Geplaatst: Zondag om 11:153 d Als dit uitgezonden zou worden bij Opsporing Verzocht zouden ze een zwart balkje voor de ogen van die muis plaatsen zodat ie onherkenbaar wordt. En pas over een half jaar op tv tonen om te vragen of iemand getuige was hiervan.
Geplaatst: Zondag om 11:273 d Haha, ik zat me ook al af te vragen of het precies dezelfde zou zijn. Zou best kunnen. Maar hoe dan ook, waar één muis woont, wonen er meer. En dat mag, als ze maar niet alle peulvruchten opeten.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ik ben een YouTube kanaal begonnen. Misschien het begin van een nieuwe carrière als Youtuber of influencer. 😆
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik heb even de pee in.Ik kweek graag bladgroente, omdat we dat lekker vinden.Andijviestamppot, spinazie á la creme, salades, noem maar op.Nu mag ik bijna geen bladgroentes meer eten, omdat daar vit. K in zit en dat mag ik niet hebben...Ik baal.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Uitdaging: alle groentes vinden die weinig tot geen vitamine K bevatten. Er zijn er vast veel!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 7 minuten geleden, rorror zei:@Rookie Waarom mag je geen vitamine k meer?Omdat dan mijn bloedverdunners niet goed meer werken, dat zijn vit. K antagonisten.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Arja : ja, uiteraard.Wortels.Maar ik vind de zomer juist iets voor lekkere uitgebreide salades.Maar alles wat groen blad heeft, mag niet meer.Ook alle kolen en zo.Maar goed, ik kom er wel uit. 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ah ok. Slik ik zelf ook, maar dan een merk waarvan vitamine k geen invloed heeft op bloedverdunner.Verder natuurlijk geen idee van de situatie, maar anders eens vragen aan arts of je Xarelto bloedverdunner mag slikken? Dat is de gene die ik slik.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Rookie Misschien kun je eens navragen bij je diëtist of cardioloog hoe het zit met paarse bladgroenten? Als ik zo e.e.a. lees, heeft rode kool bijvoorbeeld veel minder vit. K dan de groene varianten. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan kun je misschien overwegen om ook een zoete aardappel te kweken met paars blad. Zoete aardappel mag volgens mij sowieso in jouw dieet en het blad is ook eetbaar in salade of gewokt. En in een dergelijk geval zijn er misschien wel meer paarse of rode bladgroenten te bedenken. Ik zou het even navragen, wellicht biedt dat opties?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dankjewel!Ik ga dat even uitzoeken.Edit: helaas, er zit vit. K in de bladeren van zoete aardappelen.Dat is jammer, die zag ik wel zitten.Rode kool lussikniet... Ik ga wel verder denken. 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Geen vitamine K lijkt me inderdaad lastig. En de info daarover spreekt elkaar regelmatig tegen. Ik heb geleerd dat in komkommers zonder schil weinig vitamine K zit en dat ijsbergsla veel minder vitamine k bevat dan gewone sla. Maar of die info nog klopt?? Ik dacht even snel checken voordat ik iets roep maar online wordt ik er niet veel wijzer van dus ik hoop dat je goede begeleiding hierbij krijgt.
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min Ai @Rookie dat is een tegenvaller. Ik snap je helemaal. Wij eten juist in de zomer ook veel sla. Maar zoals hierboven wordt gezegd, vraag het na bij een diëtist en/of de cardioloog. Die kunnen er vast meer over zeggen. Ik weet niet welk merk bloedverdunner mijn moeder gebruikt. Maar zij kan gelukkig nog wel sla eten.
Geplaatst: 42 minuten geleden42 min 50 minuten geleden, Rookie zei:Rode kool lussikniet...Nou… Heb je wel eens een coleslaw gemaakt van heel fijn geraspte rode kool (i.p.v. witte of spitskool). Dat is echt wat anders dan gestoofd met een appeltje. En het wordt ook nog eens heel mooi roze 😉.
Geplaatst: 3 minuten geleden3 min Nee, ik heb nog nooit coleslaw gemaakt van rode kool, maar dat ga ik proberen van de zomer.Maar dan koop ik er wel eentje.Ik ga het wel uitzoeken deze zomer, heb ik weer iets te doen.Artsen hebben geen verstand van voedingsleer en diëtisten weten al helemaal niet wat ze met me aanmoeten.Daar heb ik al jarenlange ervaringen mee en helaas geen goede.Verspilde tijd.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.