greenchitect Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Ik had deze plant (geen idee van de naam, hij heeft grote harige dikke sterke bladeren, als iemand met de naam kan helpen graag) De poes had deze een paar keer omgestoten zodat links en rechts bladeren afknapten. Uiteindelijk toch nog goed gekomen en zijn er 2 uitlopers geweest. Maar dit is natuurlijk geen zicht en belemmert de groei van de plant. Dus ik wil deze 2 gaan scheiden. Liefste wil ik de 2 uitlopers eraf en de hoofdstam behouden, of kan ik de hoofdstam in 2 delen en dan beide apart planten? Hoe kan ik dit doen? Moet dit op een speciale manier? Hoe moet ik splitten? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Kalanchoe. Makkelijk te stekken. Mooie tak nemen, onderste bladen eraf, 1 a 2 dagen laten indrogen en dan planten in mengsel van zand + potgrond.....koel (onverwarmde kamer, lichte plaats) laten wortelen...grond licht vochtig houden. Gaat 90% goed. Delen zou ik niet aan beginnen. Sowieso misschien beter nieuwe kopen...hooguit 2 a 3 Euro voor een plantje. Deze ziet er niet geweldig meer uit. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 14, 2016 Share Posted November 14, 2016 Ik heb zeer weinig met kamerplanten, maar deze zou ik ook niet meer redden nee. Ziet er gewoon TE triest uit. Een volgende zet je het beste ook in een mooie grote pot, zodat hij ook niet om valt te stoten. Nu was hij ook topzwaar lijkt mij... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
greenchitect Posted November 14, 2016 Author Share Posted November 14, 2016 Dank jullie wel voor de reactie. Alle planten die ik heb vind ik de moeite. Ik zal nooit een plant zomaar weggooien omdat hij "lelijk" is. Ik ben ervan overtuigd dat je er altijd weer iets moois van kunt maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts