Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is inderdaad niet verboden om hier nog oogstresultaten te melden, ook al speelt het wedstrijdelement niet meer mee. Ik ben wel benieuwd hoe lang er nog geoogst wordt.

Zelf ben ik dom geweest om mijn tweede tomaat niet te fotograferen. Hij woog 490 gram en toen ik op de lijst keek (hoe veel woog de eerste ook alweer?) was de tweede plaats waarop ik eerder stond, verschoven. Maar dat was Wortel met 490 gram, ik kwam daaronder met 450 gram. Dus had ik op een gedeelde 3e plaats kunnen staan. Erg hè? (niet erg dus )

Geplaatst:

Ik heb op 15 oktober nog een rijpe buitentomaat geplukt, helaas vergeten te wegen of te trekken maar gok op zo'n 300 gram. Dat zal tevens de laatste zijn geweest aangezien ik de planten in de GFT container heb gedaan wegens te veel phytophthora in de planten.

Geplaatst:

Hier hangen er in de kas nog 2 tomaten aan de plant, maar betwijfel of ze het nog gaan redden. Denk dat ik ze van het weekend maar oogst en dan laat rijpen op de vensterbank. De plant heeft langzaam aan zijn beste tijd gehad.

Geplaatst:

Deze morgen nog wat tomaten geplukt onder het afdak en er komen er hopelijk nog.

2017102009162458561508531593.jpg

Helemaal rijp laat ik ze niet worden aan de plant want te riskant om te rotten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...