Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

MIjn radijzen wachten nog even tot de 14de op een groeispurt . Verwacht er niets van, lijken op gewone radijzen. Kun je nu nog verwachten dat radijs gaat bloeien of zet je ze daarvoor binnen? Ik zeg zomaar iets hoor, klinkt miss wel st m, maar zou er zaad van willen winnen voor het voorjaar.

Geplaatst:
Wohoooo Greetje... je hebt Appelvrouw voorbij gestreefd... met 2 gram nogal... en toch wel gezaaid volgens de Maankalender hoop ik? Het zou vette pret zijn als de Maankalender ging winnen...

Die van 3-7 waren niets geworden.Geen worteldag maar bladdag. Zie hier ergens op het topic de foto's.

De foto van de radijs van vandaag is gezaaid op 16-7 (worteldag) volgens de maankalender.

Tja ik weet het ook niet hoor.

Er staat er nog 1 in die ong. net zo groot is.

Die laat ik staan tot volgende week vrijdag.

Ik durfde die van vandaag niet langer te laten staan, vanwege de regen.

Voor hetzelfde geld was hij kapot geknapt door de overvloed aan regen vandaag, vandaar dat ik hem had geoogst.

Geplaatst:

Dacht zelf met de prijsradijzen, door te wachten met poten op de juiste dag; weken later, een goede kans te maken. Helaas het komt hier niet tot het gewenste resultaat .

Geplaatst:
Sorrry tweede foto kon ik niet scherp krijgen 7 cm doorsnee

Greetje:

Ik ben net terug van vakantie..morgen toch nog even kijken of er nog iets staat ( van 150 gram bv...maar denk het niet ), maar anders geef ik me graag gewonnen voor jou prachtige radijs!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mooie resultaten allemaal, ik ga geen radijzen van 7cm doorsnee meer vinden in mijn tuin denk ik en Jasmin ik heb best wel wat radijsjes geplant, maar dat heb ik nog nooit gezien bij radijzen

Geplaatst:

Mijn prijsradijzen zijn niet boven de 70 gram gekomen, helaas. De potentiële winaars zijn vervolgens gesneuveld in de hagel van vorige maand

Geplaatst:

Mijn radijzen lijken nu aan groeispurt te beginnen. Zonde om uit de grond te halen, blad ziet er prima uit. Geef ze nog wat weken de tijd om van dwerg tot reus te worden. Voor deze wedstrijd te laat, helaas. Ze staan in bakken, bij evt. vorst krijgen ze een andere plaats en een jasje aan.

Geplaatst:

Ik dacht dat ze erg groot zijn geworden.

Dus op de weegschaal,batterij leeg,wekker moeten slopen en toen wees de weegschaal nog maar 44 gram aan.Met blad erbij kom ik nog maar op 54 gram.Doorgesnede en gemeten 4.5 cm diameter.

Dus helaas...

Ze smaakte lekker.

Bedankt voor deze leuke wedsrtijd

Geplaatst:

Toch maar de laatste radijs eruit gehaald en gewogen/gemeten. Hij verdiend geen schoonheidsprijs, en omdat hij zo bonkig is weet ik niet eens zeker of ik hem in mag sturen.

Maar ja, dat mooie gewicht hè...

783_1d5782756fa670c48d92ab0a19e2a353.jpg783_cf4ce5a91daf77dbf30e7ed2300bc8fa.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nu ben ik een leken balkon tuinier, maar bijna alles wat ik in de grond stop, groeit snel en goed.

Echter, van radijs heb ik geen kaas gegeten. Toch maar een fotootje (van vandaag; 17 augustus gezaaid), om enig medelijden op te wekken:

769_21e760aaa94763da0839a86066dd56db.jpg

Misschien had ik geen Bonsai potgrond moeten gebruiken

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Misschien moeten wij het zelf zeggen

Ik heb het niet helemaal bijgehouden als jurylid maar als jouw laatste radijs (159 gram) niet doorgeschoten was komt die in gewicht boven die van greetje (149 gram) zover ik het snel terug lees. Tellen we Jasmin met de Siamese tweeling (229 gram) mee dan winnen die. :thinking: Kijken we naar de cm (en gewicht) dan wint appelvrouw maar zie nu dat ik onduidelijk ben geweest in de beschrijving van hoe door te snijden (lengte had in de breedte moeten zijn omdat dit type radijs rond is...). Jasmin valt wat mij betreft af vanwege de vorm ; greetje heeft de mooiste ronde - zware - grote radijs; appelvrouw heeft de zwaarste en langste radijs. Wat mij betreft heeft Greetje gewonnen vanwege de vorm maar in het openingbericht staat dat gewicht de doorslaggevende factor is. Die regel houden we dus maar aan. Dan heb jij gewonnen appelvrouw (met 159 gram) , mits de radijs niet aan het doorschieten was (vorm en uiteinde stengel/blad?).

Voor herhaling vatbaar zo'n teelwedstrijd voor de fun?

Geplaatst:

(...) gewonnen vanwege de vorm maar in het openingsbericht staat dat gewicht de doorslaggevende factor is. Die regel houden we dus maar aan (...)

Jasmin valt wat mij betreft af vanwege de vorm

Mijn advocaat via de Nederlandse Vereniging ter Behartiging van de Belangen van Siamese Tweelingen, en het Nederlands Meldpunt Discriminatie Meerlingen zullen binnenkort wel contact met u opnemen, mijnheer Luc V...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...