Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)


Thijs206

Aanbevolen berichten

IMG-20170325-WA003740381490473416.jpg ik heb vooral deze jongeman beziggehouden, dochter het alfabet gelerrd in krijtletters en de planten water gegeven .

Man heeft een hek geplaatst en het vak voor de aardappelen onkruidvrij gemaakt en.met de grelinette bewerkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

knofloken vrijgemaakt uit de omhelzing van vogelmuur

3 bedden schoongemaakt voor aardappels en tuinbonen (lekker laat maar straks trekken ze een sprintje, let maar op)

zwarte lathyrus en witte borage en groene asperge gezaaid

2 paden omgespit en veranderd in bedje

lekker in zon gezeten met spierpijn en een wijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met de buurman het eerste stuk van de nieuwe schutting opgebouwd. Nog ruim 20 meter te gaan tot de sloot ...

2017032515331587321490468530.jpg

Mijn waterpasmeting met een theodoliet over 30 meter scheelde slechts 2 mm t.o.v. een professioneel laserapparaat

 

Steigertje: twee kikkers gemonteerd. De finishing touch

2017032515431537221490508795.jpg

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend begonnen met opbouwen van de nieuwe compostbak.

Ben deze winter op het complex verhuisd naar een andere tuin, maar de vorige huurder had "nogal veel spullen" achtergelaten (zachtzinnig gezegd). Maar hij was zwaar ziek en had al 20 jaar op dat stuk getuinierd, en kon het zelf niet meer.

Heb afgelopen augustus het stuk al mogen overnemen en heb daarom maar gezegd dat ik alles wel zou opruimen voor over ik het niet gebruikte.

Maar de compostbakken waren hardstikke rot, dus ben maar nieuwe gaan maken. Had nog wat betonplaatjes liggen, en heb van ijzer een paar staanders in elkaar gelast. Dit weekend eindelijk opbouwen... Vergeten foto's te maken, maar die volgen nog.

 

Verder iemand blijgemaakt met een enorme vijverbak die ook nog in de tuin lag, die ik er afgelopen najaar heb uitgespit en die nu wel erg in de weg begon te liggen. Op Marktplaats gezet, en er was al na een half uur reactie.

Ook nog wat struiken uitgespit, o.a. een enorme liguster. Want de gemeente komt over enkele weken snoeiafval opalen op ons complex, dus dan moet alles wel klaarliggen.

 

En kennisgemaakt met enkele nieuwe tuinders. Ook vanuit mijn bestuursfunctie als onderhoudscommissaris op het complex. Drie mensen uit Syrië en twee uit Eritrea. Vluchtelingen die recent een verblijfsstatus hebben gekregen, en nu onder begeleiding op 2 tuintjes komen tuinieren. Nog even wat problemen met de taal, ze spreken niet allemaal Nederlands, of maar een klein beetje...

Maar wel een goed iniatief vind ik, bevordert de intergratie zeker. Er werd ook al door verschillende tuinders gereedschap en planten aangeboden aan ze, komt helemaal goed denk ik.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi initiatief Oudhoilland. Komt zeker goed.

 

Ik? Vergeten de aardperen die ik bij me had te poten. Wel voorgekiemde doperwtjes en -tuinbonen gepoot, evenals pootuien en rucola gezaaid. Buurman geholpen met afbouwen van afdekfolie voor binnen-schilders-werkzaamheden (het waaide al kapot toen hij het wilde plaatsen) over zijn geplante koolplanten o.a. en opbouwen van groeivliesdoek dat wel goed bleef zitten. Rucola en sla gezaaid. Opgekeken tegen de berg zaaigoed die ik nog heb liggen voor de maand maart. Wakker worden HuubvG, winterslaap is over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag klimrekjes gemaakt die eigenlijk bedoeld waren voor mn doperwten. Bij nadere inspectie bleek dat de soort die ik heb gekocht maar zo'n 70cm hoog wordt *zucht*. Gelukkig heb ik meer klimmers voor de tuin gepland en zullen de klimrekken straks ondersteuning gaan geven aan de cucamelon. Morgen voor de doperwten maar een lager rekje maken .

 

IMG320861891490626303.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de eerste Rosanna uitjes gepoot. Daartussen een rijtje Nantes worteltjes om te proberen. Verder afgelopen weekend nog snel wat roze knoflook. Ook een rijtje spinazie en een paar koolplantjes van de Aldi om te proberen onder een tentje van fleece uitgeplant samen met wat sla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sugarsnaps uitgeplant, waren voorgezaaid in WC-rolletjes:

2017032814165426221490712893.jpg

En verder helemaal niks, want enorme spierpijn van gisteren: laurierkers afgezaagd (dikke stammetjes, veel) en oude schuttingdelen gesloopt, incl. kippengaas, vogelgaas en ander gaas. Dat gaas gaat er veel makkelijker op dan weer eraf.

Wel in het zonnetje gezeten, lang. Dat hoort voor mij ook bij "wat heb je vandaag in de tuin gedaan"

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de zaailingen water gegeven en ik heb in de zon gezeten en rond me heen gekeken.

Naar de tuin en naar de ganzen in het weiland naast ons complex.

En naar de oerossen die dichtbij stonden vandaag en de Koniks.

Konijnen rond zien dartelen. Zucht...

Fazanten gespot.

Foto's gemaakt.

Maar geen spitvork aangeraakt.

Zal toch echt moeten gebeuren deze week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vroege aardappelen gepoot. Een paar nieuwe bedden gespit. Spitten omdat het nog nooit bedden zijn geweest maar een pad dus het zat helemaal vast. Daar moeten nog aardappelen en wortelgroenten komen dus ik dacht alleen dit jaar een beetje diep spitten op dat stukje.

2017032817501677831490767353.jpg

Er zaten enorm veel paardebloemen trouwens, je word er wel steeds handiger ze eruit te halen...

 

Ik heb ook een bed opgehoogd en daarin sla, spinazie en rucola gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...