Geplaatst: 2 uren geleden2 u Sla doet er best lang over vind ik om te groeien. Het gaat nu pas komen, terwijl het in maart al gezaaid is. Daarom heb ik Rucola gezaaid en dat eet ik dan ook als sla. Met dit weer wil je graag sla eten, dat snap ik.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u ‘Echte’ sla duurt inderdaad wel eventjes, vind ik ook @Petrasmoestuin . Daarom vind ik het fijn om net als jij veel varianten te zaaien die ook prima in een salade passen. Die soi-varianten bijvoorbeeld. Binnenkort ga ik voor het eerst een rucolasoort doen. Die zit bij mijn moederdagcadeau 😉.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Soi in sla?Ik heb wel al wat staan, maar die zijn al wat groter.Nooit aan gedacht.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 12 minuten geleden, Dahli zei:Die zit bij mijn moederdagcadeauIk weet niet of je de sterke rucola smaak lekker vindt? Dan moet je de wilde soort nemen. Ik heb de Ruca, omdat mijn man de zachte smaak prefereert.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ja, ik snap het wel, maar ik wist niet dat je daar ook een salade van kon maken.Dan moeten ze zeker iet al te groot zijn?Ik had ze eigenlijk voor de bami of zo.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 27 minuten geleden, Rookie zei:ik wist niet dat je daar ook een salade van kon maken.Ja hoor, wij vinden dat in ieder geval lekker 😊. Als component met andere dingen er ook door. Gewoon zo’n blad en steel even proeven en als je het zo rauw uit je bak lekker vindt, kan het er door. Zo redeneer ik altijd 😉. En als je het te rauwig vindt omdat het toch een koolachtige is, zet je dat wat eerder met ietwat dressing waar ook wat zuur in zit al in je schaal. Dan ‘gaart’ het als het ware een beetje. Net als cerviche. Op het laatst overige ingrediënten en bladsla er door anders wordt dat te slap.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hier doe ik ook regelmatig een soi soort door de gemengde sla. Ik heb nooit klachten gehad, dus blijf dat doen. Ik ga zodadelijk sla oogsten voor de maaltijd van vanavond. Maar eerst even de paksoi en wortelen uitdunnen, dan kan dat ook gelijk mee de salade in. Ik zie jullie onderschrift helaas niet. Maar sommige van jullie die van mij wel. Ik heb het wel op groen staanom die van anderen te kunnen zien. 🤔
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Daarom start ik in Febr al met sla zaaien.. ze kunnen prima tegen de kou dus zet ik ze vroeg uit,.,,Ze staan er nu zo bij.,, erachter de rucola waar ik al een keer van geoogst heb en nu weer van kan oogsten👍😊De najaarszaai slasoorten ga ik zaterdag slasoep van maken omdat ik de dit jaar gezaaide nu blad van kan oogsten…👍😊😋🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱Ps; ik reageer op jullie maar dit is dus niet het goede topic want juist geen klaag…😅 54 minuten geleden54 min aangepast door Vrouwholle
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.