Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Dhl, versturen met dit bedrijf pakt op dit moment niet goed uit. Planten verzonden op dinsdag en ze zijn nog steeds aan het sorteren....ik vrees het ergste..

Regenwormen graven gangen, en veel!

Geplaatst:

Ik was bij fruitbomennet aan het kijken voor druiven kan ik bij de consumptie druiven niet op de tweede pagina kijken hij springt dan meteen op een andere pagina

Geplaatst:

?

hier niks bijzonders te zien met browser Chrome

misschien moet je je cache even wissen? heet soms geschiedenis, cookies oid

Geplaatst:

Met alle respect, maar ik stoor me weleens een beetje aan dwars geplaatste foto's.

Geplaatst:

De windgong

Jullie kennen vast wel die dingen. Echt óveral te koop voor een prikkie, typisch zo'n Blokker/Action/Marskramer/Intratuin - prul.

Woon ik onder een dakterras. Al jaren. En jawel hoor; ze halen hem sinds 2 jaar 's winters naar binnen op mijn verzoek.

Maar sinds gisteren hangt ie er weer. Dag en nacht de komende maanden.

Het is een leuk stel, beiden slim en beschaafd. Best goed contact mee. Hij is van Indische komaf en daar zit dus een dingetje. Het herinnert hem aan de plaats van oorsprong van die dingen. Het is emotie.

Ik ben me van de oorsprong van die dingen bewust en het is heel fijn voor hun dat het bij hun een bijdrage levert aan hun state of mind.

Maar hún state of mind hoeft toch echt de mijne niet te zijn toch ? Geen behoefte aan, en nee, sterker nog; geen behoefte aan ook maar iets daarvan in overweging te nemen. Voor mij is het gewoon geluid. Geluid wat er niet hoort te zijn ook nog eens. Bij het juiste weer en de precies goede wind hoor ik 's morgens vroeg bij het opstaan de auto's op de Brienenoordbrug. Die vormen dan een soort van ruis ver weg, door de roep van de uil heen. Alà. Op een of andere manier 'hoort' dat.

Zo'n windgong hoor je eigenlijk niet als het weinig waait. Maar nú waait het, behoorlijk zelfs. En op zo'n dakterras in Rotterdam waait het al vlot.

Wat mag ik doen ?

Ja het kan nog erger. Dat soort prullen doen al jaren ( de Action heeft echt goede klanten aan ons tuiniers ) hun intrede op de tuin.

Zit ik met mijn tuin midden in het groen. Weids wandelgebied : koekoek, buizerds, de schreeuw van havikken en de ijsvogel hebben we ook.

1 van mijn tuinburen heeft een heuse originele windgong op zijn tuin. Hij is er zelf niet heel veel en áls hij komt is dat op het eind van de dag. Steevast doe ik een elastiekje om zijn windgong. Heeft de man geen problemen mee en soms gaat er een week voorbij dat het elastiekje er nog omheen zit.

Wat is dat toch, dat mensen dus een constant geluid willen toevoegen aan de bestaande omgeving. Waar geluid zich niet aan de privé ruimte houdt. Kijk. Al die tuinen met Boeddha in de tuin als beeld of nep-schilderij aan de schutting zal mij een zorg zijn. Koop die Action maar leeg; kost niks en volgend jaar weer wat anders. Maar geluid ?

Geplaatst:

Er zijn mensen die bang zijn voor stilte.

Je zou het in die hoek kunnen zoeken. Weten de bewuste buren dat je last hebt van hun geluiden? Misschien als je het ze vraagt, willen ze het ding op gezette tijden ook wel stilzetten. Of een stapje verder en gaan klagen. Meer buren erbij halen en handtekeningen verzamelen enz.

Geplaatst:

Jawel, dat weten ze. Ding hebben ze al jaren, ik denk een jaar of 16, zolang als zij er wonen. Zoals gezegd, heb ik er 2 jaar geleden dus om gevraagd om het in de herfst binnen te halen; met het toenemen van de wind wordt het echt wel té gek.

Beiden toen er op aangesproken. Heel aardig hoor, heel netjes. Hij was echt oprecht verbaasd. Het ding geeft juist rust ! ( daar vindt dat ding ook zijn oorsprong ) dus hoe kon ik me dáár nou aan storen ! Moest ik me maar eens in verdiepen, dan snapte ik hem vast wel etc. ( hij zat in een burn-out , doet ook veel aan joga en meditatie enzo, prima natuurlijk )

Maar zijn 'state of mind' is niet de mijne en hoeft ook niet de mijne te zijn he ?

Geplaatst:

Doe ik ook even een duit in het geluidsoverlastzakje.

Tegenwoordig zit er onder bijna elk TV-programma muziak. Dan heb je dus beeld én gesproken tekst, én daaroverheen nog een keer een deuntje. Dat is 3-dubbelop.

Vaak kan ik de tekst nauwelijks meer verstaan of raak ik zo overprikkeld dat ik maar wegzap.

Ik heb dat wel kenbaar gemaakt, maar volgens de diverse omroepen wijst onderzoek uit dat mensen dat juist prettig vinden.

Ook in veel restaurants kun je elkaar vanwege de 'gezellige' muzak moeilijk verstaan. En omdat mijn gehoor ook niet al te best is, sluit ik me dan maar helemaal af. Absoluut níet gezellig dus.

Waar hep dat nou voor nodig? Pfffff...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Speets ik zeg het mét je! Ik stoor me daar onwijs aan. Vaak zet ik ondertiteling aan of kijk ik Engels gesproken series en dan kan ik heerlijk het geluid 'uit' zetten. Weet je, ik denk dat wij zogenaamd 'lawaaidoof' zijn. We kunnen geluiden moeilijker van elkaar onderscheiden dan 'gewone' mensen. Lastig!

Geplaatst:
  • Auteur

Heel irritant Bit die windlawaaidingen.

Buurman naast mij bij mn huisje had ook zo'n vreselijk bamboe ding hangen, en dan zo dicht mogelijk tegen mijn tuin. Vervolgens waren zij er bijna nooit, vooral niet als het waaide en zat ik met de herrie van dat valse ding. Het waren ook maar twee van die bamboe kokers die geraakt werden dus dat klonk ook vreselijk.

Heb toen eerst de klepel steeds in de knoop gehangen zodat er geen geluid meer uit kwam en in de herfst heb ik het ding verwijderd en in hun schuur gemikt.

Toen later het huisje te koop stond heb ik het ding weer uit de boom gehaald (hing daar waarschijnlijk weer als verkooptrucje? ) en ritueel verbrand.

Nu zijn er alleen windgongen van een stukje verderop te horen. Ook vervelend maar net iets minder opdringerig.

Geplaatst:

ooooh wat ben ik het hier verschrikkelijk mee eens. Muziek bij programma's, is er eens een leuk programma op de Nederlandse tv ; Rail Away bijvoorbeeld, zetten ze er zo'n doorzeurend zagerig herhaalmuziekje keihard onder, of het gaat de hele tijd van plingerdepling en plongerdeplong

Of van die mensen die echt de hele dag de radio aan moeten hebben ook als ze buiten zitten:shh: Hallo daar is ooit de koptelefoon voor uitgevonden

Hè het doet me gewoon goed dat er hier meer mensen zijn die gewoon van de stilte houden

Geplaatst:

Ik heb hier gelukkig nog geen windgongen gehoord, wat een verschrikking lijkt me dat.

En ook even klagen: De eerste slakken hebben hun slag geslagen; een doperwtenzaailing en de mini-narcissen (! ) waren de pineut. En een van de vroege aardappels was uit de grond gehaald en er waren happen uit genomen, Dat gaat lekker zo.

Geplaatst:

Mag ik ook nog even klagen over geluidsoverlast?

Eindeloze muziek in winkels...en dan praat ik nog niet eens over de 'jongerenwinkels' waar ik met mijn puberzonen nog wel eens kwam, maar ook in 'gewone' zaken en supermarkten. Je kan elkaar soms haast niet verstaan.

En de Bieb waar tegenwoordig hele klimrekken en speelhuizen staan, waar de kids eindeloos heen en weer lopen te rennen en gillen, geen boek in handen hebben, maar met hun kabaal ervoor zorgen dat een ander geen letter lezen kan. Ga buiten spelen

Geplaatst:

Om maar niet te beginnen over motorisering. Zit je des ochtends om 07u30 rechtop in bed met omdat de tuindienst met bosmaaiers werkt in het plantsoen tussen jouw huis en de flats tegenover je. Klinkt als opgevoerde brommers zonder uitlaten (waarvoor je een bekeuring kunt krijgen) die vol gas voor je deur aan het warmlopen zijn. Ik ben een keer van schrik in pyjama naar die mannen toegegaan en gevraagd waarom zij wel beschermkappen over hun oren dragen en waarom ze die niet eerst even aan ons bewoners ook uitgedeeld hebben. Retorische vragen, want ik verwachtte geen antwoord. Kreeg ik ook niet. Stonden met een mond vol tanden letterlijk. Ben zelf gauw weer naar binnen gegaan toen ik echt wakker was (stond wel een beetje raar die pyjama), maar asociaal vond ik het wel.

Geplaatst:

Sja. Die bosmaaiers. Dan de bladblazers enz.

Ik heb een keer aan de overburen van een klant geantwoord, toen ze kennelijk op een gegeven moment gek werden van al dat lawaai in de tuin ( park ) waar ik die dag bezig was, dat ik het ook best wel allemaal ongemotoriseerd ( op accu trouwens, scheelt ) kon doen, als zij het aantal uren dat dat extra kost, wilden betalen.

( ps. ik start dergelijke beurten pas om 08.00u. ook op zaterdag ja )

Geplaatst:

wij hebben de weekend-

blazers / maaiers / schuurders / spijkerslijpers / voegenuithakkers / bosmaaiers / hogedrukspuiters / grasveldjevan3vierkantemetermotormaaiers / huisverbouwers / heggesnoeiers (alléén die in hun tuinschaduwgevend) / haardhoutzagers / houtsnipperaars .....het zijn altijd mannen hè (broem, broem...)

dan gaan we heerlijk naar de moestuin, naar het strand, naar het bos, naar het landje van Gruyters bij Spaarndam waar de grutto's weer zijn aangekomen jubel! (oeps!)

Geplaatst:

Herrie op zondag heb ik niet. Op een a twee keer per jaar na, als er geoogst wordt. Dat gaat door tot het klaar is, ook al is het tot zondag 05:00u.

Een prettig bijverschijnsel van verhuizen naar een stukje bible belt (de SGP -niet mijn partij- is hier de grootste). Zo is overal een oplossing voor

Wel zijn dan alle winkels dicht: dat is dan wel weer jammer (klein klaagje, klein want het goddeloze Brabant is redelijk dichtbij).

Geplaatst:

Ja, waar de zondagsrust niet allemaal goed voor is

Maar wonende in de Biblebelt hebben wij toch nog te maken met onruststokers op zondag: eindeloze optochten motorrijders, die je al twee dorpen verderop hoort aankomen en die vervolgens met de blik op oneindig door de rustige dorpen denderen en pelotons racefietsers die nooit gewoon kunnen praten, maar altijd moeten schreeuwen: Paal !!!! Hond !!!!! Auto !!!!! Kunnen die lui niet zelf kijken waar ze rijden?

He, lekker om even zo te mopperen

Geplaatst:

Sjonge zeg. Wat een reacties over herrie en geluids irritaties

Ik heb de oplossing.

Alle mensen die achteraf wonen, aan mooie dijkjes, aan de rand van het bos, een weids uitzicht hebben, op de Veluwe wonen maar natuurlijk ook in het lieflijke Zuid Limburg en verder iedereen met een vrijstaand huis mét grote tuin ( meer dan 500m2 ) gaan we verplicht her-huisvesten.

A-sociaal in de huidige wereld natuurlijk, dergelijke woonvormen in een land waar zo de behoefte is aan ruimte rust en wat dacht je van de biodiversiteit en sowieso de 'natuur' ?

A- sosiaal natuurlijk. Waar halen die mensen het recht vandaan zoveel ruimte en uitzicht, zoveel genot, voor zichzelf op te eisen.

Herhuisvesten in compacte torens. Krijgen ze wel allemaal een leuk moestuintje aan de rand van de stad natuurlijk. En nee ! Je mag niet in het weekend met mooi weer over lieve dijkjes wandelen of fietsen. Je mag naar je tuintje.

Geplaatst:

Wat zijn we het weer eens over geluid, dit kan zo naar het jubeltopic haha...

Volgende klacht: tennisarm. Wie o wie? Ik o ik! Klaag o klaag!

Geplaatst:

Wat nog erger is, je man met een tennisarm. Oooh zo zielig. Naar de arys/fysio? Nee, geen tijd/zin... Dan zal het wel niet zo erg zijn. Maar wel zielig doen

Geplaatst:

gelukkig easy oplosbaar itt tot damesprobleem,

df850b3340_1377614096_Het-verschil-in-werking__list-noup.jpg

Geplaatst:
Geplaatst:

Vrouw Wortel mag blij zijn dat haar man een tennisarm heeft en niet zijzelf. Totaal geen inlevingsvermogen. Sterkte heer Wortel!

https://www.thuisarts.nl/tennisarm/ik-heb-tennisarm

citaat uit bovenstaande:

Een tennisarm gaat vanzelf over, al kan dat maanden duren. U kunt het natuurlijk herstel gerust afwachten.

Er is niets bekend dat de genezing kan versnellen.

Geplaatst:
  • Auteur

Niets bekend dat de genezing kan versnellen?? Nog nooit van Shockwave Therapy gehoord zeker...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.