Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Omdat ik ook niet wil eindigen in de categorie Did Not Finish, hierbij mijn grootste (:!:) radijs. Aangezien ie al weken stil stond qua groei, heb ik 'm er maar uitgehaald. Ik ben bang dat er geen grotere meer zullen volgen van mijn kant.

Edit: het lukt niet om de foto te plaatsten. Misschien later nog. In ieder geval meet de radijs 2 cm....

Geplaatst:

Ik heb ze pas heel laat gezaaid(22 augustus) maar ze doen het als een speer.

Niet te veel blad maar een heel mooi bolletje eronder.Nog niet opgemeten maar al zeker 2 cm doorsnede.

Hopen dat ze het zo blijven doen.

Geplaatst:

Mijn radijs weegt te weinig naar mijn zin. 47 gram wordt aangegeven.

Zal vast wel kilogram zijn...

Hier een foto:

DSC00226.jpg

Heeft geen zin om hem verder op te meten...

Geplaatst:

Ook deze deelnemer heeft het opgegeven de enige niet gescheurde radijs (heb ze gewoon te groot laten worden denk ik?) woog op een anologe weegschaal iets over de 100 gram, dus niet de moeite waard om een digitale weegschaal te lenen en te fotograferen.

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ga niet helemaal terugbladeren voor je, maar volgens mij is dat nog steeds die van Jet (appelvrouw) 147 gram en een 7 cm ongeveer!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ik had een tijd niet naar mijn radijzen gekeken.. ha, ha... tot vanmiddag... en het was jammer dat ik geen camera bij me had.. wat een rare radijzen zijn er gegroeid!! Ik heb het draadje niet zo goed gevolgd, dus misschien hebben meer mensen hetzelfde, maar ik heb minimaal 1x, maar misschien nog meer dubbele radijzen... een soort etagevorming...

dscn4969v.jpg

dscn4970.jpg

dscn4971u.jpg

Ik heb de rest er nog niet uitgetrokken, want ik was bang dat als ze ook dubbel waren, ze misschien de rit naar huis niet zouden overleven... van elkaar los komen bedoel ik dan...

Deze onderste radijs is uitelkaar gebarsten, en telt dus niet mee voor de wedstrijd. Maar als er morgen of overmorgen blijkt dat er meer dubbelen zijn, en wel compleet... ga ik eisen/zeuren bij de jury dat de gehele plant (zonder blad natuurlijk) meetelt bij de weging...

Geplaatst:

dscn4973ha.jpg

Het voelt als cheaten, en terwijl je eigenlijk niks fout doet... ding is een soortement van tweeling of zo...

Misschien kan ik straks met wat drammen winnen op gewicht... maar niet op diameter natuurlijk...

Als ik ze los zou knippen, zit ik onder het gewicht van Appelvrouwtje... dus nou ik zover ben gekomen, moet ik beetje hoog van de toren gaan blazen, drammen, zeuren, hooghartig wegvagen, draaien met de oogbollen, neus ophalen, snuiven en snoeven... alle bekende vuile truukjes gaan proberen...

Geplaatst:

Ik denk wel dat je de 1e plaats hebt behaald in het telen van 1 eiïge tweelingradijzen

Of misschien is het wel een 2 eiïge...is het ene zaadje door het ander gegroeid.... Ja dan denk ik dat je 2 prijzen moet krijgen

Geplaatst:
Ga niet helemaal terugbladeren voor je, maar volgens mij is dat nog steeds die van Jet (appelvrouw) 147 gram en een 7 cm ongeveer!

Oei,dan moeten ze nog een cm of 3 groeien in 10 dagen .

En ze zien er niet zo mooi meer uit,een beetje verpieterd door het warme weer.Ondanks netjes elke dag water geven en zelfs een zonneschermpje .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...