Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aarrgghhh. Dat bakkes! Hahahah. Nou. Charmant is ze idd niet zo op de foto.

Maar goed. Er is dus toch nog geen vrijerij.

Volgens de berekeningen zou dat vanaf vrijdag moeten zijn. Spannend!!!

Dat ik haar vanochtend nog zo knap geborsteld heb, zie je dus helemaal niets meer van he. Nah ja. Ze zoeken het maar uit met z’n tweetjes.

Hansi is een knapperd. Kleiner dan ik dacht. Fijn! Ik hoop dat t lukt allemaal en dat ie erbij kan. En dat de piepers hun aantrekkingskracht verliezen zo tegen vrijdag... (vrij-dag! Het zou mooi zijn!)

Hoewel Dikkie kennende, ze er geen been in ziet om ‘ondertussen’ gewoon door te munchen. Een all you can eat-buffet heeft ze sinds de biggen bij haar dronken in ieder geval niet meer gehad. Dus ze is vast erg gelukkig met haar buikje zo vol!

Het nestje opmaken doet ze bij ons ook zo graag. Lief is ze dan he. Die kleine knuffelaar! Super dat ze weer even op het honk mag, J&J. En dat jullie zo’n knap heerschap hebben weten te regelen

Edit:

Gisteren in het karretje even ‘droog’ oefenen. Het is toch zo’n heerlijk makkelijk varken!

809dfd4a453e5071d02b58601e101e21.jpg

En vanochtend dus de toch naar Zelhem. Tussendoor eventjes luchten voor alle zekerheid. Ging als een zonnetje!

d7881da94c01f640a78378a95444934e.jpg

Fijn voor dr dat ze nu weer even lekker oud en vertrouwd naar haar geboortegrond kan. Haar kleinkindertjes (onder wie Nugget) in het veld ernaast, vonden haar ook machtig interessant. En dan haar mooi gevlekte zoon George een paar veldjes verderop... Leuk om te zien!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Haha ja hier aangekomen twijfelde ze heel even toen de pallet (met dichte houten plaat er op) iets bewoog, maar stapte vervolgens dapper verder. Toch echt wel heerlijk als je varkens zo makkelijk zijn met inladen of over andere gronden lopen, etc.

Hansi is ook zo makkelijk, we hebben hem (bij die vrienden van ons) uit zijn wei laten stappen, lang weilandjes laten lopen, langs een stal met brokken en wortels waar hij even een afslag maakte, maar ook snel weer weg te lokken viel, dan door een steegje met een blaffende hond, en naar de veewagen die op een open oprit stond. Daar ging het nog even lastig, hij wou zo weer terug, maar liep vervolgens zo de wagen in achter de stukken brood aan die hem voor zijn neus werden gehouden. Onze veewagen kende hij al, geen probleem dus.

We zijn net nog even wezen gluren en ze lagen tegen elkaar te slapen!

IMG378914211521482913.JPG

Geplaatst:

Awwwww! Wat een zoetekes! Dat gaat vast helemaal goed komen met de lub tussen die twee.

Hansi is echt wel een knapperd hoor.

Hoewel ons vergelijkingsmateriaal natuurlijk dit is:

IMG031793551521483981.JPG

Geplaatst:

Intens tevreden blik!

Mooie foto

En dat beetje stof valt toch wel m... - wacht: hoort hij geen witte bek te hebben?!?

Ja, in dat geval is hij wel wat stoffig!

Ach, de Dikster kijkt daar wel doorheen hoor.

Trouwens: als je haar flink kriebelt met je blote fikken, zien ze er daarna ook niet meer poezelig roze uit

Geplaatst:

Updateje:

Joriek schreef vanochtend dat de Dikke Dame interesse toont in haar donkere vrijer. Hij mocht nog niet haar eten opeten (want al het eten is in principe van haar natuurlijk!) maar verder duidelijk een verandering. Leuk he!

We hopen dat het vandaag of morgen ‘raak’ is. En dan ook meteen goed raak zegmaar! To be continued!

Geplaatst:

Joepie! Jorieke meldt ‘klodders’ ( ) en op de juiste plek ook nog.

Vooruitlopend op zaken alvast erg blij!!!

Geplaatst:

Net weer varkens wezen voeren, en ik zag weer wat druppen Als ik daar ben heeft iedereen aandacht voor mij, niet voor elkaar. Dus een dekking zag ik weer niet. Dikkie staat hem wel ontzettend op te vrijen:

Photo018043651521810888.jpg

Onze George (zoon van Dikkie) schaamt zich nergens voor en doet waarvoor hij is aangenomen: (hier gleed ie er alweer af... normaal sta ik er niet ZO bovenop hoor, maar Brownie is al maaaaanden elke 3 weken gewoon weer berig terwijl ze al maaaaanden bij George en zelfs ook even bij Hansi heeft gelopen. Nu zag ik meerdere succesvolle dekkingen, dus als het nu weer niet raak is dan is er wat mis binnenin Brownie )

Photo018183991521810890.jpg

Geplaatst:

Nog meer klodders! Geweldig hoor!

Hoop dat beide dames er maar hele mooie toompjes van mogen weten te maken.

