Geplaatst: 6 juni 20178 j ik vind t niet eerlijk: mama natuur zorgt eerst voor losse planten ivm geen regen voor 5 weken en dan blaast ze ze om met wk 9en ook al geen appeltjes, kweepeer, peren, vijgen na 1 nachtje vrieskou
Geplaatst: 14 juni 20178 j Nu wou ik wat gisteren gekochte prei planten maar ik kan het niet. Deze thermometer hangt sedert 10h in de schaduw. Moet noodgedwongen binnen blijven. Oud worden is niet erg maar oud zijn dat is wat anders! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 juni 20178 j Ik ging Sugar snaps plukken en toen werd ik aangestaard door diverse larven die gezellig hun intrek hadden genomen in een peul. Toch zeker een kwart van de peulen die er hingen hadden opeens een rond raampje en een bewoner. Het wil echt niet met die peulvruchten dit jaar. Doperwten mislukt, peultjes opgegeten door bladrandkever en nou van die erwtenboordingen in mijn Sugar snaps. Alleen de kapucijners waren gelukt en die vond ik niet lekker.
Geplaatst: 15 juni 20178 j Daarom lukten die kapucijners natuurlijk; de beestjes vonden ze ook niet lekker, en dat is waarschijnlijk de harde waarheid. And now for something completely different; ik geloof dat ze het laatste bruggetje wat ik over moet om thuis te komen gaan vervangen. Het nieuwe houtwerk ligt er al een tijdje. Maar let nou eens op hoe handig de aannemer dat houtwerk daar heeft neergelegd voor als je nu nog van het oude bruggetje gebruik moet maken:
Geplaatst: 15 juni 20178 j Auteur Ooh wauw, dáár hebben ze écht goed over nagedacht... Jeetje, en das ook niet een balkje dat je even aan de kant schuift zeg...
Geplaatst: 20 juni 20178 j Het gaat niet goed bij mij. Soms weet ik gewoon niet meer hoe ik iets moet doen. Vooral kiezen tussen twee of drie dingen gaat slecht en vroeger had ik daar geen last van. Ook stel ik veel uit wat ik direct zou moeten doen. Nu heb ik vanalle koolplantjes staan maar ik weet gewoon niet waar ik ze moet gaan zetten en dus blijven ze maar staan in hun potjes. Bazin moet me dikwijls een beetje helpen en dat was vroeger niet zo. Vergeet ook veel dingen. Binnen twee weken weer een MRI scan laten maken van de bovenkamer, ben wat bang voor de uitslag. Wie wil mijn hoofdpijn? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 20 juni 20178 j jemig Willy, ik kan me voorstellen dat je daar gespannen voor bent. Heel veel sterkte en steun de komende tijd! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 20 juni 20178 j Hou je haaks Willy. En fijn dat je zo'n zorgzaam bazinnetje hebt. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 20 juni 20178 j Juist in de kas, heet! , een komkommer gaan afsnijden en bij het terug recht komen moest ik me vast houden omdat het zo draaide. Ambetant is dat. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 20 juni 20178 j Auteur Tja Willy, je kan het lichaam niet dwingen, moet het tijd gunnen om te herstellen. En daarbij jezelf vooral niet kwalijk nemen dat je minder/weinig kunt doen. En ook met de tuin, als het niet gaat dan gaat het niet... dan maar een jaartje wat minder oogst. Je gezondheid is belangrijker. De stress over de tuin is ook niet goed voor je genezing. Je zou bijvoorbeeld je kunnen verdiepen in hoe je het voor jezelf volgend jaar gemakkelijker kunt maken qua onderhoud van de tuin en de groenten. Zelf loop ik ook nog een maand achter op schema, courgettes etc, komkommers en augurken moeten allemaal de grond nog in en die grond moet ook nog eerst schoon en klaar gemaakt worden. Dus je bent niet de enige met díe problemen. Kool en boontjes en tomaten heb ik gelukkig ondertussen wel in de grond.En dan ga ik morgen weer kijken wat ik dan kan doen. Stapje voor stapje, bakje voor bakje. Zittend op mn krukje en niet voorovergebogen en met voldoende pauzes.
