Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

SOS Gele komkommervruchten

Ingrid11

Recommended Posts

Hellup,

Ik ben teruggekomen van vakantie en trof mijn met zorg opgekweekte snack-komkommer in een trietse slappe toestand.

Nu waren er wel 2 komkommer uitgegroeid tot eetbare exemplaren, heerlijk, maar de vruchten lijken nu geel te worden.

Ik stuur een foto mee.

Ik heb zo veel mogelijk vruchten verwijderd, maar ik vrees dat de plant nogal in stress is geraakt.

Weet iemand wat ik moet doen?

De soort is Diva en het is dus een minikomkommer.

2hzn8g296091371149909.jpg

20zsjzp64761371149909.jpg

Het lijkt me niet dat de plant overbelast is, tenminste je vermeld dat er nog maar 2 komkommers aan gezeten hebben en je zo veel mogelijk vruchten hebt verwijderd. Of zit de plant momenteel vol met vele mini komkommers?

Een andere mogelijkheid is dat de plant te droog heeft gestaan en de grond uitgedroogd is geweest. In dat geval zal de plant wel weer opnieuw aanslaan.

Ik heb ongeveer 10 gele vruchten verwijderd

En er zitten nog zo'n 15 vruchtrn in. Maar de nu nog groene vruchten veranderen soms in geel.

Ik weet dat er obregelmatig water is gegeven, soms 24 uur niets.

Hij staat idd binnen in een glazenkoepel richting het dak.

De buitenkomkommers geven ook vruchten maar lopen achter qua omvang.

Ik wilde het verschil binnen en buiten met zelfde soort uitproberen.

Bedankt voor de reacties

Aan teveel water kan het inderdaad bijna niet liggen, wel aan de manier van water geven: dus zoals Greetje zegt of ruim om de plant water geven, een komkommer wortelt erg oppervlakkig dus die pakt dat wel op, maar dus nooit aan de voet water geven. Op zonnige dagen "drinkt" een volgroeide komkommerplant zo een halve gieter weg.

Het lijkt me toch dat de plant overbelast is met teveel vruchten, 25 is veel te veel nu al en misschien ook wel met zijscheuten. Bij komkommers:de onderste 5 a 6 "oksels" altijd helemaal leeg dieven: vruchten en vertakkingen eruit dus en vanaf daar 1 vrucht laten staan 1 weg. (ik heb wel altijd gewone komkommers, geen snackdingen, heel misschien dat dat anders is?)

Even a broken clock is right twice a day