Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ook hoor, met name de 2e foto, waar de donkere verkleuring ook wat rimpelig lijkt. Lijkt me niet helemaal goed. Is dat wel alleen maar verkleuring ?

Geplaatst:

hangt van de hoeveelheid water af die je geeft

voel ff met je vingers in de aarde voordat je gietert, mag bovenin best droog zijn, op 10 cm licht vochtig en misschien ook beter water geven van onderaf

Geplaatst:

Als ze echt aan het rotten zijn en dat zie/ voel je wel moet je die vruchten verwijderen. Een paprika verkleurt maar zal tussentijds niet van textuur veranderen. Als je de aangedane vruchten verwijdert heeft je plant energie voor de goede vruchten.

Ik durf je niet te zeggen hoe dit komt, teveel vocht misschien ja?

Geplaatst:
of de zon

Erny! Is jouw PdPdP dit jaar ook geel?

Enne die Numex Jim, van wie had ik die ook al weer? Bedankt! Wat een ding, een halve peper in het eten en drie dagen een zere bibs

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Laten hangen of verwijderen?

Ziet er uit als een schimmeltje.

Ik zou de aangetaste vruchten eraf halen en die plekken er ruim afsnijden.

Ik denk dat je de rest van de vrucht dan nog wel kunt eten.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Jet, mijn pepers doen het dit jaar erg slecht... de PdPdP hangt nog niets aan dus kan niet zeggen welke kleur ze gaan krijgen. Maar die van vorig jaar begonnen inderdaad behoorlijk lichtgroen(gelig).

Maar misschien hebben ze ergens aan kruisbestuiving gedaan met de Lemon Drop oid.

Geplaatst:

Met de pepers gaat het goed. Hier de Buena mulata peper. Vruchten beginnen paars en rijpen via een soort van roze naar oranje en worden uiteindelijk rood. Erg decoratief.

P2017062918430357301498755097.jpg

P2017062918425184291498755239.jpg

Habanada habanero peper heeft nu ook vruchten. Ben benieuwd naar de smaak.

P2017062918450188641498755152.jpg

Voor mij onbekende soort begint ook af te rijpen.

P2017062918455461691498755207.jpg

De paprika's hebben ook vruchten, maar die lijken al weken niets meer te doen. Worden niet groter, maar kleuren ook nog niet. Misschien meer geduld hebben?

Geplaatst:

Ja, deze mag je al oogsten. Ze kleuren nog rood als je ze nog langer laat hangen. Ik eet ze groen, gebakken in olijfolie met look en een beetje zout.

Geplaatst:

Hier is het nog steeds niet echt een feestje met de paprika's. Alleen de novosibirkij van Diana doet het goed, wel kleine plantjes, maar er zitten tenminste (afrijpende) paprika's in. Verder hier en daar wel een paprikaatje, maar het merendeel van de planten bloeit nog niet eens, of laat uitgebloeide bloemetjes vallen.

Ik heb nog steeds 4 'achterblijvertjes' (nou ja, 4x3, 3 per pot), thuis staan, en die groeien inmiddels wel aardig na de laatste verpot-sessie van een paar weken terug. De grootste bloeit en is volgens mij nu groter dan de planten in de kas. Ik ga dit stel volgende week nog een keer verpotten en ik hou ze thuis, dan maar bij slecht weer heen en weer slepen naar binnen en naar buiten, in de hoop dat ik hier nog wat van kan oogsten.

Geplaatst:

De thuispaprika's zijn inmiddels weer verpot, en ik heb vandaag noodgedwongen het eerste groene paprikaatje uit de kas geoogst omdat er van gegeten was. Heb ik potdorie al een flutoogst aan paprika's, krijg ik nog mee-eters ook.

Aangevreten stukje eruit gesneden, verder was het een prima paprikaatje. Beetje klein alleen.

Geplaatst:

Hier doen de drie paprika planten en de drie peperplanten (cayenne) het uitstekend. Oogst al regelmatig paprika's(10-15) en nog genoeg vruchten aan de plant, en ik heb verdeeld over drie planten misschien wel 30 pepers hangen waarvan de eerste nu rood aan het kleuren zijn.

Het eerste jaar dat dit zo goed lukt, eerder altijd ongelukkige planten en 1 of 2 paprika's. Ik ben er gelukkig mee in ieder geval

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...