appelvrouw Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 (aangepast) Joepie dat wil ik graag 20 februari 2017 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Oesterzwammenspul. Dát lijkt me leuk om te gaan proberen. Al helemaal door je dagelijkse foto's van de groei: mooi!Wil jij een framboos Tulameen hebben? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Geplaatst: 20 februari 2017 Top, als jullie dan zorgen dat je een emmertje/bakje hebt waar je het spul bij thuiskomst meteen in kunt doen? Met een schep nattige koffiedrab er bij? Ik zal in dat topic nog wat beter laten zien hoe ik de gaten enz. in die bakjes heb. Rotterzwam heeft ook mooie emmertjes, met de gaten er al in. Maar ik wou zelf knutselen Wat je al zou kunnen doen nu is koffie drogen. Ik schud het uit het filter op een bord met een dubbel vel keukenpapier. In een warme kamer is dat zo droog. Ik bewaar het in een glazen pot, om mijn zwam te voeden als er even weinig 'vers' koffiedrab is. Of om wat vers drab aan te vullen. Ik heb liever wat van de gele lis zaailingen Henk, als dat ook mag. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Kofieprut: ga ik drogen en sparen.Gele lis: ik hoop dat de oktober zaai gaat opkomen. Ik neem sowieso wat mee.Grappig: gele lis, in de Achterhoek. Plannen voor jullie viskweekvijver, denk ik ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Geplaatst: 20 februari 2017 Klopt, maar eerst hebben we een goor poeltje in een ingegraven halve ton, waar ze in kunnen groeien. Ik zie wel of ze opkomen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Ow ...jorieke mag ik ook? Wil het nogmaals proberen te kweken op koffie dik...die van Stan hebben het experiment niet overleefd... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Geplaatst: 20 februari 2017 Goed hoor, ik hoop dat mijn kweekprut het wel overleefd Maar Stan is wel de ervaren kweker, ik niet, dus ik geef geen garanties. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Dat snap ik.. . ach ..misschien wordt ik wel nooit een schimmelkweker.. heb ik de "feeling" er niet voor.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 februari 2017 Auteur Geplaatst: 25 februari 2017 We gaan wat eieren in de broedmachine van een pluimvee-vereniging (hier in de buurt) leggen, zodat we eind maart kuikens hebben lopen. Van onze grotere (veld-)legkippen. Het is namelijk nog wat vroeg voor broedse kippen, en we willen wel dat de nieuwe hennen al voor de winter beginnen met leggen.Oh en onze ren (waar we zo'n broedse kip laten broeden) staat op instorten en er rennen ratten rond die eieren jatten We laten er niet zoveel uitbroeden, dus niet sowieso genoeg voor verkoop ofzo. Maar als er mensen zijn die naar de MTFD komen die nu al weten dat ze wel wat kuikens zouden willen, dan kunnen we er wat extra wegbrengen. Het zijn dan kuikens van een dikke week oud, die nog wel onder een lamp of op/bij zo'n warmteplaat moeten. Ook laten we ze niet sexen, dus zullen er haantjes bij zitten. Ze hebben dan nog weinig gekost aan voer en warmte enzo, dus 2,50 euro per kuiken lijkt mij een mooie prijs. Een gedeelte daarvan gaat naar de vereniging die de enorme broedmachine heeft staan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2017 Auteur Geplaatst: 26 februari 2017 Nieuw toegevoegd: Dropplantjes. Agastache foeniculum. Vorig jaar uitgezaaid hier in de tuin, nu al leuke polletjes die ik oppot in P9 potjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2017 Auteur Geplaatst: 26 februari 2017 En ook ik heb wel eendeneieren tegen die tijd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
CherryCharlie Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Wil je filterkoffie of bonen om zelf te malen? Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2017 Auteur Geplaatst: 3 maart 2017 Mag allebei, waar jij makkelijk aan kan komen of wat jij leuk vindt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
CherryCharlie Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Okee, gaan we regelen! Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Ciska Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Ik heb toch meer zaailingen van helleborus dan gedacht. De laatste weken zijn er echt een boel zaailingen opgekomen...wil je nog? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2017 Auteur Geplaatst: 4 maart 2017 Ja graag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Mag ik een of twee dropplantjes? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 maart 2017 Auteur Geplaatst: 4 maart 2017 Komt goed Angela. Ik heb er genoeg, er komen vast ook nog nieuwe zaailingen op deze weken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Geplaatst: 6 maart 2017 Ik heb Duizendblad-plantjes opgepot, deze: http://www.rareseeds.com/yarrow-cerise-queen/ En ik ga nog aan de slag met deze: http://www.rareseeds.com/yarrow-colorado-mix/ (al heb ik geen gele bloemen gezien in mijn planten) : Het spul groeit goed, je zou het woekeren kunnen noemen Maar dat doen ze heel oppervlakkig, ik trok er zo hele tapijten met stengels uit. Die heb ik zelf weer ergens anders gepoot, en wat kleinere stukjes opgepot. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Schijnt een goede te zijn voor vlinders dus ik wil wel. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Geplaatst: 6 maart 2017 Wil je de mix? Of die roodroze? Of van allebei 1? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Kan je dan al zien welke kleur je hebt opgepot?Doe maar allebei. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Geplaatst: 6 maart 2017 Ja, ik heb de 2 grote planten een eind uit elkaar staan, en heb eerst de roodroze plant onder handen genomen.Vandaag of morgen graaf ik die andere op en deel ik de kluit en plant ik hem weer uit (net iets verder naar achteren, anders staat hij in de weg voor het pad). Dus dan kan ik daar stukjes van oppotten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 maart 2017 Geplaatst: 6 maart 2017 Die rode vind ik wel mooier dan de witte maar kijk maar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.