Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier is na 4 dagen de eerste van 9 stuks boven de grond gekomen.

Let vooral even op zijn 'nobele' kleur.

2017030711514886471488885996.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Direct na inloggen en lezen van bovenstaand bericht, een nieuwe envelop gepost naar ADOPEG. Hopelijk is die er morgen, anders overmorgen. Weet niet wat er mis is gegaan, maar bedankt voor het melden.

Verder heeft iedereen de zaden ontvangen nu? Meld het als het nog niet binnen is graag, er is nog reserve zaad.

Top! Die is inderdaad binnen. Super bedankt!

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

@Frans. Het schaamrood op de kaken. Dat wordt m duidelijk niet. Die heeft er géén zin in.

Ben je trouwens ook niet een beeetje vroeg ?

Geplaatst:

Heb nu de overgordijnen dicht getrokken.

In het aquarium brand er een Fluora lamp en dat is niet voldoende, ander licht komt er niet binnen want volledig met aluminiumfolie afgedekt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@Bit

De voor de kas bestemde tomaten zaai ik altijd rond deze tijd en de praktijk wijst uit dat dat niet te vroeg is. Tomaten voor de vollegrond zaai ik op 1 april. Dat ik nu 9 zaden van de Noire de Crimee gelegd heb is wel wat veel als je maar 1 plant voor de kas nodig hebt maar ik had in het zaadbakje nog 9 plekjes over dus die heb ik maar vol gemaakt. En wie weet hoe het weer zich in april/mei ontwikkelt . Met een beetje geluk kunnen planten van deze vroege serie toch nog geschikt blijken te zijn voor de buitenteelt .

Geplaatst:

Gisteren de eerste 5 zaadjes in de grond gestopt. Hier geen lampen of verwarmingsmatjes etc. Ze staan in en kweekbakje van de Action voor het raam op het zuiden. Gaat tot nu toe ieder jaar goed, dus ik vertrouw er maar op dat het ook dit jaar gaat lukken.

Het is het potje rechts vooraan.

2mwh7ia.jpg

Geplaatst:
... vriendelijk toegesproken ...

Rob0 dat had ik ook al gedaan voordat ik ze naar je toestuurde. Een paar nachtjes geweekt in de ammonia, daarna opnieuw gedroogd en geweekt in onverdunde round up. Daarna weer gedroogd in de magnetron en ingestraald met winti en voodoo. Voor het laatst gedroogd in de oven op 220°C voor tenminste een half uur voor de allerdikste en beste en lekkerste noires de crimées. L...O...L

Even serieus, de mijne (ja ik heb ik net zo'n zakje zaden als een ieder van jullie voor mijzelf gereserveerd) blijven nog even rustig liggen in de lade tot ik het niet meer kan houden. Het streven is minstens geduld uit te oefenen tot medio maart, maar ik geef toe, het valt niet mee. Dat wordt nog een lastig weekje, gezien ook de enthousiaste reacties hierboven. Kriebel!

Geplaatst:

Ergens anders kwam "de oudere jongere" voorbij. Dus niet alleen "kriebel", maar "mozes kriebel".

Na opkomst van de zaden stratificeer ik ze, een weekje in de vriezer, bij -25 graden. Daar worden ze hard van.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat het mooie wat roze getinte plantje dat ik vandaag liet zien toch geen Noire de Crimee is.

Een stikkertje aan de voorkant van mijn kweekbakje geeft aan dat links zaden van de Noire de Crimee liggen en rechts kerstomaatjes. Maar als je het bakje omgedraaid weg zet en niet meer op het stikkertje let dan is links rechts geworden en rechts links (als je nog begrijpt wat ik bedoel) . Het plantje is dus geen Noire de Crimee maar een hybride kerstomaatje van het ras Orange Paruche.

Grapjes zijn niet gewenst . Ik zal het wel goed maken door een echte kampioen te gaan kweken.

Geplaatst:
..... dan is links rechts geworden en rechts links (als je nog begrijpt wat ik bedoel) .

heb ik ook wel eens...bij verkiezingen...

@Huub, jaja, zaadjes gepimpt zeker... ze kwamen vanmorgen uit hun zakje wandelen...hebben de kat aangevallen...moest ze bijna afmaken (die zaadjes dan)...heb ze gedreigd met schone biogrond...dat zal ze leren!

Geplaatst:

Kijk eens aan!

Ik heb alle bovenstaande tips tot nu toe opgevolgd en heb natuurlijk nog een eigen geheim wapen: iedere morgen krijgen ze een scheutje eau de vie.

Binnenkort mogen ze mee op een reisje naar het Noorden voor een eigen onvervalste kuur.2017-03-08-1299601488969328.05

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb nog niks gezaaid, het werkt beter als ik eerst drie x een ronde dans om de zaadjes, onderwijl wat magische kreten prevelend met speciale muziek op de achtergrond. Dáárna pas worden de zaadjes met de DENO methode ontkiemd.

Geplaatst:

Ik ga voor de "wie het laatst zaait, zaait het best" methode (trademark dennis78d). Terwijl iedereen zich al rijk rekent met hun iele gefileerde slappe plantjes die door moeten voor een trotse tomaat (behalve die van Appelvrouw...die zien er serieus stevig uit!), trek ik nog een flesje wijn open, zegen de grond er mee en wacht op de eerste volle maan in maart, waarop mijn duivelse tuinkabouters wederkeren van hun reizen naar verre oorden en hun kunsten zullen vertonen en ons eenzaam naar de top zullen brengen! Moehahaha!!

Maar in alle ernst...als het vorige seizoen een voorbode is voor dit jaar...kan ik beter tomaten gaan kopen

Geplaatst:

Nr. 6 is bij mij niet opgekomen, heb er nu dus 5 uit 6. Doel is : 2, dus prima zo. Warmtemat staat al weer een dag of 2 geheel uit.

Mijn lichtbak is met alu-huishoudfolie bekleed aan de binnenkant, vandaar de rafels die je ziet.

2017-03-09-1048631489052929.36

Geplaatst:

IMG054382271489129783.JPGIMG054460231489129783.JPGHoi

Mijn wetstrijd zaden zijn dinsdag 7 maart de kweek bak in gegaan.

Nu hopen dat er wat opkomt. Ik heb er 6 gezaaid

Zo als je ziet heb ik een verdeling in mijn bakjes gemaakt van kwark bekers. Heb ik repen geknipt. En een verbinding gemaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...