Geplaatst: 20 juni 20178 j Nu is het wat bewolkt en beter doenbaar buiten. Moet nog een dertigtal kooltjes planten in de tweede tuin. Die ligt er wel verwaarloosd bij hoor. Ga toch wachten tot tegen de avond. Gisteren hebben drie pesters een jongen van dertien de halsslagaders toegeknepen tot hij het bewustzijn verloor. Daarna wat geslagen en in het kanaal gegooid! Nu vraag ik me af welke blijvende schade dat kind opgelopen heeft. Denk veel meer dan de dokters zo direct gaan vinden. Als dat geen poging tot moord is? Het slachtoffertje zal wel geen topadvocaat krijgen, de daders wel! Als ik bedenk wat ik tegen kom door die ene slagader die verstop zit.... Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 24 juni 20178 j Verdomme toch, nu kan ik geen Frans meer lezen ook. Straks ook geen Engels of Duits ook? Begon een Franstalige mail te lezen en ik begreep er niets van! Doemme toch! Hoop dat het niet blijvend is. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 juni 20178 j De vierde moet ik weer voor een MRI scan en daarna naar de dokter in de kliniek. Zal dat dan wel vertellen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 26 juni 20178 j Willy, de huisarts direct bellen om uitleg te geven.Hij/zij kan dan direct een spoedscan voor je regelen.Het ziekenhuis houdt altijd wat gaatjes in het schema voor spoedgevallen. Ik zie je posts en denk dat je actie moet ondernemen.Sterkte voor nu.
Geplaatst: 26 juni 20178 j Eens met Oscardevos, Willy. Niet wachten tot volgende week. Maar nu. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 26 juni 20178 j Is hopelijk geen grapje Willy? Want voor mij is een Franstalige email ook grotendeels abracadabra.Als het geen grapje is, dan zou ik voor de zekerheid een arts bellen.Een arts kan beter inschatten of iets spoedeisend is, als ons.
Geplaatst: 26 juni 20178 j Morgen heb ik een afspraak met huisdokter. Oscar, voor mij is frans geen abacadabra maar een taal die ik redelijk vlot spreek lees en schrijf. Ik woon tenslotte ook in de Ardennen. Meestal ben ik wel in Aalter te vinden hoor maar dat ligt aan de Bazin. Het grootste deel van mijn leven heb ik voor een Franstalige firma gewerkt maar ook in Duitsland en de rest van de wereld. Daarnet kreeg ik een brief en ik moest aan mijn vrouwke vragen om het me uit te leggen. Raar maar ik kan niet altijd even goed nadenken, soms lukt het gewoon niet. Och ja, we zien wel. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 20178 j Onze buurman houdt van bloemetjes geloof ik maar van deze hou ik niet zoveel. Zeker niet als ze in het zaad komen te staan. Enorme distels zijn het ondertussen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 juni 20178 j Grrrrr, ik was zo blij als een kind toen ik van die mooie lage hekjes zag in het Lidl krantje. Eindelijk een mooie afzetting om mijn monsters (eenden) uit de buurt te houden van mijn planten (ze eten momenteel alles kaal). Net gekeken of ik ze kan bestellen via de webshop, is de variant die ik mooi vond al uitverkocht, en dat terwijl ze vandaag pas in de webshop zouden komen...
Geplaatst: 1 juli 20178 j Ik had tot nu toe weinig reden om te klagen.In vergelijking met veel andere leden; hier nauwelijks last van vorstschade en droogte. Voorheen had ik zoiets van eerlijk zullen we alles delen, dus ik werkte zonder netten e.d.Sporadisch werd er dan af toe toe eens wat fruit gejat, waar ik mee kon leven. Wat me dit jaar echter al vrij vroeg opviel en bevreemde, was dat ik deze keer heel erg weinig overlast had slakken en ander ongedierte.Wel veel last van luis gehad, maar die zaten het meest in bepaalde sierplanten.Daar vanaf raken was vrij simpel, gewoon richting de max veel toppen vol met luizen eruit knippen en afvoeren die handel.De rest werd afgehandeld door natuurlijke vijanden. Helaas, schone schijn bedriegt...Het is inmiddels een soort van vogelreservaat geworden in de tuin.Met name een familie van een vijftal lijsters zorgt ervoor dat er nauwelijks een rijp stuk fruit geplukt kan worden.Diezelfde lijsters hebben er ongetwijfeld ook voor gezorgd dat ik nauwelijks last heb van slakken e.d. Afijn het is niet anders, ik berust er maar in dat ik in ruil af en toe op prachtig vogelzang wordt getrakteerd. -
Geplaatst: 2 juli 20178 j heb ik weer: even niet opgelet, hebben de luizen mijn pepers gesloopt, helft van het blad valt af en 5 van de 6 koolrabi's zijn verpest door de koolgalmug en de slakken de helft van de boonzaailingen en de merels de roze bessen door een gaatje in het net en de kweetjes worden bruin en ....zucht, de wedstrijd is weer begonnen...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.