Geplaatst: 12 juli 20178 j een simpele snee hechten is in nederland inderdaad niet iets voor de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. wel voor de huisarts of buiten kantoortijden de huisartsenpost. die laatste is bereikbaar voor alle basiszorg welke niet kan wachten totdat je eigen huisarts weer beschikbaar is. er is dus 24/7 zorg beschikbaar. even met de huisartsenpost bellen en dan schatten zij zo goed mogelijk in of je beter langs kan komen of dat het kan wachten totdat je eigen huisarts weer beschikbaar is. je kan daar niet zomaar binnenlopen maar bij twijfel is het beter om te bellen voor overleg. spoedeisende hulp is ook niet bedoeld om zo binnen te lopen. ook daarvoor eerst ff belletje huisarts/huisartsenpost. bij noodgevallen natuurlijk 112. huisarts kan je hier trouwens ook niet zomaar binnenlopen. in Belgie toch ook niet? even een belletje voor een afspraak en je kan langskomen. bij de huisartsenpost en spoedeisende hulp werkt dat eigenlijk hetzelfde. 1 belletje en je wordt naar de juiste zorglocatie verwezen. toch nemen veel mensen deze moeite niet en komen daardoor op de verkeerde plek binnenwandelen. Er zit ook verschil in vergoeding. Huisarts/huisartsenpost wordt vergoed vanuit de basiszorg en voor de spoedeisende hulp betaal je eerst het eigen risico. (een hechting in het ziekenhuis is daarnaast ook nog eens 10x duurder dan een hechting bij de huisarts/huisartsenpost. dat tikt lekker aan)
Geplaatst: 12 juli 20178 j Oh lekker, die groene tomatenzooi in je vinger. Maar is er nu wat aan gehecht o.i.d.? Nee geplakt, maar even in de gaten houden kan mijn vinger namelijk niet helemaal buigen maar kan ook door de zwelling komen. Ik had geen idee dat ik zoveel deed met mijn linkse wijsvinger, tot nu dan! Nu ik hem niet kan gebruiken, schoenen strikken is nog wel lastig 12 juli 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 juli 20178 j Als het ontstoken is, dan kan je je vinger inderdaad nauwelijks buigen (zelf meermaals meegemaakt).Wat wel belangrijk is, dat wanneer de wond ontstoken is, hij niet helemaal afgedicht mag zijn.Het wondvocht moet weg kunnen.
Geplaatst: 13 juli 20178 j "huisarts kan je hier trouwens ook niet zomaar binnenlopen. in Belgie toch ook niet? " Dat kiest de huisarts. Sommige artsen werken op afspraak maar hebben dagelijks ook enkele uren 'vrij spreekuur'. Dan ga je langs en wordt elk op volgorde van binnenkomst bediend. Andere artsen werken enkel op afspraak.
Geplaatst: 13 juli 20178 j misschien zijn er in nederland ook wel huisartsen zijn met een inloopspreekuur, geen idee. mijn eigen huisartsen hebben alleen telefonisch spreekuur en verder op afspraak. maar zo'n afspraak kan heel snel, ligt er maar net aan hoeveel haast het heeft. ik ben al eens binnen 5min na een telefoontje door een arts gezien. in de tijd dat ik onderweg was werd de arts alvast door de assistent geroepen. als ik direct was langsgegaan was dat pas gebeurd op het moment dat ik er was dus qua snelheid zal het niet veel uitmaken. Oh lekker, die groene tomatenzooi in je vinger. Maar is er nu wat aan gehecht o.i.d.? Nee geplakt, maar even in de gaten houden kan mijn vinger namelijk niet helemaal buigen maar kan ook door de zwelling komen. Ik had geen idee dat ik zoveel deed met mijn linkse wijsvinger, tot nu dan! Nu ik hem niet kan gebruiken, schoenen strikken is nog wel lastig als het het niet vertrouwd morgen toch nog iemand naar laten kijken? zou vervelend zijn als in het weekend alsnog een spoedje wordt doordat de boel is ontstoken.
