Majan Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Mijn basilicum en munt die binnen staan hebben geel/ bruine vlekken. De blaadjes worden uiteindelijk helemaal bruin en vallen dan eraf. Weet iemand misschien wat hier de oorzaak van kan zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Welkom op het forum! Je kan jezelf even voorstellen bij de voordeur. En wat je vraag betreft heb je aan mij heel weinig, ik haal een nieuwe bio-basilicumplant bij de jumbo, splits hem in afzonderlijke potjes en dan kan ik weer maanden vooruit. Maar als ik naar die aarde kijk, misschien verpotten in nieuwe potgrond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Armoe troef zo te zien... geen voeding voor de plantjes om gezond te blijven.En dan ook nog, zo te zien, tere snel opgekweekte kwetsbare supermarkt (?) plantjes. Die zijn niet gekweekt om lang te overleven. Munt heeft het sowieso niet naar de zin binnenshuis. Die wil buiten wonen. Dat geldt ook voor de bieslook. Je kan over de diverse soorten kruiden wel topics met teeladviezen vinden via de zoekfunctie.En ook topics van mensen die dezelfde problemen hadden als jij nu beschrijft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Ook is het qua licht-uren wel gebeurt voor kruiden dit jaar... Ze (en dan vooral de munt en bieslook) gaan in winterrust. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sixert Posted October 18, 2016 Share Posted October 18, 2016 Het spijt me maar ze zien er niet erg goed uit.Het kan liggen aan verschillende factoren.LichtVoedingZiektensTeveel waterKouetc. Quote Neem een kijkje op mijn website over planten, samen kunnen we de klimaatsveranderingen stoppen!http://www.BlessThePlants.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 gewoon tijd voor de winter. De basilicum lekker op de composthoop gooien en de pepermunt in een grote pot buiten. Dan komt het volgend voorjaar weer gewoon op. Ik raad je aan het vooral niet in de volle grond te zetten, tenzij je het niet erg neemt dat de pepermunt je tuin overneemt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majan Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Dankjewel voor al jullie tips!! Sorry voor de late reactie alles kwam in mn spam terecht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts