Geplaatst: 3 februari 20251 j Neenee Rookje, geen sorry want het ligt niet aan jou. Het was al wakker. Het is iets wat al langer rondsluipt tussen de regels van gewone posts in en iets dat al langer in mij rondsluipt als ergernis. Zoals Tanja zegt het is een klaagbaak dus het mag. En ik mag er dus ook over klagen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari 20251 j Op 3-2-2025 om 00:17, Tanja65 zei: Overigens lees ik óók graag over de successen en mislukkingen die wél moestuin gerelateerd zijn. ik houd van mislukkingen, vooral diegene die leiden tot sappige verhalen achteraf. Ooit ontplofte er een blikje tomatenpuree in mijn keukentje van 1 bij 1. Er was werkelijk niets, maar dan ook níets meer, waar géén tomatenpuree op zat. En mijn ingebouwde servieskast, zo’n ouderwetse met ruitjes, stond open… Eerst heb ik tien minuten huilend van het lachen op de grond gezeten. Daarna heb ik foto’s gemaakt. En pas dáárna ben ik gaan opruimen. In datzelfde keuketje landde mijn parkiet niet veel later op mijn afwaskwast waar ik mee aan het afwassen was - die nat en glad was. Als in een vertraagde film gleed hij zo van mijn kwast het afwaswater in. Arm beest. En ik maar lachen. Dus kom maar door met dat soort verhalen. En wellicht is het handig naast de klaagbank een afdeling in te richten voor moestuin klaagverhalen. Al kun je die natuurlijk ook altijd op je eigen stukje op het forum kwijt. Ik zie het helemaal voor me, haha. Dit vind ik echt een komische klaag, eerst dat blikje en dan die parkiet. Quote Daarna heb ik foto’s gemaakt Heb je die nog? Ik vind ook wel dat je overal over mag klagen hier, moet je lekker zelf weten waarover. Wees vrij te klagen over wat je wilt, wees ik vrij te lezen wat je wilt. Foto's overslaan gaat wat moeilijk, ik zie nu nog een gezicht met een lap over de neus voor me, van de vorige pagina. Dat ebt wel weer weg, maar ik zie liever een foto van dat ontplofte tomatenblikje van Tanja.
Geplaatst: 4 februari 20251 j @HuubvG ik ben bang dat dat echt te lang geleden is (40 jaar!). Best jammer, ik zou die foto’s nog graag een keertje zien. Net als van mijn lieve parkietje, die vlak daarna onzalig is overleden omdat er een kaarsje te dichtbij de vogelkooi deze liet smelten. Ik hoop maar dat hij bezweken is aan de walmen voor hij zelf in de fik vloog. Mijn enige excuus is dat ik echt te jong en onnozel was om het gevaar te beseffen, en dat ik erfelijk belast ben met het vogelmoord-gen. Mijn moeder vermoorde ooit een ontsnapte kanarie in haar pogingen hem te vangen. Mijn broer was marineman, en daarmee vaak lang van huis. Hij zorgde uiteraard dat zijn parkietjes voldoende eten en drinken hadden voor die periode. Toen hij ooit een keer van een reis thuis kwam, lag een van de vogeltjes languit, op 1 cm van de voerbak, dood in de kooi. Hij was met zijn pootje tussen de spijltjes terecht gekomen en niet meer in staat geweest zichzelf los te krijgen. Wat een dood, sterven van de honger in zicht van het volle voerbakje. En ook mijn oma moest een keer van haar man - houder van kanaries - even een vogeltje even vasthouden tijdens het schoonmaken van de kooi. En opeens zei ze “Hey Jan, wat hangt zijn koppie raar”. Ik ben bang dat het al generaties lang een vloek is. Veuligheidshalve kijk ik tegenwoordig alleen nog maar naar vogels. Daar zijn er nog geen van overleden. Breek me de bek niet los. Als ik eenmaal dit soort verhalen ga vertellen houd ik niet meer op. Zoals van die keer dat ik met mijn billen in de brandnetels landde, of toen mijn broer tegen het schrikdraad pieste. 4 februari 20251 j aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 februari 20251 j Associaties met dode vogeltjes is hier een beetje pijnlijk. Mijn vader moest in de winter vroeg naar zijn werk, als het nog donker was. Vroeg mij of ik de parkieten wilde voeren en vooral vloeibaar drinkwater geven. Ik haatte deze plicht, dat was bijna zo erg als kolen scheppen uit het donkere gat in de donkere schuur. Ik was als kind al vergeetachtig. Misschien ook wat onverschillig, want er zat weleens een doodgevroren parkiet stokstijf op stok. Schuldgevoel heb ik nu nog. Misschien dat ik tegenwoordig alles doe om mussen in de tuin te houden een goedmakertje is. Het verhaal van mijn dochter die wilde laten zien dat ze kon fietsen met de handen l + r verwisseld aan het stuur en in een sloot belandde, alvorens enkele slagen door de brandnetels te rollen, staat hier ook al ergens op het forum. Zo zie je maar, wat je zegt, 'breek me de bek niet los', haha. Van mij hoef je niet meer op te houden, al hoop ik niet dat je al te veel vogelmoorden op je geweten hebt.
