Geplaatst: 24 april24 Apr Het broodje voor Jorieke doet een wedstrijd met de bananencake wie het lekkerst ruikt 😀
Geplaatst: 28 mei28 Mei Beetje uiige lucht hier. Ik oogstte wat van mijn prachtige uien en viste knoflook '25 uit de diepvries en kocht tomaten en paprika bij de Turkse winkel, en nu staat het geheel te pruttelen in twee grote pannen. Straks in bakken invriezen, en dan heb ik weer een aantal porties snelle pastasaus bij de hand.
Geplaatst: 28 mei28 Mei Wat een schoonheid @Arja ! Het allerlekkerste zijn ze zo wat mij betreft, heerlijk 😋.
Geplaatst: 29 mei29 Mei Auteur Hier ruikt het naar een notenkraam! We hebben veeeeel walnoten en hazelnoten gekraakt en net geroosterd.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Knoflook! Heb van alle gedroogde bollen nu de wortels en stelen afgeknipt (sommige waren nog niet helemaal droog, oeps) en in een grote schaal gelegd om na te drogen. De stelen en wortels heb ik fijn geknipt en onder heet water gezet, die wil ik als knoflookwater/spray tegen de slakken gebruiken komende dagen.Van de vandaag gerooide knoflook heb ik de bloemstengels verwijderd en bewerkt tot een soort pre-pesto, nog zonder kaas maar met geroosterde zonnebloempitten, citroen, olie en zout. Een deel ligt al in de vriezer, de rest zit in een potje in de koelkast en krijgt morgen kaas, jammie pesto.Verder heb ik de grootste bollen uitgezocht en opgehangen om te drogen. De rest moet nog even geduld hebben, die verwerk ik morgen of overmorgem (hoop ik). Ik ga proberen een deel te fermenteren met melasse, ketjap en sojasaus. De rest gaat de vriezer in. Het ruikt hier voorlopig nog wel even naar knoflook… 12 uren geleden12 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Botten bouillon! Gister opgezet en ik laat het lekker 24 tot 48 uur trekken in de slowcooker. Goed voor het herstel komende week ❤️ Morgen is het baby dag!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 uren geleden, Lsjr33 zei:Morgen is het baby dag!Heel veel succes gewenst en vooral ook genieten straks!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.