Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen

Fryske

Recommended Posts

Hoi, ik ben Cathy Zijlstra (aka Fryske)

Op dit moment zijn wij aan het verhuizen naar ons nieuwe, heerlijk stekje samen met mijn lief, twee ruwhaarteckels Pelle en Yoor. Noorse boskat Meike en onze Orpingtons. Zal de namen niet allemaal noemen want we hebben er op dit moment 14 mooie hennen en drie prachtige hanen.

We zijn nog druk in de verhuizing maar hopen eind Januari definitief over te kunnen naar ons varend woonschip 'Wraldfinster'. Nu kun je daar moeilijk een moestuin op aanleggen maar gelukkig is er ook nog wat grond bij. O.a. waar de kippen wonen (500m2) Daar zijn de afgelopen tijd al wat fruitbomen gepland. Zo gauw de vorst weer uit de grond is komen er meer. Vervolgens de wal (780m2) en vanaf Mei ook nog een heel stuk weiland waar ik graag een moestuin aan wil leggen. Heb heel vroeger een paar akkertjes gehad maar eerlijk gezegd weet ik daar niet meer zoveel van. Een forum als dit lijkt me dan ook een zegen om op terug te kunnen vallen.

Ik hoop veel te kunnen leren en de eerste verrassing was dat ik zag dat hier iemand Zweedse bloemenkippen heeft. Daar ben ik al even naar op zoek dus wie weet kom ik daar op het moestuinforum ook nog wat verder mee

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag! Ga nu eerst eens even neuzen image37711485000264.jpeg

Groet, Fryske

Mooie kipjes,

Heb er zelf ook al een aantal verschillende gehad:

Cochins, zijdehoenders, Mechelse koekoek, Baardkuifhoenders, Hollandse witkuif.

De hollandse witkuif was mijn favoriet, supertamme kipjes waren dat.

Je kan heir zeker meer dan genoeg informatie vinden

Veel succes!

Twizel... je zit niet zo ver af van Henk Zuidema's Wâldbaarch in Jistrum, en ook niet zo ver van de Kruidhof in Buitenpost, allebei plaatsen waar ik zelf nog eens een keertje langs wil, maar het is er nog niet van gekomen.

Welkom op dit forum!