Ze hebben elkaar een beetje aangestoken in hun vrijdozerij wellicht? Hoe dan ook: erg erg fijn!

Hansi heeft nog elders een job waar hij nu snel zonder zorgen nog meer kan gaan varkvrijen.

Voor J&J hoop ik dat het geklieder nu een beetje ten einde loopt hoor. Om nou steeds net rond je ontbijt en avondeten geconfronteerd te worden met zo’n expressieve uiting van hormonenoverschot...

Geplaatst:

Hmm..ik was nieuwsgierig of er nog biggetjes gemaakt waren vandaag, en zoals ik het begrijp is dat misschien gelukt!

Dat is mooi! Maar ehh...iets minder gedetailleerd mag wel hoor......de klodders kan je laten zitten!

Geplaatst:

Hahaha. Dikkie had er ook vandaag weer zin aan. Da’s toch even anders met zo’n stoere, donkere kerel. Chipp van onze vorige toom biggen was er na 1x hupsen wel klaar mee.

Ze blijft nu nog drie weken bij J&J. Tot vlak voor de MTFD. Dan wordt ze weer even langs Hansi geleid om te kijken of ze nog interesse heeft. Als alles goed zit, neem ik haar bij de MTFD weer mee terug. Dan hebben we onze caddy als het goed is. Dus plek zat! (Betekent wel dat ik alle ruil-artikelen mee terug op de voorbank moet nemen. Dus dat wordt nog een beetje passen en meten wellicht - luxe probleem! )

De biggen gaan ondertussen helemaal prima. Onze scheve krijgt af en toe wat brood toegestopt, maar verder wordt er alleen nog maar groente en fruit gevoerd. Heb wel flink wat brood over nu. De geiten krijgen wat, maar de kippen nauwelijks. Ik heb stiekem nl toch het idee dat ze er niet zo goed op gaan. Zal eens kijken of ik er hier in de buurt iemand blij mee kan maken. Achterbuurvrouw heeft paarden. Of anders aan de roodbonte dames die zo braaf steeds melk leveren voor mijn kaasjes? Ik kan ook een flinke vuilniszak vol meenemen naar J&J. Die vleesvarkens kunnen veel beter overweg met dat brood, begreep ik.

En anders vries ik het in. Voor in de winter als we drie Kune biggen en hopelijk nog een stelletje ongeregeld hebben lopen... Ook weer luxe problemen!

Enfin. Ik ga de hond borstelen. Want sjeeeeeezzzzz wat haart ze!

Geplaatst:

Hmmmm. Dikkie blijft zo hitsig als een (Tsja als een wat eigenlijk? Kon zo niets verzinnen. Maar goed. Iets in de overtreffende trap in ieder geval!!!)

Hoewel dat komische berichtjes oplevert van Jorieke over raar brommende geluiden en tikkertje waarbij Dikkie em is, en ze vrij lomp tikt bij Hansi’s zeer edele delen (TIKKIEEEEEE!!!)

is het eigenlijk geen goed nieuws meen ik. Want zolang ze geïnteresseerd is, is ze niet goed gedekt nog. Enfin. Het blijven spannende tijden

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nou. Zo zonder Dikkie is het hier toch maar wat vark-loos hoor. Ja nee. We hebben de drie schreeuwertjes nog natuurlijk. Die doen hun best om ruimschoots te compenseren. Maar zo’n groot varken (voor ons dan he) is toch ook gezellig om erbij te hebben. Nog maar een paar weekjes tot de mtfd. Met wat mazzel kunnen we haar dan weer meenemen!

Dan mag ze ook meteen aan de bak trouwens. Want het eten stroomt hier nu binnen! Er was paasbrunch bij de Olmenhorst afgelopen weekeinde, en dus hebben we drie tonnen vol met lekkers. Van appels en peren, tot fruit- & aardappelsalade en ragoutbakjes met kerrievulling.... Sjonge!!!

Ik geef de kippen ook maar wat. En ook de geiten eten mee. Zo zonder die Dikke, moeten we toch wat noodmaatregelen toepassen

Zal morgen weer es wat fotootjes maken van het olijke trio. Vind ze er zelf blakend uit zien. En ze zijn nog lekker kroelig. Als ik op het randje van de opening van het bushokje kom zitten, willen ze allemaal zo dicht mogelijk bij om aaitjes te halen. Pitbull kruipt zelfs op schoot. Je wordt echt platgeknuffeld. Heerlijk voor de dagelijkse dosis positiviteit!

Geplaatst:

Ja die Dikkie... ze komt me elke dag tegemoet met haar ge "Hugh Hugh Hugh" en ze kreeg amper wat van mij, want ze had nog aardappels liggen. Maar die zijn redelijk op nu, Hansi had ook goed geholpen... Dus ze krijgt nu steeds wat appeltjes. En ze weet nog heel goed dat ze die niet krijgt als ze bijna met haar tong tegen het schrikdraad komt. Ze loopt een stukje weg van het hek en dan gooi ik de appels

Volgende week halen we Hansi nog weer op, eens zien of hij denkt dat er nog wat moet gebeuren. Of liever: of Dikkie dat denkt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...