Geplaatst: Zondag om 11:153 d Als dit uitgezonden zou worden bij Opsporing Verzocht zouden ze een zwart balkje voor de ogen van die muis plaatsen zodat ie onherkenbaar wordt. En pas over een half jaar op tv tonen om te vragen of iemand getuige was hiervan.
Geplaatst: Zondag om 11:273 d Haha, ik zat me ook al af te vragen of het precies dezelfde zou zijn. Zou best kunnen. Maar hoe dan ook, waar één muis woont, wonen er meer. En dat mag, als ze maar niet alle peulvruchten opeten.
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ik ben een YouTube kanaal begonnen. Misschien het begin van een nieuwe carrière als Youtuber of influencer. 😆
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik heb even de pee in.Ik kweek graag bladgroente, omdat we dat lekker vinden.Andijviestamppot, spinazie á la creme, salades, noem maar op.Nu mag ik bijna geen bladgroentes meer eten, omdat daar vit. K in zit en dat mag ik niet hebben...Ik baal.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Uitdaging: alle groentes vinden die weinig tot geen vitamine K bevatten. Er zijn er vast veel!
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 7 minuten geleden, rorror zei:@Rookie Waarom mag je geen vitamine k meer?Omdat dan mijn bloedverdunners niet goed meer werken, dat zijn vit. K antagonisten.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u @Arja : ja, uiteraard.Wortels.Maar ik vind de zomer juist iets voor lekkere uitgebreide salades.Maar alles wat groen blad heeft, mag niet meer.Ook alle kolen en zo.Maar goed, ik kom er wel uit. 9 uren geleden9 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ah ok. Slik ik zelf ook, maar dan een merk waarvan vitamine k geen invloed heeft op bloedverdunner.Verder natuurlijk geen idee van de situatie, maar anders eens vragen aan arts of je Xarelto bloedverdunner mag slikken? Dat is de gene die ik slik.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u @Rookie Misschien kun je eens navragen bij je diëtist of cardioloog hoe het zit met paarse bladgroenten? Als ik zo e.e.a. lees, heeft rode kool bijvoorbeeld veel minder vit. K dan de groene varianten. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan kun je misschien overwegen om ook een zoete aardappel te kweken met paars blad. Zoete aardappel mag volgens mij sowieso in jouw dieet en het blad is ook eetbaar in salade of gewokt. En in een dergelijk geval zijn er misschien wel meer paarse of rode bladgroenten te bedenken. Ik zou het even navragen, wellicht biedt dat opties?
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Dankjewel!Ik ga dat even uitzoeken.Edit: helaas, er zit vit. K in de bladeren van zoete aardappelen.Dat is jammer, die zag ik wel zitten.Rode kool lussikniet... Ik ga wel verder denken. 8 uren geleden8 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Geen vitamine K lijkt me inderdaad lastig. En de info daarover spreekt elkaar regelmatig tegen. Ik heb geleerd dat in komkommers zonder schil weinig vitamine K zit en dat ijsbergsla veel minder vitamine k bevat dan gewone sla. Maar of die info nog klopt?? Ik dacht even snel checken voordat ik iets roep maar online wordt ik er niet veel wijzer van dus ik hoop dat je goede begeleiding hierbij krijgt.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Ai @Rookie dat is een tegenvaller. Ik snap je helemaal. Wij eten juist in de zomer ook veel sla. Maar zoals hierboven wordt gezegd, vraag het na bij een diëtist en/of de cardioloog. Die kunnen er vast meer over zeggen. Ik weet niet welk merk bloedverdunner mijn moeder gebruikt. Maar zij kan gelukkig nog wel sla eten.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u 50 minuten geleden, Rookie zei:Rode kool lussikniet...Nou… Heb je wel eens een coleslaw gemaakt van heel fijn geraspte rode kool (i.p.v. witte of spitskool). Dat is echt wat anders dan gestoofd met een appeltje. En het wordt ook nog eens heel mooi roze 😉.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Nee, ik heb nog nooit coleslaw gemaakt van rode kool, maar dat ga ik proberen van de zomer.Maar dan koop ik er wel eentje.Ik ga het wel uitzoeken deze zomer, heb ik weer iets te doen.Artsen hebben geen verstand van voedingsleer en diëtisten weten al helemaal niet wat ze met me aanmoeten.Daar heb ik al jarenlange ervaringen mee en helaas geen goede.Verspilde tijd.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Ik heb het even nagekeken, er zit vit. K in rode kool... helaas, het klonk best goed.Paksoi heeft er ook veel van.Ik stop er hier maar mee, het ging erom dat ik even wilde klagen...Bedankt voor het meedenken allemaal!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u 3 uren geleden, Gitta zei:mijn moederJe hebt 2 soorten bloedverdunners. Ik had mij erin verdiept omdat er een mogelijkheid dat ik dat ook nodig had (gelukkig niet). Dan heeft je moeder een DAC, de andere groep is vit. K-antagonisten. Bij de eerste groep kun je gewoon alles eten.En inderdaad zeggen bepaalde artsen wel dat je bepaalde dingen niet mag eten, maar ze komen niet met een alternatief en vaak zeggen ze dat niet eens dat je wat niet of wel moet eten. 4 uren geleden4 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Maar eerlijk is eerlijk, dat leren ze ook niet echt.In de zes-jarige opleiding krijgen ze iets van 1 dag voedingsleer.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Heb ik de hele dag knoflook zitten pellen om te gaan fermenteren, heb ik eindelijk één van de twee nieuwe 900 cl potten vol met tenen en pekel, zakt het waterslot door de siliconen sluitring heen. Dus deze is als één de twee niet bruikbaar. Via Bol kan ik niet vragen om me zo'n ring op te sturen, het moet gewoon geretourneerd worden. Goed, alles er maar weer uitgehaald, alles maar afwassen zoals ik met de afwas doe en weer in de doos ermee. Maar nu zit ik mooi met een teiltje vol gepelde knoflooktenen.Ik weet sinds kort dat gefermenteerde knoflook fijner van smaak ik, beter voor de maag, goed voor de weerstand, maar vooral - voor mij althans - goed voor de bloeddruk, om die te verlagen. Dus kon ik niet wachten tot de nieuwe oogst er is in oktober of zo, ik wilde het snel proberen met knoflook uit de super. Dan zou ik over 4 weken een portie waar ik me zou weten te redden tot ik verse tenen kan inmaken.Ik heb de pot direct geleegd toen ik zag dat de hele bups retour moet, maar het etiket had ik al ingevuld en ik had eerst niet door dat de tuit er gewoon doorheen zakte.Zo stom dat je zo'n bedrijf niet even kunt bellen dat ze je even zo'n nieuw siliconenringetje sturen. Wat moet ik nu met die teil vol knoflook?De niet gepelde kunnen de tuin in, en in wat potten hier en daar voor de heerlijke verse groene knipsels van het blad.Maar wat met die gepelde?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur terug, Petrasmoestuin zei:Dan heeft je moeder een DAC, de andere groep is vit. K-antagonisten. Bij de eerste groep kun je gewoon alles eten.Jep maar ligt er natuurlijk aan, waarom er voor de andere groep is gekozen.Als dat is omdat rookie misschien al 20jaar het zelfde slikt, is het misschien handig om even met huisarts te praten of je kan wisselen, want de gene die ik slik is nog maar 10jaar op de markt en is de nieuwe variant.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @HuubvG Wat rot dat dat gebeurd is, kan je misschien morgen niet naar de winkel om te kijken of er wat direct op te halen valt?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.