Geplaatst: 4 februari 20251 j @Arja en @Jorieke123 jullie hebben gelijk. Ik ga er niet meer over schrijven en wij houden het gewoon gezellig. De fotos weggehaald.👍
Geplaatst: 9 februari 20251 j Alhoewel het natuurlijk enorm lief is dat mijn man iedere week het hele huis schoonmaakt 😍, is hij vandaag iets te rigoureus met de stofdoek in de vensterbank met zaailingen bezig geweest -> zaaitray geraakt -> gele plak-rouwvliegvanger omgevallen -> plakkant op 3 jalapeno-zaailingen gevallen -> blaadjes muurvast -> losgetrokken -> zaailingen vermoord 🙁. Hij zei wel heel erg sorry …
Geplaatst: 9 februari 20251 j Kunnen jullie de taken misschien wat anders verdelen? Jij de vensterbank, hij de rest?
Geplaatst: 9 februari 20251 j We hebben afgesproken dat de vensterbanken even stoffig blijven totdat de plantjes wat groter zijn 😉. Is natuurlijk ook geen wereldprobleem, maar je voelt wel even de teleurstelling 😊. Er gaan vanmiddag gewoon nog wat jalapeno-zaden in de deno. Ik wil dit jaar graag 2 potten jalapeno met een groepje van 3 in ieder.
Geplaatst: 9 februari 20251 j Ik snap best hoe dat voelt @Dahli, ik leef met je mee. Ik heb gisteren mijn nadapeño waarschijnlijk vermoord. Ik kreeg het zaadhulsje er niet goed af en trok de kiemblaadjes kapot...
Geplaatst: 9 februari 20251 j Wat jammer @Dahli. Gelukkig zijn we nog in het seizoen en kun je nog opnieuw beginnen. @Rookiewat jammer. Ik heb dat vorig jaar ook gehad. 1/3 van de kiemblaadjes af. Het kiemplantje groeide gewoon verder en heeft gewoon vruchten gegeven. Maar misschien is de schade bij jouw groter. 9 februari 20251 j aangepast door Gitta
Geplaatst: 9 februari 20251 j Ik wacht het even af Gitta, ik heb hem er nog niet uitgehaald. Hij staat nog steeds fier overeind, al blijft hij qua groei wel achter bij de anderen, die ik niet verminkt heb. Ik heb nog goede hoop.
Geplaatst: 9 februari 20251 j @Rookie & @Gitta : denk dat de nieuwe deno-zaden over een dag of 10 wel geplant kunnen worden. Gelukkig was het geen chinense 😉. Dan lopen ze een week of 3 achter, het komt wel goed 😃. Zoals je zegt Gitta, het is nog op tijd in het seizoen gelukkig.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Dom geweest. Had wormencompost gemengd met de gewone compost en nu komen er in alle potjes van pepers/paprika's al tomaten op. Kan er dus niet meer op vertrouwen dat er geen andere paprika, pepers gaan opkomen dan de beschreven soorten. Waarschijnlijk opnieuw te beginnen dit weekend.
Geplaatst: 13 februari 20251 j He, wat naar zeg! Drie bonbons weigerden heel uit de mal te komen. Nu moet ik de bodems en vulling hiervan snel zelf opeten (witte chocola met sinaasappelcurd😁) om te voorkomen dat mijn Valentijn vroegtijdig weet wat mijn cadeautje voor hem is😇.
