Jump to content

Basilicum en munt hebben bruine vlekken

Majan

Recommended Posts

Welkom op het forum! Je kan jezelf even voorstellen bij de voordeur.

En wat je vraag betreft heb je aan mij heel weinig, ik haal een nieuwe bio-basilicumplant bij de jumbo, splits hem in afzonderlijke potjes en dan kan ik weer maanden vooruit. Maar als ik naar die aarde kijk, misschien verpotten in nieuwe potgrond?

Armoe troef zo te zien... geen voeding voor de plantjes om gezond te blijven.

En dan ook nog, zo te zien, tere snel opgekweekte kwetsbare supermarkt (?) plantjes. Die zijn niet gekweekt om lang te overleven.

Munt heeft het sowieso niet naar de zin binnenshuis. Die wil buiten wonen. Dat geldt ook voor de bieslook.

Je kan over de diverse soorten kruiden wel topics met teeladviezen vinden via de zoekfunctie.

En ook topics van mensen die dezelfde problemen hadden als jij nu beschrijft.

Het spijt me maar ze zien er niet erg goed uit.

Het kan liggen aan verschillende factoren.

• Licht
    Voeding
    Ziektens
    Teveel water
    Kou
    etc.

Neem een kijkje op mijn website over planten, samen kunnen we de klimaatsveranderingen stoppen!http://www.BlessThePlants.com

gewoon tijd voor de winter. De basilicum lekker op de composthoop gooien en de pepermunt in een grote pot buiten. Dan komt het volgend voorjaar weer gewoon op. Ik raad je aan het vooral niet in de volle grond te zetten, tenzij je het niet erg neemt dat de pepermunt je tuin overneemt

• 3 weeks later...