Yuras Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Laatste tijd zie ik vaak spammers op de forum, en 2 dagen zelfs uit Rusland met russische spam Het betekend, dat robots hebben filter bij registratie kunnen omgaan. Zou het helpen om bij registratie een domme vraag te stellen, de antwoord is vrij duidelijk, maar vraag is alleen door mens te begrijpen, voorbeeld - op welke planeet leven wij - antwoord - Aarde... Kan met kleine letters Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Ik vrees dat onze simpele maar doeltreffende (door Frank Houweling gemaakte) captcha code dan nu eindelijk is gekraakt. Als de spam structureel blijkt passen we de captcha aan. Het blijven melden van toekomstige spam berichten helpt ons bij het modereren, dus bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 21, 2017 Author Share Posted January 21, 2017 Ja, ik zag die captcha... Is zeker gekraakt... Zoveel ik weet, forums op phpBB hebben ook mogelijkheid om gewone vragen te stellen. (mogelijk, een extra module te downloaden). Met beetje idiotische en kinderachtige vraag kunnen spamrobots nog niet door Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Eigenlijk, moet je een random captha hebben. Die of vraagt vul hier niets in of die inderdaad vraagt vul de groente in die je ziet. Met een muis naar links of recht over een balkje trekken of swipen is ook een hele effectieve. En zorgen dat accounts niet gehackt worden. Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts