Geplaatst: Donderdag om 22:352 d Ik ben het helemaal met je eens hoor maar de korrels van ecostyle bevatten juist geen hulpstoffen en zijn ook toegestaan in de biologische teelt. Maar je hebt gelijk dat het het evenwicht verstoort. Al ben ik wel van mening dat de mens ansich met het bouwen van huizen het leggen van wegen en het vervuilen sowieso al het hele eco systeem om zeep heeft geholpen.
Geplaatst: Vrijdag om 07:302 d Gister ook hier maar weer wat naakslakken permanent uitgezet. Kikkers, padden, egels en vogels zat in de tuin, maar die lijken hun voer elders te halen..Ik weet dat men hier graag fotos ziet- maar dit keer toch maar beter niet😅
Geplaatst: Vrijdag om 07:332 d Met dit natte weer haal ik dagelijks tussen de 75 en 150 slakken uit de tuin.Al heel veel minder dan vorig jaar gelukkig.
Geplaatst: Vrijdag om 14:512 d Ik denk het ook, dus ik hoop op heel droog weer, wat de slakken betreft dan...Dan kan ik weer klagen, dat ik zoveel moet sproeien...😄 Vrijdag om 14:522 d aangepast door Rookie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Na twee keer groene en gele courgette gezaaid te hebben die niks deed, een derde keer gezaaid. Ondertussen bij de Lidl twee plnten gekocht, een gele courgette en een groene….althans, dat dacht ik…. Hoe krijg je Jootje narrig! Narrige bui is alweer over hoor…courgette is courgette…Toch? 😬
Geplaatst: 56 minuten geleden56 min Echt balen @jootje . Courgette is courgette, maar ik snap dat je teleurgesteld bent. Je koopt niet voor niets gele, toch?Ik heb iets dergelijks aantal jaren geleden gehad. Bij een kraampje langs de weg pompoenplant gekocht. Althans dat stond er bij. Na een heel seizoen liefdevolle verzorging bleken het sierkalebassen te zijn. Ik houd niet eens van sierkalebassen. Ook nog eens oneetbaar.Dat heb ik dus nooit meer gedaan, pompoenplant bij een kraampje kopen. Maar bij een reguliere winkel als Lidl mag je toch verwachten dat je krijgt wat je koopt. 55 minuten geleden55 min aangepast door Dahli
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min 3 minuten geleden, Dahli zei:Maar bij een reguliere winkel als Lidl mag je toch verwachten dat je krijgt wat je koopt.Voor de prijzen die de Lidl voor zaden rekend, kan je eigenlijk wel verwachten dat er misschien niet zo goed is opgelet op kruisbestuiving. Vanuit tuincentra's etc verwacht ik voor die prijzen eigenlijk betere kwaliteit zaad.
Geplaatst: 33 minuten geleden33 min 10 minuten geleden, rorror zei:Voor de prijzen die de Lidl voor zaden rekend, kan je eigenlijk wel verwachten dat er misschien niet zo goed is opgelet op kruisbestuivingDit waren gekochte planten als ik het goed heb begrepen, geen zaden. Maar dan nog deel ik je mening niet. Ook als iets relatief goedkoop is, mag je verwachten dat je krijgt wat wordt aangeboden en waarvoor je dus denkt te betalen.De relatief lage prijs is bij dit soort winkels mogelijk door bulk-inkoop. Een gele courgette is een gele courgette. Geen groene. Mocht het het gevolg van kruisbestuiving zijn, dan is het m.i. helemaal onacceptabel. Dan bestaat er ook nog een mogelijkheid dat de vruchten oneetbaar zijn. Bij de aankoop van een groenteplant of -zaad verwacht je dat het tenminste eetbaar is. En dat mag je ook verwachten. Ook al is de aanschaf relatief goedkoop. 32 minuten geleden32 min aangepast door Dahli
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.