Geplaatst: 18 februari 20251 j Auteur Nou, de bovenstaande klagen zijn serieus genoeg om mij te weerhouden van de neiging om weer eens over de DHL te klagen, die ipv het pakje op het door mij geselecteerde afhaalpunt in de buurt te bezorgen (om te voorkomen dat die zakkenw....er de pakjes op de stoep achterlaat), zij deze op een DHL "service"punt hebben gedumpt.. Aan de andere kant van de stad (Oosterhogebrug)!!! Niet te vinden, geen bordjes, oude garage die niet meer in gebruik is als zodanig, onherkenbaar... Stonden arme bezorgers/sorteerders in de vrieskou in die garage te werken. Wat een zooitje. Loodzwaar pakket mee achterop de fiets. De reden waarom ik tot de laatste dag (ze bewaren je pakje maar 1 week) heb moeten wachten gezien met zwaar pakket en slushsmurriesneeuwijsderrie het dan niet veilig fietsen is. Oeps... nou heb ik het toch gedaan.... Maar 3x per jaar je container legen??? Zoveel vragen... @Gitta
Geplaatst: 18 februari 20251 j Ik hoop het ook voor je Lia. 18 februari 20251 j aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 18 februari 20251 j @Lia56 ik weet hoe koud dat is, bij mij is het elke dag 15 of 16 graden als ik de kamer in kom en onze badkamer en slaapkamerverwarming zet ik een uur van te voren aan voordat ik mij ga wassen, soms 2 uur van te voren, want ik sport eerst even e.d. en dan wordt het toch niet warmer dan 15 graden. De radiatoren zijn te klein voor de grote ruimte. Ik heb het ook altijd koud hier en heb dan 3 of 4 lagen aan, dus ik hoop jou ook het allerbeste.
Geplaatst: 18 februari 20251 j Ja @Erny en dit gaat over Nederland! Echt bizar! Ik kan wel een boek schrijven over de pakketten in Spanje, dat dacht ik. Zeggen dan: je was niet thuis. Ik had 2 blaffende honden die altijd los liepen in de tuin en zeker blaffen als er iemand aan de poort stond. En wij waren ook thuis. Want de honden zetten wij altijd binnen als wij weggaan, maar als ik een pakket verwacht, dan zorg ik dat ik het in de gaten houd. En ik kreeg de melding 5 minuten later als ik gewoon thuis was en nog erger: de keukendeur stond altijd open voor de honden en geen bel gehoord. En dan zeiden ze weer dat ze het niet konden vinden. Wij woonden toen boven in de bergen en dan hadden ze geen zin om daar te komen. Nu in Duitsland gaat het tot nu toe heel goed, alles komt aan, alleen die Hermes die is echt verschrikkelijk. Dus als ik iets van Bonprix heb, dan laat ik het afleveren bij een benzinestation, want dat doen ze toch ook al geef ik huisadres op en dan heb ik een euro te veel betaald en dan moet ik weer gaan reclameren naar Bonprix. Vreselijk voor jou als je geen auto hebt en het op de fiets moet halen.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Brrrr.... praat me niet van Hermes... maarja UPS is hetzelfde laken een pak hoor. Heb ze van Hermes een keer 's avonds om half tien aan de deur gehad... op dat tijdstip verwacht je echt niemand meer aan de deur, ja tenzij je iets hebt afgesproken. UPS legt de pakketjes op de gekste plekken neer hier. Brrrr... verwarming die het niet doet. Wij zitten met een verwarming op olie (buitengebied en geen gasaansluiting), de schoorsteen voor de houtkachel is nog niet helemaal afgebouwd. Hier is het duimen dat de olie voorraad voldoende is tot de volgende levering. Was de schoorsteen klaar geweest dan hadden we a/ minder olie verbruikt en b/ was het in huis over het algemeen ook warmer. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Vandalisme is zo kansloos! Mijn bak met bloembollen is vernield door ik vermoed die stomme zwarte vogel die daar altijd rondscharrelt. En at ie het nou nog op ofzo, maar nee, hij lijkt er plezier in te hebben door gewoon de boel te slopen. In de bak daarnaast staan hyacintenbollen , die laat ie met rust.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Die stomme zwarte vogel is waarschijnlijk gewoon een merel op zoek naar zijn maaltijd? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 februari 20251 j @Ernyja, het gaat om de grijze voor rest afval. Aangezien daar niet zo heel veel meer in gaat, hoeft hij niet zo vaak meer geleegd te worden. De plastic en gft container worden om de week geleegd en de papier 1x in de maand. Dus alleen de grijze moeten we zelf aanmelden.