Geplaatst: 13 juli 20178 j Als het ontstoken is, dan kan je je vinger inderdaad nauwelijks buigen (zelf meermaals meegemaakt).Wat wel belangrijk is, dat wanneer de wond ontstoken is, hij niet helemaal afgedicht mag zijn.Het wondvocht moet weg kunnen. En badderen in soda of Biotex! Als je dat een, of liever nog twee keer per dag doet kan het echt het verschil maken tussen een giga ontsteking en een goeie genezing. Ik zal het vast al eens eerder verteld hebben, maar ik ben een keer met een blote voet op de verkeerde (vlijmscherpe) kant van een heel vuile verticuteerhark gaan staan. Ik kreeg van de huisarts een tetanusprik en ik moest alsmaar in de soda. Je wil niet weten wat een gore slierten puszooi daar alsmaar uit kwamen als ik met mijn voet in dat badje zat. Maar het is keurig genezen terwijl het echt een paar flinke japen waren.
Geplaatst: 14 juli 20178 j Ik ben vandaag terug geweest en alles ziet er goed uit dat ik mijn vinger niet kan buigen is waarschijnlijk het genezing proces volgens de dokter ik moest dat eerst een tijdje afwachten en anders kreeg ik therapie.Maar was niet ontstoken.
Geplaatst: 14 juli 20178 j Maar was niet ontstoken. Da's fijn om te lezen! Hoop dat jij en je vinger snel weer de oude zijn! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 16 juli 20178 j Het is niet genoeg dat Pietkootje hier al de lekker rijpe bessen komt opsmullen, neen, ze krijgt nu ook al hulp van de eksters want die komen de rijpe bramen afpikken maar ze laten er veel liggen op het gazon. De merels eten de kersen tenminste op of voeren ze aan hun jongen maar van die zwart-witte kraaiachtigen is het puur vernielzucht. Moet ik nu een val zetten? Nee want zo erg is het nog niet. Misschien morgen een net er over hangen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 18 juli 20178 j Hier ook nog steeds dat probleem.Lijsters hebben 90% van de aardbeien en frambozen opgegeten.Aardbeien en frambozen zijn nu op en de lijsters nergens meer te bekennen. Nu als volgende zijn de appels aan de beurt, die worden vanaf de bovenzijde opgegeten.Dader was eerder nog onbekend, totdat ik vandaag (toevallig werkte ik thuis) een Vlaamse Gaai in de appelboom bezig zag... De Japanse wijnbes had vorig jaar helemaal geen vraatschade.Vanmiddag zag ik in de bovenste delen dat daar ook al vruchtjes waren gepikt.Daar heb ik gelukkig nog wel wat van mogen plukken en het grootste deel hangt er nog. Pruimen, miniperzikken, nectarines, bramen en druiven zijn nog niet rijp genoeg, maar zullen ongetwijfeld ook volgen. Vorige jaren viel het allemaal wel mee, zit nu allemaal wat tegen.
Geplaatst: 19 juli 20178 j zwart garen spannen helpt goed, netten ookklaagje: door de opwarming van de RobO dit seizoen zijn mijn brilleglazen gaan ontcoaten door transpiratievocht mi....nieuwe kosten euro 900....
Geplaatst: 19 juli 20178 j Netten wordt wat lastig voor mij omdat het fruit her en der verspreid staat door de tuin.Zwart garen klinkt interessanter; dat is gewoon een kwestie van zodanig aanbrengen, zodat ze moeilijk op een tak kunnen gaan zitten, of? Wat voor een coating zit er dan op die glazen, anti UV ofzo?
Geplaatst: 19 juli 20178 j het garen span je kriskras over en tussen de planten, vinden de vogels raar dus blijven ze er af (garantie tot de hoek, de RobO woont in een hoekpand..) die coating is een beschermingslaag voor de kunststof lenzen (werkt heel omzetverhogend want gaat hier steevast na 3 jaar stuk...)
