Geplaatst: 25 april 202525 Apr Wat een ellende! Ik kan niet zeggen wat ik gedaan zou hebben, maar als je de gemeente niet meekrijgt, dan zou ik ook verhuizen. Maar ik zou niet tegen onrecht kunnen als ik ergens zou wonen waar ik het naar mijn zin heb. Pfff, ik zou ze nog wel een cadeautje geven zeg maar voordat ik de deur sloot. Bah, wat een wereld!
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Echt naar, Fre3ke. Hoop dat er snel wat anders fraais op je pad komt. Sterkte nog deze zomer naast je nare buren! Bah!
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Vorig jaar had ik een hele mooie plant die heel veel bijtjes en wespen aantrok, die moet je toch hebben in je tuin? De extra zaaiingen (want ze kwamen alle 3 op) heb ik toen elders gezet in de grond en die zaaiden uit en weer wat in de grond verplaatst. Wij hadden een geredde hond binnen gehaald en die at eraan. Deze plant is giftig voor honden. Ik heb ze uiteindelijk allemaal weggehaald. Ik heb een aantal weken geleden de komkommerkruid weer gezaaid, 3 stuks in het midden zoals het moet. Die staat weer op een tafel, en de hond kan er niet zo gemakkelijk bij met een stuk gaas erom. Wat zie ik de afgelopen tijd? Wel 20 zaaiingen overal die opduiken. In de snijselderij zaten er al 8 in mijn bak. Maar ook elders heel ver weg in de tuin. Ik heb er vandaag weer 2 x 5 achter de schutting gezet, later zet ik er ook gaas om heen. Ik ben niet van plan om allerlei planten uit de tuin te halen, want ik zie dat mijn hond ook andere planten eet. Ze is vandaag weer begonnen, volgens de app een aronskelk. Ik kon de hele plant niet meer vinden, er helemaal uitgetrokken. Ze probeert wel meer planten te eten, ook sierplanten hebben wij weggehaald die voor in het terras stonden, mijn man had alle moeite gedaan ze te zaaien. En daarna spuugt zij ze uit. Nu heb ik zo iets van: je leert het maar. In Spanje werd je aan je lot overgelaten, op een nat matrasje als het regende en ze at waarschijnlijk planten omdat ze niet genoeg te eten kreeg, tenminste niet het juiste met vitaminen. Moeilijk allemaal. 25 april 202525 Apr aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Auteur Heb je wel een alternatief in je tuin voor de hond @Petrasmoestuin, als in: lang genoeg gras om te eten om daarna weer lekker uit te kotsen? En de Bernagie, komkommerkruid, staat er inderdaad om bekend dat deze zichzelf geweldig uitzaait dus dat is normaal erg fijn. Als je dus geen hond in je tuin hebt die deze wegknaagt. Mijn Zowie is erg dol op bloemkoolgroen. Misschien kun je dat (of andere groenten) aan de hond geven als deze weer in de tuin op zoek is? Zodat je een alternatief biedt voor de giftige tuinplanten?
Geplaatst: 25 april 202525 Apr @Petrasmoestuin inderdaad kun je misschien wat kweekgras ergens laten groeien. Kweek bevat sappen die helpen bij misselijkheid (ook bij mensen). Honden kauwen erop en spugen het uit als ze last van de maag hebben. Ik denk dat je hond uit nood andere dingen eet.
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Dank je @fre3ke. Ik heb het nagezocht, maar het is een soort onkruid begrijp ik. Onderweg bij het uitlaten eet ze ook weleens wat gras. Ik zag tussen mijn bieslook ook wat grote sprieten staan, zal morgen fotograferen en kijken wat het is. Als ze alleen dat eet oké, dan zet ik wat op het terras hier vooraan.
Geplaatst: 25 april 202525 Apr @Erny is bloemkoolgroen om te geven? Vaak is dat er al afgetrokken in de supermarkt. Ikzelf probeer bloemkolen te telen, maar die willen maar niet groeien, dus ik weet niet of het wat wordt, maar ik houd het in de gaten. Ja en wij hebben ook een tuin vol gras staan. Achterin moet nog via een speciaal apparaat wat mijn man nog moet lezen (helaas door gezondheid nog geen puf gehad) gemaaid worden, maar er staat genoeg. Ik maak van pompoen speciale hondenkoekjes die ze elke dag krijgt, maar dat is geen groen. Ik lees nu ook dat ze wortelgroen mogen hebben, dat kan ik eens proberen later.
Geplaatst: 25 april 202525 Apr 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei: Wij hadden een geredde hond binnen gehaald Wat geweldig dat jullie deze hond een fijn thuis hebben gegeven Petra!