Geplaatst: 13 februari 20251 j De volle grijze container vergeten aan de weg te zetten vandaag. Weg €8,00 en de container is nog steeds vol. Volgende mogelijkheid is over 2 weken weer. Gelukkig hoeft er niet vaak wat in.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Hier is het echt een K.... dag. Mijn computer start niet op. Van alles gedaan. De hele dag al bezig ermee en wij hadden zo veel te doen eigenlijk. Zelfs media creation tool geinstalleerd, werkt ook niet. Nu is mijn man uren bezig een herstelprogramma voor windows te downloaden voor mij. De open haard doet het steeds niet, steeds anders gedaan. De erwten en doperwten moest ik in de tijdelijke potjes zetten en toen had ik niet onthouden welk soort in het bakje zat, omdat ik beide bakjes open had gegooid. Toen maar gewoon bij elkaar gezet, want anders had ik zoveel potten nodig. En het was heel koud. Ja, ik weet het: vlg jaar begin ik 1 maart. De winters worden steeds kouder. De rest slik ik maar in.🤨 13 februari 20251 j aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 13 februari 20251 j Pfffff het jaar is nog geen 2 maanden oud en we hebben al drie sterfgevallen van te jonge mensen in de familie/vriendenkring. Alle drie rond de vijftig. Ik mag hopen dat we er voor 2025 dan maar weer vanaf zijn.... in 2022 ook al zo'n K*kjaar, vijf overlijdens waarvan 4 in drie maanden. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 13 februari 20251 j Dat is vreselijk. Mensen horen oud te worden. Memento mori en pluk de dag. Gitta moeten jullie iedere x 8 euro betalen voor het legen van de container? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 februari 20251 j @appelvrouwklopt. Maar hij hoeft maar 2x of 3x per jaar geleegd te worden. Het zit daarom ook niet in mijn systeem en ben het dus vergeten. Ik had een ziek kind thuis, dat had meer mijn aandacht dan die container.
Geplaatst: 18 februari 20251 j Huisarts opeens met pensioen zonder het door te geven. Afgelopen jaar juni 2024 hoorde ik dat mijn vorige huisarts eind juni 2025 met pensioen zou gaan. Dat zei hij keurig op tijd, maar tot het laatste moment wachten, dat wilden wij niet, want dan heb je de kans dat alle praktijken geen nieuwe patiënten meer aannemen. Dus wij hebben een andere gezocht. Dat was een stel. Wij kregen de vrouw en ze was altijd vrolijk en aardig. Nu snap ik haar euforisch gedrag. Wij waren in oktober nog bij haar geweest en nu stonden wij vanmorgen voor de deur en stonden er opeens 2 vreemde naambordjes op de deur. Wij gingen naar binnen en daar zaten 2 andere receptionistes achter de balie, een voor de afspraken huisarts en de ander voor afspraken neuroloog. Zo raar, niets gezegd en een huisarts moet een vertrouwensrelatie hebben met de patient. Ik vind dit schaamteloos en ik ga het ook op internet vermelden. Nu kunnen wij wel in dezelfde praktijk terecht, de gegevens staan daar nog. Maar moeten wel allerlei papieren invullen om goedkeuring te krijgen. Voorheen hoefden wij geen afspraak te maken, nu wel. Ik heb gelijk een afspraak voor de neuroloog gemaakt, hier krijg je toch de zenuwen van?
Geplaatst: 18 februari 20251 j Hier nog steeds de vloerverwarming in de woonkamer niet gemaakt. Vrijdag gebeld en toe zeiden ze dat ze op vakantie waren en donderdag pas weer terug zouden zijn. Was echt de afgelopen dagen BRRRRRRR, 's middags dan maar weer de houtkachel aan tot in de loop van avond. 's ochtends is t toch wel 15gr Vervelende is dat een ander niet komt omdat zij t niet aangelegd hebben pfff Hoop dat t voor de zomer toch wel geregeld is 😒 18 februari 20251 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 18 februari 20251 j 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei: gelijk een afspraak voor de neuroloog gemaakt, hier krijg je toch de zenuwen van? 😱😂 1 uur terug, Lia56 zei: Hoop dat t voor de zomer toch wel geregeld is Ben je bang voor een koude zomer? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.