Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)


Thijs206

Aanbevolen berichten

Op het stukje gras dat nog over is, een tent laten bouwen door twee minimensen. Het bouwwerk wil ik erg graag voor de moestuin gebruiken. (Helaas is daarover al een veto uitgesproken.)

 

IMG926787841496588919.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2017-06-04-1881071496594275.07

 

De pergola is weer een stuk verder. Intussen is het terras ook hersteld en staan er nieuwe planten rondom het terras ( rode kiwibes, 3 bramen ( black satin ), twee theeplanten en een gewone kiwi ( Jenny ) .

 

Ook in de 6 meter grens nog even bezig geweest met spitten en schoonmaken.

 

Daar komt toch een bende uit.....

 

2017-06-04-1825581496594277.08

 

Veel glas, stenen, touw, gaas. etc.....

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat er voor de deur een ultraloop bezig was en dat het Staotsie Kirmesse was heb ik een en ander uitgeplant en een vogelnet gemaakt.

Met behulp van Bazin haar wasspelden, met toelating,en wat stenen.

 

2017060418504556041496595587.jpg

 

2017060418500638781496595603.jpg

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkruid gewied, tunnelfolie eraf gehaald, tomaten opgebonden, graspollen eruit getrokken die langs de kade groeien en alweer dik een halve meter hoog stond, de laatste pepers in de grond gezet en zoals iemand ergens op dit forum had gesuggereerd, dieven van de tomaten in de aarde gedaan. Veel gesproeid en nu met een huilende baby op schoot. Op de patio. Toch nog een beetje buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karton en mulch weg gehaald bij de ananaskers, er zaten een miljoen slakken onder. (Nooit eerder meegemaakt, en ik heb al heel wat karton gebruikt.) En de appelboom nog een keer geschoond van spinselmotnesten. Veel waren al leeg hoera, maar sommige nog bomvol rupsen. Ik heb ze over de heg gegooid op de gemeentegrond, vast wel iets dat ze lust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

karton werkt beter dan biervallen idd

de groei in de nieuwe kas zit er goed in, andere kant ook gespit en voorzien van wat voeding

wat sla geplukt en een handje knoflooktoppen en op de hark geleund met de buurman

 

hier vannacht eindelijk wat regen gevallen dus vandaag niet gieteren maar de krant lezen zonder spierpijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een deel van het gras gekortwiekt. Dat was een flinke klus want het stond hoog en met onkruid ertussen. Grasmaaier op de hoogste stand en met heel veel heen en weer ploegen lukte het uiteindelijk wel.

Morgen een aardbeienbed maken met de no dig methode. Compost van de oude composthoop op het gras. Dan doe ik kranten. En dan champost en ik zet de aardbeien in een beetje potgrond. En ik ga er ook wat prei tussen zetten denk ik.

De mais en de pompoenen en zonnebloemen op het andere no dig bed beginnen aardig uit te schieten dus dat lijkt wel goed te werken.

 

Dan komt toch ook inkt in je grond terecht, zou ik denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

gieteren gieteren en nog eens gieteren.

de courgetteplanten uitgeplant (kunnen ook wel de nodige litertjes hebben)

en de eerste Framberries geoogst. ze zijn klein maar zo smaakvol!!!!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisterenavond de tomaten opgebonden. Die waren inmiddels dusdanig lang dat de wind ze mooi over de aarde had uitgewaaierd. De takken die overal in de tuin lagen, grotendeels bijeen geraapt en de sloot in gegooid.

Mijn zoontje ligt in het ziekenhuis sinds maandag, dus doe vrij weinig in de tuin. Gisterenavond was het ineens zulk mooi weer toen ik thuis kwam, dat ik nog even de tuin in ben geweest. Was ook wel lekker. En passent nog wat gele frambozen gegeten. Lekker even uitwaaien. Waar zo'n tuin wel niet goed voor is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

 

Gisteren eigenlijk...... aardbeien en frambozen gesnoept. Die beginnen lekker te groeien. En de eendjes laten badderen. In hun badje deed ik oude rozenblaadjes die ze gretig opsnaaiden

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...