Geplaatst: 25 april 202525 Apr Ja ze is heel dankbaar. Ze was ruim 7 jaar en eigenlijk was het bedoeld als een vriendinnetje voor mijn 2e hond, omdat de 1e net ingeslapen was, maar vlak voor haar komst ook haar moeten in laten slapen. Ze heeft heel slecht eten gehad, nat matras met regen (gelukkig niet vaak in Zuid Spanje, maar droogt niet snel onder een boom) en heel vieze etensbakken en drinkbakken en brood werd uit eten gegooid b.v. Dat weet ik, omdat ik de buurvrouw en vriendin en studente ken die haar hebben opgevangen/verzorgd. Het is zo'n schat, alleen behoefte altijd in tuin en niet gewend aan andere honden, altijd op een binnenplaatsje gezeten, nooit binnen gezeten, dus buiten als ze een hond ziet niet te houden, maar niet meer af te leren. Wij kunnen met gemak ook uren weg zijn met vele ziekenhuis bezoeken. Dus wel erg blij met haar.
Geplaatst: 26 april 202526 Apr Ik heb een kat (ook ex-zwerver) die alle planten eet waar ze bij kan met hetzelfde resultaat als de foto. Het is niet omdat er wat dwars zit zoals bij onze andere kat en het maakt ook niet uit of er alternatieven worden aangeboden. Soms hou je het gewoon niet tegen helaas. Daarom heb ik een klein hoekje van de tuin afgeschermd voor de groentetuin en in de achtertuin zelf staan alleen hortensia's want daar blijft ze wel vanaf en die kunnen tegen een stootje. Beide is ook met kleine kinderen wel praktisch dus voor nu geen klachten daarover.
Geplaatst: 26 april 202526 Apr Eergisteren rode bietjes uitgeplant. Vanochtend loop ik door de tuin alles weg. Ongedierte bijgezeten denk ik…
Geplaatst: 29 april 202529 Apr Ik had een afspraak bij de tandarts en moesten snel weg voor een behandeling van mijn man in het ziekenhuis. Gelukkig kon ik snel geholpen worden bij de tandarts omdat ik had uitgelegd dat wij een andere afspraak hebben en een uur moeten rijden, parkeren, e.d. Komen een half uur te vroeg in het ziekenhuis. Soms kun je eerder geholpen worden. Maar was lunchtijd. Daarna werd iemand anders eerst geroepen, dan was de machine kapot en moesten elders geholpen worden in een andere gang. Weer iemand voor ons naar binnen en eindelijk mijn man aan de beurt. Een behandeling van 10 minuten en wij hebben dus 1 uur en 3 kwartier in het ziekenhuis gezeten. Nu nog naar huis. 29 april 202529 Apr aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 29 april 202529 Apr Waarom zijn er onkruidjes, die er net zo uit zien als zaailingen?? Grrr..
Geplaatst: 29 april 202529 Apr Camouflage 😇 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 april 202530 Apr Mijn zoontje zou met de street parade van 3 mei meelopen samen met mij. Apeldoorn is dan 80 jaar bevrijd. Alleen durfde hij niet (hij heeft een TOS en is dan bang iets niet te begrijpen). Is mijn naam niet doorgegeven door de leraar. Nu kan/durft hij niet mee te lopen. Hij had er zo naar uitgekeken. Nu gaan we iets anders doen wat hij leuk vindt. Maar wel erg jammer voor hem.
Geplaatst: 30 april 202530 Apr Bedankt @Rookieen @Petrasmoestuin. Het was zeker goed geweest voor hem en voor zijn zelfvertrouwen. Ik had stiekem gehoopt dat hij toch alleen durfde te gaan. Maar door zijn TOS (taalontwikkeling stoornis) begrijpt hij dingen soms niet meteen als er geen plaatje of iets dergelijks bij is of als er te snel wordt gesproken. Dan ben ik er om hem het alsnog goed uit te leggen.
Geplaatst: 30 april 202530 Apr Jammer, het zou werken dat een bekende (familie, vriend) mee zou kunnen lopen.
