Ga naar inhoud

--Laatste kans-- Alvast een ruillijstje van Jorieke, voor 2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Top, als jullie dan zorgen dat je een emmertje/bakje hebt waar je het spul bij thuiskomst meteen in kunt doen? Met een schep nattige koffiedrab er bij? Ik zal in dat topic nog wat beter laten zien hoe ik de gaten enz. in die bakjes heb. Rotterzwam heeft ook mooie emmertjes, met de gaten er al in. Maar ik wou zelf knutselen

Wat je al zou kunnen doen nu is koffie drogen. Ik schud het uit het filter op een bord met een dubbel vel keukenpapier. In een warme kamer is dat zo droog. Ik bewaar het in een glazen pot, om mijn zwam te voeden als er even weinig 'vers' koffiedrab is. Of om wat vers drab aan te vullen.

Ik heb liever wat van de gele lis zaailingen Henk, als dat ook mag.

Geplaatst:

We gaan wat eieren in de broedmachine van een pluimvee-vereniging (hier in de buurt) leggen, zodat we eind maart kuikens hebben lopen. Van onze grotere (veld-)legkippen. Het is namelijk nog wat vroeg voor broedse kippen, en we willen wel dat de nieuwe hennen al voor de winter beginnen met leggen.

Oh en onze ren (waar we zo'n broedse kip laten broeden) staat op instorten en er rennen ratten rond die eieren jatten

We laten er niet zoveel uitbroeden, dus niet sowieso genoeg voor verkoop ofzo. Maar als er mensen zijn die naar de MTFD komen die nu al weten dat ze wel wat kuikens zouden willen, dan kunnen we er wat extra wegbrengen.

Het zijn dan kuikens van een dikke week oud, die nog wel onder een lamp of op/bij zo'n warmteplaat moeten. Ook laten we ze niet sexen, dus zullen er haantjes bij zitten.

Ze hebben dan nog weinig gekost aan voer en warmte enzo, dus 2,50 euro per kuiken lijkt mij een mooie prijs. Een gedeelte daarvan gaat naar de vereniging die de enorme broedmachine heeft staan.

Geplaatst:

Ik heb Duizendblad-plantjes opgepot, deze: http://www.rareseeds.com/yarrow-cerise-queen/

En ik ga nog aan de slag met deze: http://www.rareseeds.com/yarrow-colorado-mix/ (al heb ik geen gele bloemen gezien in mijn planten) :

IMG516147791468819793.JPG

Het spul groeit goed, je zou het woekeren kunnen noemen Maar dat doen ze heel oppervlakkig, ik trok er zo hele tapijten met stengels uit. Die heb ik zelf weer ergens anders gepoot, en wat kleinere stukjes opgepot.

Geplaatst:

Ja, ik heb de 2 grote planten een eind uit elkaar staan, en heb eerst de roodroze plant onder handen genomen.

Vandaag of morgen graaf ik die andere op en deel ik de kluit en plant ik hem weer uit (net iets verder naar achteren, anders staat hij in de weg voor het pad). Dus dan kan ik daar stukjes van oppotten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...