Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

oh jammer, ja met vorst kan het rap gaan.  

Vandaag ook een ergernis AI websites die als paddenstoelen uit te grond schieten, waar men laat uitschijnen dat dit uit eigen ervaring is door bv  een groep tuinliefhebbers,   bv tomaten-kweken.nl

Over Ons - Tomaten Kweken  in werkelijkheid is de eigenaar https://www.kh-promotie-advies.nl/  en heeft het niks met tuinliefhebbers te maken.

Edit: Toch even doorgelezen en moet toegeven een mooie verzameling waarbij de meeste info correct is, maar volgens mij ai gegenereerd (en nee een cherry tomaat kan ook langer als 2 meter worden of een vleestomaat lager als  1m, dat zou je moeten weten als je echt al tomaten geteeld hebt, de vermelde ziekten en plagen zijn ook niet degene die het meest hier voortkomen)   ook geen enkele eigen foto, alleen gegenereerde plaatjes. Ik vraag me af wat de bedoeling is (een verdien model ?) en waarom   geen echte "over ons" Wie zijn deze echt ? De ergernis blijft.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Zeker AI gegenereerd. Misschien een oefenwebsite, voorbeeld website, soort van afstudeer projects. In de zin van hoe snel websites te kunnen maken, met weinig inspanning met AI. In iedergeval voor mij haak ik al snel af, als ik alleen maar AI gegenereerde afbeeldingen krijg. Want dan krijg ik een fake gevoel.

Geplaatst:

Stomme DHL. Zit al twee uur te wachten op een pakje voor Lief, met zicht op de voordeur. Krijgt hij een berichtje "we hebben u gemist". Echt niet! Of je bent in de straat hierachter geweest, maar niet bij onze voordeur 🤬

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Zullen het wel druk hebben met pakketjes en geen tijd meer om vandaag af te leveren.
Hier zou ons pakje bij het afhaalpunt geleverd worden vandaag, maar kregen het bericht dat het afhaalpunt (Premera) vol was en het daar niet geleverd kon worden. We laten daar altijd daar alles afleveren zodat we er niet voor thuis hoeven te blijven, Zit op een paar minuten loop afstand van huis.

Geplaatst:

Doe ik zelf ook meestal ( afleveren bij ophaalpunt) maar wederhelft niet.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Mijn plek op mijn bank en dan ook nog op en in mijn vest!

Poesies 😠

IMG_20241228_173230697_HDR.thumb.jpg.3f2d91e4e85c152e763fcaf67fe5ec8d.jpg

Geplaatst:

@woldistel Heerlijk 😍!

Geplaatst:

🥰

Geplaatst:
2 uren geleden, woldistel zei:

Mijn plek op mijn bank en dan ook nog op en in mijn vest!

Poesies

Heel herkenbaar. Doet onze poes ook graag 

Geplaatst:

Grom, nieuwe combi-magnetron besteld die vandaag geleverd zou worden. Nope, wordt maandag pas 😠

De oude had een scheur in de deur (in het plastic, dus eigenlijk geen probleem, deur sluit nog goed). Maar we ontdekten ook dat het rooster binnenin aan de achterkant bezig is zichzelf weg te corroderen. Waar blijft dat dan? 🤮 Hup, weg ermee.

Dus een nieuwe uitgezocht, groter met meer bakmogelijkheden (250'C zegt de beschrijving) en twee echte bakblikken. Jubel, bring on de paprika's! Maar nog even wachten. En dan niet zoveel tijd, want mijn vakantie is op. Grom 😠

Geplaatst:

Mijn auto zat vanmorgen aan alle kanten dichtgevroren. Ben twintig minuten bezig geweest om erin te komen. Klusje voor vanmiddag is iets met deurrubbers en vaseline. 

Geplaatst:
  • Auteur

Liep net rondje achter (soort prive parkje tussen de huizen) met Zowie.... steekt er een 🤬🤬🤬 een tigklapper af in het speeltuintje vlakbij... Erg hard want vlakbij en veel echo en galm vanwege de huizen, dus het geluid kwam overal vandaan. Zowie hartstikke bang, weet niet of ze naar mij moet vluchten (wat ik haar probeer aan te leren maar nu was dat richting het lawaai) of naar de buurvrouw die net thuis kwam (dat was weg van het geluid). "Ga maar naar Onni Zowie... naar Onni". En dat deed ze.

Bibber bibber bang... En ik... ik lijk wel net zo getraumatiseerd want ik stond te huilen.

Dus, snel naar huis, geen poepje, geen plasje. Arm diertje, dat nu weer onder het bed aan het schuilen is.

