Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Balkon: alle bakken met aardbeien opgeschoond en een bak opnieuw gepoot.

Tuin: extra aardbeien op de tuin bijgeplant daar waar de stekken de winter niet overleefd hebben, gewied, gecompost, bosaardbei uitgeplant, jonge zaailingen water gegeven, bieslook gezaaid en uiteraard heerlijk genoten van de zon!

Geplaatst:

Aan het einde van de middag mijn tuin gefreesd, alle vakken daarna weer netjes gemaakt. Verder nog wat vogelhuisjes opgehangen rondom het complex die een andere tuinder had gemaakt.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Een beetje onkruid gewied en de tuin er iets fatsoenlijker uit laten zien.

Vorig jaar vanwege mijn zwangerschap mijn tuin niet winterklaar gemaakt en dat merk ik nu wel... maar ach. Het is mooi weer, de vogeltjes fluiten, de baby doet het goed, de krokusjes bloeien, moeders kan weer de tuin in. Ach, wat is het leven goed IMG572195351489611733.JPGIMG584360681489611735.JPG

Geplaatst:

Aardappels gepoot en het onkruid rond de kruisbessen verwijderd.

Geplaatst:
Dat fotootje van Pippi van een paar dagen terug... volgens mij is dat geen Phacelia. In elk geval op mijn tuin zijn de steeltjes daarvan roder en zijn de blaadjes nog niet zo gevorkt in dit groeistadium - later wel.

Ik heb vandaag Phacelia gezaaid op een rand van een aardappelveldje, dus ik kan binnenkort goed vergelijken.

Verder nog meer vroege aardappels gepoot, blijkbaar verkeerd geteld met hoeveel ik er had, want ik heb nu 5 veldjes en wat in de achtertuin, en ik heb nog 19 stuks over. Ik had er 4 gepland voor de voortuin en 5 reserve, dus ik zit met 10 opperdoezertjes teveel. Misschien maar in potten zetten. Radijsjes hier en daar gezaaid bij de aardappelen.

Mosterdblad en broccoli verspeend. De helft ervan terug gezet in de kas, de andere helft op de tegels voor het schuurtje gezet, als vergelijkend experiment. Als ze niet worden opgevroten kunnen ze binnenkort allemaal de volle grond in.

En tijdens het aardappels poten (en heel voorzichtig gaten in de grond maken) geconstateerd dat er al veel en dikke wormen ook in de klei onder de compost zitten. Gaat goed!

In de voortuin zijn de paadjes nu gefatsoeneerd met nieuwe houtsnippers, en de bedden krijgen (beetje laat en stukje bij beetje) een laagje compost. Longkruid begint al te bloeien en de knopjes van de besjes en de vlier en de forsythia staan op knappen, De rucola heeft ook bloemknopjes, die mag van mij ook gaan bloeien, die heeft de hele winter goed dienst gedaan als verse sla.

Geplaatst:

Als ik mag gokken ga ik voor Komkommerkruid, dat zaait zich ook wat makkelijker uit over afstand dan Phacelia...

Geplaatst:
Als ik mag gokken ga ik voor Komkommerkruid, dat zaait zich ook wat makkelijker uit over afstand dan Phacelia...

Ik weet niet meer hoe die zaailingen er precies uit zien, maar in theorie zou dat wel goed mogelijk zijn, want dat heeft er wel in de buurt gestaan.

Wat me eraan herinnert: morgen komkommerkruid zaaien, dat stond nog op de lijst.

Geplaatst:

3 m2 plakken vogelmuur op de wanhoop gestapeld, dat plantje houdt zich hardnekkig vast aan zijn groeiplek zeg!

Geplaatst:

Wist je dat je vogelmuur ook gewoon kunt eten? If you can't beat it, eat it!

Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl

Geplaatst:

ja, wist ik, maar dat spul laat zich dus lastig oogsten mi

Geplaatst:

In de tuin en langs een akker snoeihout gehakseld vandaag in totaal een 7m³ morgen nog op een weide gok ik een 4m³ . Dus volgende week siertuin opkuisen en voorzien van een mulchenlaag . Zal wel veel te veel zijn maar fijn hout van stoofhout moet nu eenmaal opgekuist worden en weet wel kandidaten voor de overschot en van vorige laag schiet niks meer over .

Geplaatst:
3 m2 plakken vogelmuur op de wanhoop gestapeld, dat plantje houdt zich hardnekkig vast aan zijn groeiplek zeg!

Kippen zijn er dol op.

Geplaatst:

Ondanks de 21 graden toch tunnels gemaakt over de vroeg ingezaaide bedden met spinazie sla raapstelen wortelen en uitjes. Opgeruimd en potjes met bloem zaailingen in de kas gezet. Oude tijm planten verwijderd en wat nieuwe plantjes neergezet. Zaailingen Van de rozerode helleborus die ik ooit van Thea heb gekregen opgepot. Bostakjesaarde bij/op het longkruidveld verspreid. En bovenop de potten met hosta's gelegd. En koffie gedronken in de tuin en later een biertje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren de Eeuwige Moes voorzien van een net tegen de fazanten die er flink van gesmuld hebben. De voorgezaaide tuinbonen uitgeplant en ook maar gelijk voorzien van een beschermend net. Verder wat wortelen gezaaid en radijsjes.

Daarnaast lekker koffie en thee gedronken, gepraat met andere tuinders, gemediteerd en eitjes geraapt. Wat was het gisteren een mooie dag en wat was het fijn om lekker vrij te zijn!

Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl

Geplaatst:

Vandaag de vorige week gemetselde bak gevuld met tuinaarde! Een lavendel en mijn rozemarijn erin gezet. En mijn sneeuwballenboompje! Enne.....effe gauw naar het tuincentrum geweest, barbarakruid, veldsla en komkommerkruid gekocht en erin gezet! Ze hadden ook kleine zakjes sjalotten, dus ook die in de bak geplant!

Jo is happy! image59071489768443.jpgimage84401489768445.jpgimage98791489768447.jpg!

Geplaatst:

Wat een mooie bak en die muur!

Geplaatst:

Bij alle aardbeien nog een teentje knoflook geplant, schijnen de aardbeien zoeter van te worden. Prei en spruitjes die ik heb voorgezaaid verhuisd naar de kas. In de kas de laatste waslijn opgehangen. Mij vrouw heeft een deel van het huisje geschilderd en kastjes voor solitaire bijen opgehangen op ons huisje en op de kas.

Geplaatst:

Dat is mooi geworden, Jootje!

Geplaatst:

Tussen de buien door hebben mijn vader en ik vast een stuk van het oude tegelpad weggehaald en zijn we een nieuw pad aan het leggen.

IMG022350771489855113.JPG

Geplaatst:

Paprikaplantje in de moestuinbak gezet. Idem met het komkommerplantje Het is hier nu heel warm (30 graden). Alles groeit hier als kool

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

5 pallets opgehaald om compostbakken van te maken.

Geplaatst:

ALV van de club, prima, goede nieuwe bestuursleden gevonden, het bleef nog lang onrustig...

Geplaatst:

ananas254401489942634.jpg

Dikke 30 boompjes ge-ent vandaag. Twee keer een poging tot een duokers, 5x ananas reinette en de rest allemaal peren ge-ent.

Geplaatst:
  • Auteur

Bezig met grote herindeling van de tuin ivm de komst van een kas. De kas is tweedehands en ben ik zelf aan het opbouwen, ongeveer de helft van het glas zit er in. De laatste loodjes...

Verder alle aardbeien op hun nieuwe plek gezet en wat nieuw kleinfruit geplant (rode bes en kruisbes).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.