Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De meeste peperplantjes hebben een plekje gekregen, evenals de tomaten. Daarna alles even geveegd,en wat ongewenst kruid en gras tussen de tegels weg gehaald.

Geplaatst:

Gecheckt of alles goed vast lag voor de aankomende regen (die er hopelijk wel komt) en gezien dat de tomaten en aubergines klaar zijn om uit te planten. De 3 literpotten lijken goed doorworteld en de aubergines hebben zich behoorlijk hersteld van hun slippertje in de koude ochtendlucht, 2 weken geleden.

P118069648831495046837.JPG

Geplaatst:

Bijna te veel om op te noemen. De snijbonen, kidneybonen en stokbonen uitgeplant in de tuin. Sier kallebassen geplant buiten. De kas opgeruimd en meteen de komkommer in de volle grond gezet in de kas. Nog extra boterboontjes gezaaid omdat ze nog niet heel best op komen in de dakgoot waarin ik ze heb gezaaid.

Sla geoogst, radijsjes gegeten vers uit te tuin, nog wat geschoffeld, de tuin bewonderd, uitlopers van de aardbeien verwijderd en dat was het weer.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:
Heb met zaklamp ruim 100 -naaktslakken verwijderd. En slechts 7 met een huisje. Wat een verschil

Oh wat gek. Ik zie nu juist wel veel (grote) huisjesslakken, die relatief weinig schade lijken te veroorzaken, dus de laatste paar die ik vond heb ik op de composthoop gegooid, en maar weinig naaktslakken, en dan alleen kleintjes. Aangezien die kleintjes mijn halve zaaisel aan struikboontjes hebben kaalgevroten worden die wel zonder pardon vermoord.

Vandaag op de tuin anderhalf bed bedekt met karton (er lag daar alleen compost en mulch, nou mensen, dat helpt niente nada niks tegen onkruid zonder karton hoor, het was gewoon genant zoveel onkruid als er stond. Kliederkleddernat gemaakt, gaten in gemaakt, onkruid in de gaten verwijderd, en 10 ananaskersen in uitgeplant.

Geplaatst:

Ik ben nog steeds bezig met het opbouwen van mijn polycarbonate kas, oeps... met alle problemen die ik tegenkom plus dat ik de opbouw toch wel onderschat had, gaan we rustig verder. Mijn komkommer- en tomatenplanten staan nog in huis en doen het goed. Verder genoten van de andere helft van mijn tuintje, waar de sla, spruitjes, radijs, sjalotjes lekker beginnen te groeien. 057edab8d6606019713e7f40a2fbec9d.jpg

Geplaatst:

Gisterenavond stokken gezet en sperziebonen uitgeplant, koolrabi, meiraap, rode kool geplant, kas volgezet met tomaten en veel te kleine pepers en paprika's (amper 2 echte bladparen, ik geef de potgrond de schuld). Onkruid gewied. Grond losgemaakt en pastinaak en wortel in gezaaid. Allerlei plantjes van de MTFD eindelijk op hun definitieve plek gezet. En toen was het donker..

Geplaatst:

Opnieuw zaadjes van de courgette en aubergine gezaaid.

Gisteren diverse koolsoorten gezaaid. Had in maart groene kool gezaaid om te proberen. En het lukt hier, dus nu de rode-, witte-, en savooiekool proberen.

Geplaatst:

Had nieuwe boontjes binnen voorgezaaid, omdat wat al buiten stond merendeels is weggegeten... Dat heb ik buiten bij de rest gezet. ik heb ook nog 3 tomatenplanten in de volle grond gezet en her en der wat onkruid er uit getrokken. Bijna niet tegenaan te werken... De rozen nog geïnspecteerd op luis. Heb er heel veel last van dit jaar. Geen idee waar ik dat aan heb verdiend. Verder weinig gedaan. Drukke dag met de kinders!

Geplaatst:

Ik heb borlotti en blauhilde bonen gezaaid. Ik heb verder nog meer oostindische kers en geurerwt gezaaid. De eerste geurerwt naast de voordeur uitgeplant in een grote pot. Ik heb mijn pepers buiten bekeken en trots naar de eerste pepers gekeken. Mooi om te zien dat ze goed door bijtjes worden bezocht. Die zijn er dol op. Ik heb de Texla aardappels die ik in zakken in mijn voortuin heb gepoot omdat ik er nog zoveel over had, aangeaard. Roze snijbiet gezaaid.

Geplaatst:

Nog 4 pompoenen uitgeplant. 2 andere pompoenen en wat andere zaken verpot. De olojfkommerken uitgeplant en nog eeniet courgette uitgeplant, hopen dat deze wel goed gaate. De 2 courgettes die ik Ondanks uitgeplant heb lijken het niet te gaan redden.

Geplaatst:

De afgelopen anderhalve week zoveel in de tuin geweest dat ik in de avond alleen nog maar puf had om op de bank te liggen.

Geplant: pompoenen 22 stuks, tomaten 25 stuks, komkommers 2 stuks, courgettes 3, augurk 1, meloen, 1, kolen 24, tientallen bloemen, basilicum 7 potjes, 60 afrikaantjes 30 goudsbloemen, bakken vol met sla en rijen wortels gezaaid. Al die lege potten ook weer opgeruimd, dat is wel fijn Alle compostbakken behalve de lopende zijn leeg, alles zit in en op de grond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Veel onkruid gewied. Wat groeit dat toch snel met dit weer. Zo begint helaas ook de Rucola door te schieten. Telkens als ik de bloemen eruit knip (zo laag mogelijk) maakt hij toch weer nieuwe en dus weinig nieuw blad. Iemand tips??

Groetjes,

Gilbert

Geplaatst:

@DhrGGerardu, misschien laten bloeien, zaad winnen en doorzaaien? Zodat je straks nieuwe oogst hebt.

Ik heb vandaag buitenkomkommers langs de klimstokken uitgeplant, evenals kapucijners en pronkbonen. Gele courgettes uitgeplant, Nieuw Zeelandse spinazie en ijsbergsla idem. Geschoffeld, gewied, late aardappelen aangeaard, vanmiddag naar huis gegaan toen het begon te regenen, later weer terug tot en met nu. Pf... I... /... __

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...