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Auteur Ok, thanx voor de uitleg.@Gitta Geheel onbekend systeem voor mij. Gaat heel anders hier. Ondergrondse container hier op de hoek. Daar gaat alles in eigenlijk. Dus niets gescheiden. Dacht dat we daar een vuilnissorteercircuitfabriek hier ergens in Groningen voor hebben staan. Oud papier wordt 1x pm opgehaald aan de straat. En ik gooi mijn gft zelf op een compostbultje in de tuin.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Ik ben vanmorgen gebeld, ik heb dus nog restkanker in mijn neus en moet opnieuw geopereerd worden. Vanmorgen gelijk op hun verzoek naar de arts gereden en bespreking gehad. Ik kan onder narcose geholpen worden, maar dan in een ziekenhuis wat bij hen hoort in een andere plaats. Nu heb ik gehoord van een Mohs ziekenhuis, veel over gelezen, ws ook in Duitsland, maar alleen polikliniek en daar ga ik niet onder narcose. Nu weet ik het niet meer, ik had zo veel pijn met mijn tere dunne huid de vorige keer. Vandaag na de bespreking heeft de arts mij ook op heel veel plaatsen in mijn gezicht met zuur aangetipt. Dit om te voorkomen dat ik geopereerd moet worden. Ik heb er nu al heel veel achter de rug. Voorhoofd, boven mijn oog, neus, hals, borst, arm. Wanneer houdt het op? Ik heb gelukkig wel mijn tuin, maar elke dag dus smeren. Ik mag nooit meer in de zon.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Wat een vreselijk naar bericht voor je @Petrasmoestuin! Heel veel sterkte gewenst! Mijn vader had hetzelfde en iets waar hij veel aan heeft gehad (om bijvoorbeeld toch soms in de tuin te kunnen zitten) is een speciale parasol die UV-straling tegenhoudt. Een gewone parasol houdt maar 40% straling tegen terwijl je misschien denkt veilig in de schaduw te zitten. Wellicht is dat iets voor je als je na het werken in je tuin toch ook nog even uit de zon lekker buiten wilt zitten. Maar misschien ben je er al wel mee bekend. Nogmaals heel veel sterkte! 19 februari 20251 j aangepast door Dahli
Geplaatst: 19 februari 20251 j Dank je wel voor je opbeurend bericht @Dahli ❤️ Hier heb ik wat aan. Dat wist ik inderdaad niet dat een gewone parasol de UV-straling 40% doorlaat. De eerste 2 jaren in Duitsland ging ik gewoon lekker in de zon zitten (als er zon was) een aantal uurtjes en soms ook onder een parasol. Nu hebben wij een overdekt gedeelte en ik zit al 2 jaar niet meer in de zon en lekker overdekt. En sinds 1½ jaar de moestuin. Maar omdat ik afgelopen jaar gemiddeld 6 tot 7 uur in de tuin bezig was, liep ik toch weer veel in de zon en vergat ook vaak mijn gezicht in te smeren. Nu wel. Nu liggen de tubes 50+ overal. Nu vergeet ik het niet meer, wel te laat, maar ik voorkom erger.
Geplaatst: 19 februari 20251 j Wat een rotbericht, @Petrasmoestuin. Veel sterkte. Mohs is qua procedure heftiger, omdat je inderdaad niet onder narcose gaat, en ze steeds tussentijds kijken of ze al alles hebben. Maar bij gewone verwijdering nemen ze veel meer gezond weefsel mee, voor de zekerheid. Die afweging kun je alleen maar zelf maken. Ik wens je veel wijsheid. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 21 februari 20251 j @Petrasmoestuin oh dat is inderdaad vervelend nieuws. Heel veel sterkte. Wij hebben vandaag afscheid genomen van ons mede-koorlid. Hele mooie, indrukwekkende dienst, paste echt bij haar. Dominee had het ook behoorlijk zwaar vandaag. Wij als koor hebben een passend lied gebracht... de tranen vloeiden rijkelijk, pas bij het tweede couplet had ik weer een beetje zicht en kon ik wat vaster meezingen. We hadden veel steun aan elkaar. Ook het Posaunenchor (vnl koperblazers) waar ze 40 jaar lid van was speelde tijdens de dienst, ook daar merkte je de emoties. Kerk was afgeladen, maar dat is gezien de relatief jonge leeftijd van 50 jaar en een actief sociaal leven niet verwonderlijk. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 21 februari 20251 j Heel bijzonder 40 jaar lid op een leeftijd van 50 jaar. Echt ontroerend.
Geplaatst: 23 februari 20251 j Blegh, de meiden zijn sinds afgelopen week beide goed ziek, vrijdag bij de HA geweest voor medicatie en een "Entschuldigung" voor school. Ze zouden volgens de huisarts over het weekend moeten opknappen, De ene kreeg hoestdruppels, de oudste Antibioticum ivm keelontsteking. Maar vooral de oudste die blijft heeeel diep hoesten, ondanks dus drie dagen AB. Maar ja.... wie is er nog meer ziek nu,... moeders ligt sinds begin van de avond plat. Bloeddruk op de hobbel, kon niet rechtopstaan of snel bewegen, hartstikke duizelig, verhoging etc. De duizeligheid is redelijk weggetrokken, maar verder voelt het allemaal niet fijn. En net nu ik ivm re-integratie morgen een intake zou hebben bij een psycholoog (zit thuis met burnout/overgangsgerelateerde stress klachten). Die kan ik dus nu afzeggen, want zo kan ik morgen echt niet naar Groningen. Eerst ome dokter maar even met een bezoekje vereren. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 26 februari 20251 j Bedankt Gisteren vanwege mn klachten bij de huisarts geweest. Daar ging ik zowat tegen de vlakte van de duizeligheid. Bloeddruk was aan de hoge kant 155/110, ondanks de bloeddruk medicatie. Maar zal ook deels stress zijn geweest. Uiteindelijk een injectie gekregen tegen de duizelingen. En volgens doc moet het met 1 a 2 dagen echt wel verbeteren. Nu nog vooral bij te snelle bewegingen duizelig/licht in mn hoofd. Ik moet echt mn rust pakken. En de tijd nemen ivm de burnout. 26 februari 20251 j aangepast door Hopmarjanneke Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 28 februari 20251 j Gisterenavond dus die teek waar we het in een ander topic al over hadden op/in mijn bovenarm gevonden. Ze zijn dus al actief, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Op de teken radar die ik iedere week invul zie je op de homepagina ook de hoeveelheid tekenbeten die gemeld zijn de afgelopen week en hoeveel besmettingen van Lyme er zijn gemeld met een erythema migrans ( rode vlek) als signaal. Ook andere door teken overgebrachte ziektes worden daar bijgehouden en je vind er het laatste nieuws. En tips Best goed om mee te doen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 maart 20251 j Een regelrechte RAMP!!! Tijdens de verhuizing heeft vrouw de koelkast leeg gemaakt, en gevraagd wat er met mijn enthout moest gebeuren. Ik zei dat dat weer in de koelkast moet. Vanmiddag was ik in de koelkast aan het kijken (ging net lunchen en had dus brood nodig), maar zag mijn enthout niet.. vrouw gevraagd, en op de een of andere manier ligt het in de vriezer van het restaurant van vrienden van ons. Vanavond gaan we er weer naar toe, maar alles is al lang bevroren. Al het enthout van Japanse en Russische pruimen van @Bartoh, en mijn enthout van nashi, 2 onbekende peren, en nog enkele perenrassen die ik van @Yurasheb gekregen 2 jaar geleden. Die stonden allemaal in de achtertuin, waar ik niet meer kan komen (en nu ook niet veel meer te knippen valt). 😭 Hoe groot is de kans dat enthout minimaal 48 uur -20 graden overleeft? Nu heb ik 25 peer onderstammen en 12 kwee onderstammen waar ik niks op kan zetten... En ik wilde deze week al de eerste gaan enten. 5 maart 20251 j aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 maart 20251 j 10 minuten geleden, acpronk zei: Hoe groot is de kans dat enthout minimaal 48 uur -20 graden overleeft Ik wilde dat ik het wist om je gerust te stellen. Als de boom -20 verdraagt dan misschien. Heel erg vervelend voor je. 5 maart 20251 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 maart 20251 j Auteur Brood in de koelkast? @acpronk Erg vervelend van je enthout. Maar zouden ze niet gewoon toch nog tot leven kunnen komen? Eventueel toch uittesten en enten? Als het niet lukt heb je niets verloren toch?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.