En ik... bibber ook nog na... :cry:

Geplaatst:

@Erny Terechte klaag. Ook hier steken ze nog geregeld af. Onze hond is ook bang en wil gewoon af en toe niet naar buiten. Het liefste wil ze dan IN je schoenen schuilen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ach gossie, @Lia56 arm beestje, arme jij... 🫂

Ik liep vannacht om half 3 (ja... speciaal ivm vuurwerk) een rondje en toen was het zomaar stil.... ..... ...... echt stil..... zelfs geen knallen in de verte... of in andere wijken... het was stil...... Wauw... dat had ik in geen maanden meegemaakt.... heel bijzonder.  En hoe raar is het dat dát bijzonder is. Omgekeerde wereld lijkt het. Vuurwerk is normaal, stilte niet. :roll:

Geplaatst:

Ik vind het zo erg voor die beestjes...

Die van mij is dan ook helemaal in paniek.

Ik geef altijd maar wat Bach druppels in het bekkie, dat haalt er in elk geval de scherpe kantjes een beetje af.

Geplaatst:

Arme dieren. Onze kat was ook helemaal van slag. Sinds gisteren is ze weer rustig. En dat is een binnen poes, komt niet buiten. Voor de honden is het nog erger, die moeten naar buiten om hun behoefte te doen. Ik hou helemaal niet van dat geknal.

Geplaatst:

Ik heb er een bloedhekel aan...

• 2 weken later...
Geplaatst:

De haat-liefde verhouding met de postbode is ernstig gekanteld richting haat. Maar net als met internet en de mobiele telefoon, je kunt niet zonder.

Het brievenbuspakketje van 11 december is nog steeds niet binnen, evenals 1 kerstkaart ergens in december (de andere 3 poststukken van die dag wel, verspreid over 2 dagen nota bene), en de post van 18 en 20 december (meerdere poststukken, denk iets van 6-8 brieven) zijn ook nooit binnen gekomen.

Dan deze week. 2 brievenbuspakketjes van de 14e waren pas de 15 binnen gekomen. Kan ik mee leven.
Maar de brievenbuspakjes van @Bartoh(16 januari) en @EdelSpint(17 januari) zijn nog niet bezorgd. En dan betaal je een godsvermogen om post te versturen, maar je hebt geen zekerheid dat het wel aankomt!

Toevoeging, vanmiddag kwamen de kopers van ons huis langs om nogmaals naar het huis te kijken en te bespreken wat we over zouden kunnen nemen. Maar ik had hen niet over de slechte postbezorging geïnformeerd, maar toen had ik nog hoop dat het wel geleverd zou worden. Nu is het al 17:30 en de hoop op een postbezorging voor vandaag is al vervlogen...

aangepast door acpronk
Toevoeging

Geplaatst:

@acpronk Wat ontzettend vervelend, hoop dat t bij jullie nieuwe huis beter gaat!

Geplaatst:

Zijn de verwarming mannen geweest.... helaas weer niet de juiste spullen bij zich..🤬

Geplaatst:

Dat meen je niet... wat een gedoe!😖

Geplaatst:
1 uur terug, acpronk zei:

Toevoeging, vanmiddag kwamen de kopers van ons huis langs om nogmaals naar het huis te kijken en te bespreken wat we over zouden kunnen nemen. Maar ik had hen niet over de slechte postbezorging geïnformeerd, maar toen had ik nog hoop dat het wel geleverd zou worden. Nu is het al 17:30 en de hoop op een postbezorging voor vandaag is al vervlogen...

Ja, maar  of er wel of geen geweldige postbezorging  op jullie oude adres plaats vind is niet jouw probeem, hè. Even lekker ademhalen. Jullie bieden een mooi huis. Zij willen het kopen. Of er geweldige postbezorging, een dokterspost, winkelcentrum whatever in de buurt is, is niet jouw verantwoordelijkheid, huh?

Geplaatst:
36 minuten geleden, Lia56 zei:

Zijn de verwarming mannen geweest.... helaas weer niet de juiste spullen bij zich..🤬

Zit je nu nog steeds in de kou?🥶

Hoe lang is dat al? Zeker met die vriesnachten is dat wel erg vervelend (op z'n zachts gesproken).

@woldisteldat klopt, maar ze op de hoogte stellen dat ze belangrijke post beter op kunnen halen...🙄

Geplaatst:
2 minutes ago, acpronk said:

Zit je nu nog steeds in de kou?🥶

Ja zeker... maar zoals alles... t went, dikke trui etc. Zal toch wel blij zijn als t straks gemaakt is. Vannacht was t hier binnen `16gr. Maar een elektrisch kacheltje aangeschaft..

Geplaatst:

O nee @acpronk wat ontzettend frustrerend! Ik had misschien beter een ander adres kunnen aangeven?

Hoedanook moeten ze wel vroeg of laat aankomen aangezien postnl wel een bezorgverplichting heeft.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.