbeeld foto's in een quote automatisch in linkjes veranderen om mega foto quotes te voorkomen). Net als speets zou ik willen dat elk fora dit hanteert. Wat is het nut van de laatste post quoten? een forumquote is het aanhalen van een stukje tekst waarop je wilt reageren. Je reageert al direct na die post, de lezer heeft de post net gelezen dus het is niet nodig om de post opnieuw aan te halen. Enkel wanneer je op een specifiek stukje uit een grote lap tekst wil reageren kan een selectieve quote een meerwaarde hebben. En selectief quoten gaat het makkelijkste via het reactievenster. dan quote ik jou postJeetje Loes... al die handigheidjes... Ook deze gebruikte ik niet maar deed ik zelf met het " teken en wat knippen en plakken. Kun je niet een topic starten en er elke week 1 onthullen? ik kom er door dit soort topics pas achter dat die handige forumopties bij anderen helemaal niet bekend zijn. Quote
Erny Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Haha... ik zou niet weten hoe ik er anders achter moet komen, als ik jou niet had.... (Net als toen ik mn leesteken probleem had en ik van jou hoorde dat ik Shft Ctrl moest indrukken en hopla het probleem was opgelost. ) Dus... topic: Handboek Handige Forumopties... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 september 2016 Auteur Geplaatst: 28 september 2016 Ik vind het quoten soms wel handig omdat de persoon die je quote een melding krijgt.Vooral als die niet altijd hier te vinden is.Maar is schoon de quote wel op. Quote
bio-fee Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Ik ben het helemaal met je eens Loes, dat het meestal niet zinvol is om een hele post te quoten en dat selectief quoten het fijnste is.Wat ik echter niet erg logisch vind, is dat ik alle berichten kan quoten, behalve de laatste.Als ik ergens op reageer, is het niet per sé logisch dat ik op de laatste post reageer. Misschien reageer ik wel op een post die daar een heel stuk boven staat. Die kan ik dan dus wel quoten. Maar als ik op de laatste post reageer, kan ik ineens niet meer (op een handige manier) quoten. Nee sorry, ik vind het niet logisch. Ik neem ook niet automatisch aan dat als ik een reactie zie staan, dat dat dan een reactie is op de laatst geposte post. Dat is nl. lang niet altijd het geval. Maar goed kennelijk zijn er mensen die dit wél logisch én handig vinden, dus ik leg mij er maar bij neer. Quote
loes Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 zoals eerder uitgelegd kan je nog steeds de laatste post quoten via het reactie venster. 1 klik extra om te voorkomen dat we een stortvloed krijgen aan het onnodig quoten van de laatste post zoals in het verleden gebeurde. met hele lange posten tot gevolg wat vooral op de mobiel veel extra scrolwerk betekend. ook zonder dat ik je post quote snapt iedereen dat ik op de laatste post reageer. Quote
speets Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 (aangepast) Ik vind het quoten soms wel handig omdat de persoon die je quote een melding krijgt.Maar dan is het wel prettig als men niet de complete tekst herhaalt (en al helemaal niet met foto's en al), zoals sommige mensen doen.Één zin is genoeg. Zelfs 1 woord is al genoeg. Edit: Gewoon even een woord of zin selecteren (= blauw maken) en op " klikken 27 december 2016 aangepast door Gast Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 september 2016 Auteur Geplaatst: 28 september 2016 Zoals er in mijn bericht staat doe ik dat ook.Ik weet intussen de reden en ook hoe dit zo gekomen is. Dus van mij mag hier een slotje op. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.