Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wie brengt wat mee Moestuinforum dag 8 april 2017

angela

Recommended Posts

8 april is de dag die je niet vergeten mag!

Vergeet niet je aan te melden!

aanmeldtopic

Moestuinforum dag voorjaar 2017 wie brengt wat mee?

Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen.

En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.

Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken.

Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen.

Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden.

Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus

Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?

Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn?

Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.

Vermeld wel:

1. het ras,

2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),

3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.

(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!)

Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.

Angela: kweepeer gelei 2 soorten

Appelvrouw: sambal tomaat en golden relish

Nasuada: appelcider

Geedee: frambozenjam

HenkG: bramenjam, kruisbessenjam, appelmoes, sambal, appelwijn

Ciska's thuiskok: Kimchi en cider

Voor diegene die iets meebrengen:

*Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.

*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid.

*Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!

*En nog een kleine tip verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten.

Hartig Eten:

Jorieke: eigen produkten

Angela: zalmsalade, bladerdeeg basilicum/tomaten hapjes

Appelvrouw: pompoen kerrie soep

Anna3: brood

Ciska: Italiaanse sandwich roll -ups

Geedee: notenbrood

HenkG: zalm/roomkaas rolletjes

Jootje: salade

Suusp: vegetarische couscous-salade met fèta

Kim: stokbrood

Joop1:Doesburgse mosterdsoep

Weknow: boter, toast, knäckebröd

Bouwvrouwe: brood

Raquette: aardappelsalade

Nat74: Tomaat/mozzarella/basilicumspiesjes

Gwen: groentequiche

Cupcakeje: Spaanse crackers, bruchetta, smeerworst

Zoet Eten:

Wortel: pindarotsjes

Jorg: Zeeuwse bollussen

Ciska: appeltaart

Nasuada: chocoladetaart

Mariska_dkd: boterkoek

Rabarber: 2x cake

Gwen/Goldfish: soort van cake

Estemy: slagroomtaart met fruit

Cupcakeje: 4 stukken chocolade fudge, handgemaakte bonbons

Dennis78d: cake of wafels

Charly: bananenbrood of appeltaart of Turksbrood

Nat74: paaseitjes

Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):

Geedee: 4x1.5 liter sap

Jootje: 1x1,5 liter cola

CherryCharlie: alcohol vrije punch

Angela: 1.5 liter ijsthee, paar pet flesjes drinken

Balkontuinder: limonadesiroop, fles perensap, pak Appelsientje

Reina: 1x 1,5 cola

Gwen: 4x 1.5 liter cola, 2x fruitdrink met witte druif en citroen, 1x tomatensap, 1x appel- peren dubbeldrink

Mariska_dkd: koffie, suiker en koffiemelk

Kim: thee

Cupcakeje: energydrank,

Dennis78d: 1x fles frisdrank

Weknow: karnemelk, ice tea

Bouwvrouwe: appelsap

Nat74: appelsap

Div. :

We zijn nog van alles voorzien

Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:

(Zij vraagt: suiker, zout, keukenrol, koffie en meestal word ze ook wel blij van pindakaas hagelslag snoepgoed enz. Er staan ook nog wat andere dingen op haar eigen ruillijst)

Angela: doos met....

Wortel: suiker

Dennis78d: keukenrol, zout

Charly: zout

Anna3: keukenrol

Appelvrouw: frans pakket

Ciska: 1x suiker, 1x zout

CherryCharlie: koffie

Gwen: Pindakaas, Snoepgoed, Havervlokken

Goldfisch: 2x zout

Mariska_dkd: suiker, hagelslag

Rabarber: 2x suiker

Balkontuinder: 2x suiker

Joop1: koffie, suiker

Weknow: keukenrol, 2x suiker

Raquetee: thee

Nat74: pindakaas

-------------------------

Totaal:

10x suiker

5x zout

De dag na de MTFD word de verjaardag van de vader van Jorieke gevierd hij is over het algemeen ook aanwezig bij de MTFD en is een prima afwas/opruimhulp (zo ook natuurlijk de moeder van Jorieke) nu leek het me wel leuk als sommige van de vaste MTFD gangers een kleinigheidje voor hem mee zouden brengen, iets eigengemaakts of iets lekkers zakje drop of zo enz. Natuurlijk geen verplichting gewoon voor de fun en als dankjewel!

Waar eten we van en drinken we uit?

Er staat nog een krat met mokken bij Jorieke.

Jorieke heeft aangegeven nog heel veel servetten te hebben liggen zo ook koffie roerstokjes en tandenstokers dus het vriendelijke verzoek deze niet mee te brengen.

Nog nodig:

Div: Als er nog iemand wat vorken/gebaksvorkjes heeft liggen die niet meer worden gebruikt hoeven we niet iedere keer plastic bestek mee te brengen? Het gaat dan bij de mokken die we ook iedere keer her gebruiken.

Eten: cake, wraps, salade, makkelijke hapklare dingen gaan het beste.

Drinken: cola, limonade, vruchtensap, koffie

Zie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën.

control-freak73111434653045.jpg

Edited by Guest

Vind dit ook wel extreem vroeg. Apart stukje is dan beter of eigenlijk zelfs overbodig omdat het ook al in het topic over Persica staat. Degenen die willen bijdragen zullen dat dan vanzelf wel doen en de weg naar Yuras vinden. Denk niet dat het nodig is om de mtf gangers daar in dit topic nog eens extra aan te herinneren?

De topics over de mtf komen echt elk jaar vroeger lijkt het... Het IS nog niet eens 2017...

Vind het ook wel fijn als er een tijdje géén mtf topics bij mn ongelezen berichten staan.

Dat vroege komt denk ik omdat mensen die de weekeinde werken dit op tijd aan moeten vragen en als er collega's je voor zijn voor die datum bestaat de kans dat je geen vrij krijgt.

Ik vind het wel een compliment naar Jorieke en Joep toe dat iedereen zich op de MTFD verheugd en graag aanwezig wil zijn, of zie ik dat verkeerd?

En het stukje over de bloemen voor Persica staat er eigenlijk omdat ik hoopte het zelfde te bereiken als jij met de bloemen voor Thea waarvoor we toen met een groep betaald hebben door de kosten te delen.

Vind ik ook fijn hoor.....

Aangezien ik in de zorg zit en twee weekenden per maand sta ingepland, weet ik het liever ruim op tijd. Zo kan ik eventueel nog ruilen of vrij nemen dat weekend...

Voor de thuiskok maakt het niet uit, aangezien hij de weekenden en de maandag vaak vrij is...

Wij vinden de moestuinforumdagen altijd erg gezellig en zien er naar uit om weer even te kunnen kletsen met mensen die net zoveel plezier aan hun tuin en hobby's beleven als wij.

@angela, wij willen zowieso iets bijdragen...

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heb nog lekkere courgettesoep (viel bij de kaasmakers 19 nov goed in de smaak) die ik mee kan nemen.

Maar wil appelvouw niet in de wielen rijden natuurlijk. Dus als liever geen soep, dan maak ik een bananenbrood, denk ik.

Voor Jorieke kan ik evt nog wat nitrietzout halen (dan neem ik ook alvast voor mezelf mee )

wees bevriend met kleine dingen

Je mag het zelf weten we hebben wel vaker verschillende soorten soep gehad.

Maar bananen brood klinkt ook lekker.

Houd er wel rekening mee dat je warme gerechten zelf een beetje in de gaten moet houden/op moet warmen bij Jorieke thuis.