Geplaatst: 19 juli 20178 j Tnx voor de extra info. Als het een soort kras bescherming is voor die glazen, gooi dan de oude bril nog niet weg.Ik zou wel eens een poging willen wagen met een Sio2 coating voor kunststof oppervlakken.Die gebruik ik normaal bij het auto detailen / poetsen en zie ik op zo'n brillenglas ook nog wel een goede kans maken.Moeilijkst zal zijn, die oude coating verwijderen en de glazen (handmatig) egaal polijsten. Als je zelf handig bent en het leuker vind om zelf een poging te wagen, dat stuur ik je met alle plezier wat materiaal op.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Ha, Ja, pff een verbaasde klaag over het verdwijnen van mijn profielfoto. Wat er voor in de plaats is gekomen heb ik er niet neergezet. En ik was nog wel zo gelukkig met de sla voor de rode muur. Hopelijk lost het nog op of kan het beheer er iets mee. Gwen
Geplaatst: 20 juli 20178 j jouw profielfoto stond op een externe site denk ik, dus was een linkje ipv een fotodie site heeft m kennelijk weggehaald tenzij er betaald wordtje kunt de foto evt opzoeken met google, downloaden naar je computer en dan in je profiel zetten door m te uploaden
Geplaatst: 20 juli 20178 j Jep dat komt door de nieuwe regels van photobucket. Ga er maar niet vanuit dat het vanzelf wordt opgelost. Het beheer van dit forum kan er sowieso niets aan doen. Klacht van mij over de weersvoorspellingen. Gisteren een weeralarm en dat gaf een paar druppen. Nu geen weeralarm en het gaat los.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Ik heb hem gevonden en voor je op imgur gezet; http://i.imgur.com/27InKGD.png
Geplaatst: 20 juli 20178 j Auteur Hee Loes, das grappig, was dat weeralarm voor die onweersbui van rond een uur of vijf/half zes?Want toen ging het echt wel ff behoorlijk tekeer op de tuin. Enorme windstoten en vlagen en hevige plensbuien. En wat een rotstreek van die Photobucket zeg. Moet ik ook weer wat nieuws zoeken.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Hier ging het gisteren kort even flink tekeer rond 13:00 uur. Ik gebruik zelf zoals je in mijn vorige post kunt zien http://imgur.com/ voor afbeeldingen.Daar kan je tot nu toe zonder problemen naar de afbeeldingen linken.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Hee Loes, das grappig, was dat weeralarm voor die onweersbui van rond een uur of vijf/half zes?Want toen ging het echt wel ff behoorlijk tekeer op de tuin. Enorme windstoten en vlagen en hevige plensbuien. En wat een rotstreek van die Photobucket zeg. Moet ik ook weer wat nieuws zoeken. ik denk het ja, het zwaarste deel van de bui trok onder ons door. vanmorgen kregen we wel de volle laag.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Hee Loes, das grappig, was dat weeralarm voor die onweersbui van rond een uur of vijf/half zes?Want toen ging het echt wel ff behoorlijk tekeer op de tuin. Enorme windstoten en vlagen en hevige plensbuien. En wat een rotstreek van die Photobucket zeg. Moet ik ook weer wat nieuws zoeken. ja ik denk die bui. die trok hier onderlangs richting de stad. 20 juli 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 20 juli 20178 j Ja, ik vind het erg antipathiek van Photobucket. Toen ik er de eerste keer van las - Loes meldde dat ze werd gevraagd te betalen - dacht ik dat het alleen om nieuwe afbeeldingen zou gaan. Maar nee, met terugwerkende kracht hebben ze alles gewist wat je her en der hebt gelinkt.Ze zullen ongetwijfeld in hun recht staan, maar ik heb er geen goed woord voor over. Recentelijk gebruikte ik Photobucket al niet meer omdat ik er iedere keer weer werd bedolven onder zoveel reclame dat het gebruik ervan zwaar werd gefrustreerd.Dus nu willen ze behalve bakken reclame over je uitstorten ook nog dat je ervoor betaald... nou nee, beter switchen naar een aanbieder waar het nog gratis is dan me willens en wetens te laten naaien door Photobucket. Ik bied mijn excuses aan aan de mensen op dit forum die bij mijn oudere bijdragen tegen niet werkende afbeeldingen aanlopen. Ik vind dit zelf ook vervelend, ik ben wel van plan om de foto's elders op te laden en dan mijn berichten hier te amenderen zodat de afbeeldingen weer te zien zijn, maar dit is wel een heel drukke tijd van het jaar, het komt erg ongelegen nu.Flickr werkt ook nog wel, zag ik, dus daar ga ik nu maar naar toe.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Domme (?) vraag: waarom zet je je foto's niet gewoon op je harde schijf?Of heeft dat te maken met gebruik van smartphones? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Ik upload ze gewoon van mijn smartphone naar het forum. Erg makkelijk. Op veel andere fora kan dat niet eens want ze hebben er geen ruimte voor. Had dinsdag vier zaaitrays vol gezaaid. Mijn zaagtafel stond vol. Alles overstroomd. Ik mag herbeginnen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.