Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern


LucV

Aanbevolen berichten

Mijn wedstrijd radijs wordt niks, ik heb ze denk ik te droog gehouden, ik dacht de kas is ideaal maar ze maakte al vlug bloemstelen,

in hoop nog te redden al het blad eraf geknipt of dat nou zo slim was

ze lopen wel weer uit maar de radijs zijn nog kleiner dan maatje winkel, 1cm doorsnee hooguit

Ik geloof wel dat ik uit de race lig, terwijl ik zo graag had willen opscheppen met tennisbalformaat radijzen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik ook mee huilen? Mijn radijzen staan ook een plekje waar ik bijna nooit kom, slechte grond, omsingeld door onkruid en de takken van de heg hebben er een week op gelegen toen die gesnoeid was resultaat: aangevreten radijsjes van 0,5 centimeter groot, hier ook voorlopig geen radijs meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een paar grote exemplaren meegenomen naar huis. Straks opmeten maar ze zijn nou niet bepaald rond meer...dus welke kant zal ik eens meten?

Denk dat het een beetje over is nu...er waren er heeeel veel gescheurd en de vorm rond is dus ook ver te zoeken.

Foto volgt nog!

 

En pompoen wedstrijd lijkt me wel wat voor volgend jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weten jullie die radijs nog die zooooo groot zou worden? Helaas heeft hij me verkeerd begrepen en is wel zo groot geworden..maar in de lengte..hij woog evenveel als de vorige twee, plusminus 99 gram, en is voor straf op 4 boterhammen gegaan!!! Hij smaakte prima bij het eigengebakken zuurdesem!783_172d800c9c3c5cec06297d68c87c2b59.jpg783_02e595a579d6717b7eff6eb9561147fd.jpg783_55af6823362eb7cbec314e1f87ea9928.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste resultaat. Niet om over naar huis te schrijven. Toch in het forum, dan krijg ik in ieder geval niet "DNF" (Did Not Finish) achter mijn naam.

Slechts 26 gram, en een diameter van 38 mm.

769_2cfbe3c4129874fcaf94773ee34fd12f.jpg

 

Het tweede probeersel is onderweg (gezaaid op 17 augustus). Vanaf nu nog anderhalve maand te gaan. It ken net!

769_7c52f30bbe35c7edd48747f7eee63d25.jpg

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug van 2 weken vakantie, dacht ik mijn mega radijs te gaan opmeten enzo. In een pot had ik er 3 staan, met daarbij de grote kanshebber....2 van de radijzen waren spoorloos verdwenen op een hoopje snot na. Mijn megasuper radijs was er nog maar leek wel gekrompen, en zag er niet zo blij uit. In de vakantie speciaal voor deze radijs een digitaal weegschaaltje gekocht....een teleurstellende 105 gram. Toen doorgesneden voor de meting......yuk......veel wormen...ik weet nu waar mijn andere radijzen gebleven zijn. ) Ik ben uitgeschakeld dus, tenzij die miniradijzen die in de volle grond staan nog een groeispurt krijgen! Maar ik vind zo`n wedstrijd wel leuk, dus zou een volgende keer wel weer meedoen! 601_a206e00e2a3fd4c38e5b765802969811.jpg601_e50499edf7384558571c4f84bb6b7f82.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Jet ik ben wel jaloers op je lekkere radijs, jammer Jo maar beter resultaat dan wat ik had en die wormpjes/aaltjes zijn wel irritant .

 

Hey Hans, ja hij was erg lekker, ik moest wel het rode velletje eraf halen, dat vind ik iets te pittig, maar ik heb gesmuld, dus dat heb ik al gewonnen! Nu ben ik weer thuis en moeten de overgebleven radijsjes het zonder zorg doen, wie weet wat voor een megaknol ik vind als ik weer naar mijn landje ga?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerdere resultaat(je): teeltwedstrijd-radijs-riesen-von-aspern-t2162-310.html#p48130

Nu, nog van de eerste zaai: 51 mm, 39 gram. Nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

 

769_3ab69e37be2ce9ab5a4791c98bf48cb8.jpg

 

Rechts in het plaatje zie je de tweede zaai (17 augustus): eentje begint voorzichtig een knolletje te vormen. Ze hebben nog ruim een maand, en september is natuurlijk (ergens gelezen) wel dé radijzenmaand. Zet em op!

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan een week niet bij de radijzen geweest, een deel is doorgeschoten, die laat ik maar staan voor het zaad, een enkele is gescheurd. Er staan er nog een paar in de pot, die zien er goed uit, maar niet zo groot. Navolgende radijs is waarschijnlijk het beste wat ik kan inzenden, aan t eind van de week kijk ik nog even bij die twee in de pot, daarna is de tuintijd over tot na 15 oktober .

 

Gescheurde en doorgeschoten radijs:

783_4f301288b6af8d7f9cba8200c17fb0de.jpg

 

Jetjes Best:

 

 

783_16e1ae416c56c69d5a3e01f67414a1de.jpg

783_2fdcd3412932008c0a2460f6dbcb7a31.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...