Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)


Thijs206

Aanbevolen berichten

Geheel onverwachts, werd me gezegd wat aan de tuin te doen door mijn kleine wijsneus.

Kijk mama, dat plantje hoort daar niet. Die moet eruit.

 

En jawel; onkruid. Vervolgens zag ik aan de op goed geluk in de aarde gestoken rozensnoeiafval daadwerkelijk knopjes! Mijn moeder doet dat standaard en drijft me tot waanzin met bakken vol met onthoofde rozen die minstens de helft van de tijd wortelen. Mij is het nu in 20 jaar voor de 2e x gelukt. Om ervoor te zorgen dat de 4 arme zieltjes niet gaan kapotvriezen, heb ik ze een laagje stro gegeven en gelijk de zak maar leeggemaakt. Was gezellig met 2 ‘helpende’ kinderen erbij.

 

Ben echt zoooooo nieuwsgierig of ze het gaan redden! Het is een ontzettend mooie, geurende roos. Fingers crossed!

 

e1ef79148b53f9034f81b2989f7f7668.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo blij met mijn ingemaakte Rosella hibiscus, dat ik ze vandaag opnieuw heb staan inmaken. Verder zaailingen in de schaduw gezet en wat diversen gezaaid.

 

B983A144-C4EA-4DE3-902B-20D31CD4B3E481941513952391.jpeg

 

De tomaat geprobeerd te redden, met de nadruk op ‘geprobeerd’. Met de eeuwige droogte is het lastig om het beschikbare grijze (douche) water eerlijk over alle groenteplanten te verdelen. (Het gras is het bokje, dat is inmiddels bijna helemaal geel.)

 

Wat dat betreft is het jammer dat dit plantje van de buren niet eetbaar is...

 

39F85A98-5101-4CC1-A33D-A176B3E56A8520061513952460.jpeg

 

Ook nog even gekeken naar mijn fruitleer miniprojectje (dank Mellie). En dat blijft nog even bij kijken tot het echt droog is.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeey! 3 kleine bloemkooltjes gespot toen ik rucola plukte. De bloemkooltjes snot. De rucola lekker. De peterselie groeit ook als een tierelier sinds in in dat bed karton en paardenmest heb gelegd. Het ziet er elke x zo vers uit, alsof het net pas is gezaaid. Ben zwaar onder de indruk!

Of dit paardenmestprojectje verder nog slaagt of niet, de peterselie en Vietnamese koriander varen er in elk geval wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De waterpomp gedemonteerd en opgeborgen voor de winter ( zou het nog koud worden?)

Band van de tuinfrees opgepompt, hij wordt binnenkort uitgeleend.

Een bak aspergeloof gehakseld voor op de composthoop.

Een oude aspergeplant uitgespit.

Salie, laurier en thijm geoogst voor in de soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe fruitbomen gezet en rozenbottels ook trouwens. Maar dat heb ik elders al gedeeld.

Ahem. Dus.

De volgende rassen behoren nu ook tot ons arsenaaltje (trots)

Appel Ecolette

Appel Groninger Kroon

Appel Red Devil

Appel Rubinstar

Appel Notarisappel.

Allen halfstam.

En deze hadden we al:

Benoni, Bloemenzeezoet, Brabant Bellefleur, Beauty of Bath. Allen laagstam.

Erg tevreden. Nu nog vruchten. Geduld is een schone zaak. Schijnt...

Ook een mooie zuidschutting vrijgemaakt voor drie Abrikoosjes; Petit Muscat, Tom Cot en Moorpark.

Ah ja. En door tips op het forum daar ook een Nashipeer geplaatst (Nijisseiki). Het is maar goed dat we ons met de feestdagen niet uitleven. Want 'rib-lijf' enzo. Maar oh wat tevreden.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emmer groente en fruit schillen, emmer konijnen mest gedumpt op de composthoop en mijn knoflookjes aanschouwd...en gezien wat er nog moet gebeuren, moet nog veel compost verspreiden en oja compost halen ervoor

En veel onkruid weer in korte koude tijd bij de aardbeien.

Vandaag bij IKEA wel wat lill gordijnen gescoord2142eaf77cc5e81a4e832308c5ed3c28.jpgea3072381f55a7e77502fe34d575ee0e.jpg

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Week of 3 geleden is de sloot door waterstaat?schoongemaakt. Ze kwamen vragen of ze het prikkeldraad met vele kapotte palen mochten weghalen voor " grote schoonmaak" dan konden ze er goed bij.

Ja niet alle palen zijn even goed,zit zeker een aantal rotte palen tussen. Maar he...tis toch een afscheiding waar uitbundig bramen tegenaan groeien.duzzzz laat maar mooi staan. Altijd handig voor de schaapjes en evt een koetje tzt.

Hubbie houd van gladigheid en zit niet op nog meer dieren te wachten dus die was het daar niet mee eens en wilde gebruik maken van het aanbod van die mensen. Lang verhaal maar prikkeldraad incl rotte/ goede paaltjes bleven mooi staan waar het stond.met de afspraak dat ik er dan wel " ffe" met de bosmaaier langs zou gaan. Dat is toch nietzoveel werk???

Nou mensen dat is het wel van 9.00 uur tot 18.00 ( donker) bezig geweest en de eerste 200 meter zit erop. Ben iets over de helft dus morgen mag ik weer

En mij hoor je niet klagen over pijn in mijn handen, rug,spierpijn. Neeejohhh was zooooo gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groente afval gebracht en op de composthoop gestort.

Boerenkool geoogst en voor morgen een zak N.Z. spinazie.

Niet op de tuin maar een dorp verder even gekeken bij een mesthoop waar ik mest mag halen.

Nu maar wachten op vorst of een droge periode, zodat ik met de auto door de prut kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog maar even naar de tuin geweest.

Eerst weer een stukje van de oude asperges schoon gemaakt.

Daarna de laatste zonnebloemen en de eerste mais verhakseld.

De snippers, een viskrat vol, op de composthoop gemikt.

Nog een bos tijm geoogst voor bij de pasta vanavond.

Daarna in het donker uitgerust en genoten van de eerste vuurpijlen.

 

 

 

2017111213111933201514743812.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linked Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cavolo Nero geoogst en gegeten, gewoon stamppot ipv boerenkool.

Was mijn eerste kennismaking er mee, en ik vind hem lekkerder dan gewone boerenkool. Heerlijk! Wel 3 rupsen eruit getoverd helemaal groene.

Was van de AH moestuintjes. Heb er nog een stapel van dus dit jaar staan ze er zeker weer!

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perzik Avalon geplaatst om Perzik Benedicte gezelschap te houden en een wedstrijdje te doen wie het meest resistent is. Op smaak zal Benedicte sowieso wel winnen verwacht ik. Benedicte had het afgelopen jaar ongeveer 5% krul.

 

Verder na 6 weken treuzelen de gok genomen om toch nu al twee Feijoa's te planten om kruisbestuiving te krijgen met een derde exemplaar dat er al langer staat. Krijg ik mogelijk veel spijt van wanneer de winter dan toch echt goed invalt. Heb wel het beschermingsmateriaal klaar staan, zodra het in de nacht richting de -4 gaat (kan tot -10c hebben , maar deze kleinere exemplaren schat ik op -7c).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...