simonvb Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Heb er zelfs al gehad die ik echt zwart vond in het tussenstadion. Quote
RobO Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 hmm, ik vind ze er wat verdacht uitzien, geef ze maar niet teveel water Quote
Bit Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Ik ook hoor, met name de 2e foto, waar de donkere verkleuring ook wat rimpelig lijkt. Lijkt me niet helemaal goed. Is dat wel alleen maar verkleuring ? Quote
GlennD Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Op de plekken voelen ze ook wat zachter aan, ze krijgen dagelijks 1 x water in de morgen. Iets minder water geven mss? Quote
Ann123 Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Zacht is niet normaal, dan zijn ze aan het rotten. Quote
RobO Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 hangt van de hoeveelheid water af die je geeft voel ff met je vingers in de aarde voordat je gietert, mag bovenin best droog zijn, op 10 cm licht vochtig en misschien ook beter water geven van onderaf Quote
GlennD Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Ok, thx, wat doe ik best met deze vruchten? Laten hangen of verwijderen? Of nog even wachten? Quote
Nedlets Geplaatst: 27 juni 2017 Auteur Geplaatst: 27 juni 2017 Als ze echt aan het rotten zijn en dat zie/ voel je wel moet je die vruchten verwijderen. Een paprika verkleurt maar zal tussentijds niet van textuur veranderen. Als je de aangedane vruchten verwijdert heeft je plant energie voor de goede vruchten. Ik durf je niet te zeggen hoe dit komt, teveel vocht misschien ja? Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 of de zon Erny! Is jouw PdPdP dit jaar ook geel?Enne die Numex Jim, van wie had ik die ook al weer? Bedankt! Wat een ding, een halve peper in het eten en drie dagen een zere bibs Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
speets Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Laten hangen of verwijderen? Ziet er uit als een schimmeltje. Ik zou de aangetaste vruchten eraf halen en die plekken er ruim afsnijden.Ik denk dat je de rest van de vrucht dan nog wel kunt eten. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Jet, mijn pepers doen het dit jaar erg slecht... de PdPdP hangt nog niets aan dus kan niet zeggen welke kleur ze gaan krijgen. Maar die van vorig jaar begonnen inderdaad behoorlijk lichtgroen(gelig).Maar misschien hebben ze ergens aan kruisbestuiving gedaan met de Lemon Drop oid. Quote
bassie76 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Met de pepers gaat het goed. Hier de Buena mulata peper. Vruchten beginnen paars en rijpen via een soort van roze naar oranje en worden uiteindelijk rood. Erg decoratief. Habanada habanero peper heeft nu ook vruchten. Ben benieuwd naar de smaak. Voor mij onbekende soort begint ook af te rijpen. De paprika's hebben ook vruchten, maar die lijken al weken niets meer te doen. Worden niet groter, maar kleuren ook nog niet. Misschien meer geduld hebben? Quote
Ann123 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Wil je laten weten hoe de habanada smaakt? Ben ik erg benieuwd naar. Quote
Stephano Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Wow wat zijn jou pepers al ver. Bij mij begint de vruchtzetting pas. Quote
GlennD Geplaatst: 30 juni 2017 Geplaatst: 30 juni 2017 Beste, mogen deze geoogst worden? Zijn padron pepers (spaanse tapas pepers). Quote
jojo68 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Ja, deze mag je al oogsten. Ze kleuren nog rood als je ze nog langer laat hangen. Ik eet ze groen, gebakken in olijfolie met look en een beetje zout. Quote
Carina1966 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Ik heb mijn eerste ciliegia piccante pepertje verwerkt in een mozzarella gerecht van Jamie Olivier. Toch best een pikant pepertje. Goed bruikbaar in mijn keuken denk ik. Deze is het: https://www.kerneliv.dk/en/chili-pepper/1163-chili-pepper-ciliegia-piccante-.html Leuk hoor! Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
pippi Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Hier is het nog steeds niet echt een feestje met de paprika's. Alleen de novosibirkij van Diana doet het goed, wel kleine plantjes, maar er zitten tenminste (afrijpende) paprika's in. Verder hier en daar wel een paprikaatje, maar het merendeel van de planten bloeit nog niet eens, of laat uitgebloeide bloemetjes vallen. Â Ik heb nog steeds 4 'achterblijvertjes' (nou ja, 4x3, 3 per pot), thuis staan, en die groeien inmiddels wel aardig na de laatste verpot-sessie van een paar weken terug. De grootste bloeit en is volgens mij nu groter dan de planten in de kas. Ik ga dit stel volgende week nog een keer verpotten en ik hou ze thuis, dan maar bij slecht weer heen en weer slepen naar binnen en naar buiten, in de hoop dat ik hier nog wat van kan oogsten. Quote
Nedlets Geplaatst: 2 juli 2017 Auteur Geplaatst: 2 juli 2017 Hier zit alles helemaal vol met pepers en paprika's, de eerste rode snacks zijn afgerijpt. Verder nog veel groen. Quote
pippi Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 De thuispaprika's zijn inmiddels weer verpot, en ik heb vandaag noodgedwongen het eerste groene paprikaatje uit de kas geoogst omdat er van gegeten was. Heb ik potdorie al een flutoogst aan paprika's, krijg ik nog mee-eters ook. Â Aangevreten stukje eruit gesneden, verder was het een prima paprikaatje. Beetje klein alleen. Quote
Richard74 Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Hier doen de drie paprika planten en de drie peperplanten (cayenne) het uitstekend. Oogst al regelmatig paprika's(10-15) en nog genoeg vruchten aan de plant, en ik heb verdeeld over drie planten misschien wel 30 pepers hangen waarvan de eerste nu rood aan het kleuren zijn. Â Het eerste jaar dat dit zo goed lukt, eerder altijd ongelukkige planten en 1 of 2 paprika's. Ik ben er gelukkig mee in ieder geval Quote
Anilas Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Mn allereerste paprika! Klein maar fijn en gewoon uit de volle grond Quote
Jeroen76 Geplaatst: 5 juli 2017 Geplaatst: 5 juli 2017 Gekocht via eBay als kerspepertjes maar zijn allerminst pikant. Gewoon mini paprika denk ik. Of kunnen andere wel pittig worden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.