Geplaatst: 30 april 202530 Apr Klopt Petra. Ik had mij zelf ook opgegeven bij de leraar. Maar deze heeft alleen de naam van mijn zoontje doorgegeven aan de organisatie en mijn naam niet. Ik heb hem vandaag voor de zekerheid nog een keer gevraagd. Maar zonder mij wil hij echt niet mee lopen. Het is mij verboden om mee te lopen, dus dan houd het op. 30 april 202530 Apr aangepast door Gitta Tekst toegevoegd
Geplaatst: 1 mei 20251 Mei Wat ontzettend flauw en star en weinig toeschietelijk van die school, @Gitta. Verbóden! En die leraar was zelf vergeten om je op te geven? Of had hij toen al besloten dat je niet mee mocht? Je wilt natuurlijk geen ruzie met die leraar, maar kan je toch niet ergens een klacht neerleggen? Bij de school of bij een TOS organisatie? We willen toch een all-inclusive maatschappij? (Lekker Nederlands woord ook weer). Nou ja, misschien is het een beetje anders dan ik denk, maar we moeten wel blijven strijden vind ik. Daar waar we kunnen. ik hoop dat jullie hoe dan ook een leuke dag hebben. 💐
Geplaatst: 1 mei 20251 Mei @CJodokusde school heeft hier verder geen zeggenschap over. Die moest alleen de namen doorgeven aan de organisatie doe de street parade organiseert. Dat zal een veteranen organisatie zijn. Die zijn blijkbaar erg star. Degene die vanuit de school het aanspreekpunt is heeft nog zijn best gedaan, maar nee is nee kreeg hij te horen. Er mocht niemand ziek zijn of afmelden. Hebben ze pech en moeten ze op het nippertje toch nog iemand zoeken. Ik heb me verder helemaal terug getrokken en niet meer geholpen met een andere kind aan te dragen. Dat moeten ze zelf uitzoeken vind ik. Ik spreek volgende week weer de leraar, dan zal ik wel horen wat er mis is gegaan. Nu is het vakantie en niet bereikbaar. We gaan er een leuke relax dag van maken. 1 mei 20251 Mei aangepast door Gitta
Geplaatst: 3 mei 20253 Mei Gisteren wou ik 2 bakken met grond vullen. Ik had er 10. Maar onmogelijk om ze uit elkaar te krijgen. Wat was ik boos! Ik wou ze bijna al terugsturen. Mijn man had gelukkig een oplossing. Had al een stuk hout bijna in vorm, nog wat recht afgezaagd en met een hamer ertussen gezet. Pffff, wie verzint toch zoiets om zoiets op te sturen. En op de 2e foto wat er allemaal uit onze bomen regent. Dit zijn mijn wintersowing bakjes nog die er staan.
Geplaatst: 3 mei 20253 Mei Dinsdag zat ik bij de tandarts. Zondagnacht was het niet te houden, ik dacht even dat ik naar een noodarts moest. Ik had al 2 paracetamol ingenomen, en een paar uur later weer 2. Ik moest al een dag wachten. Druk, druk, druk daar. Want ze zijn vanaf donderdag tot en met dinsdag gesloten. Ze zei dat de kies een beetje naar beneden was gekomen, dat gebeurt weleens als je ouder wordt, dan krimpt je kaak. Niet dat ze dat zegt, want info krijg je zelden. Ze heeft er een klein laagje vanaf geboord, zodat ik makkelijker kan kauwen. Moet het constant goed schoonmaken. Hij moet gevuld worden, maar ik kan pas over een maand terecht, ze had 1 tijd over, en net op die tijd kan ik niet, want moet met mijn man naar het ziekenhuis. . Dus weer een week later, dus 5 weken. Nu voelde ik wat scherps na het eten en je snapt het al, deel van de vulling eruit, op zaterdagavond. Dat wordt weer pijnstillers slikken. Nu maar kijken of ik toch eerder terecht kan. In het weekend moet je een noodnummer bellen en mijn ervaring is dat je dan kilometers moet rijden. Probeer ik het maandag bij de vervanger die ze opgeven, die man zal dan zeggen: dinsdag is je eigen tandarts er weer. Dit is al de 3e keer dat ik wat heb als ze op vakantie zijn. Dit moet ik er weer bij hebben. ik zit momenteel al in de kreukels met mijn rug, heupen en benen. Morgen weer gewoon de tuin in he, want wij als tuiniersters hebben geen vervanger. Ach ja, de farmacie heeft er baat bij.
Geplaatst: 4 mei 20254 Mei @gitta oooo wat balen wat balen! Dat moederhart… ik hoop dat het alsnog heel leuk is geworden.Ik had een klaag en ben dat nu vergeten. Edit: ik heb mijn klaag verwijderd, want vond het toch wel heel veel persoonlijke info op het wereldwijde web. Moet ik echt mee ophouden, doen alsof dit forum mijn achtertuin is! Anyways. Mocht je mijn klaag hebben meegekregen: die staat nog steeds als een huis. Of steiger. Net hoe je wil. Mijn smartwatch doet het overigens weer. Heel apart.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.