henkg Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Vorige week heb ik even gesnoeid met een geleende echte Felco2 snoeischaar. De week ervoor had de Aldi snoeischaren in de aanbieding die heel erg sterk leken op de Felco2, geen verschil te zien, op het ontbreken van het Felco logo na. Waarschijnlijk een Japanse of Chinese kloon.Ze hadden ze begin vorige week nog. Eentje aangeschaft. Zeven Euro of vijftig Euro voor een echte, nogal een verschil. Knipt vergelijkbaar goed, heel goed dus. Expres een nachtje buiten laten liggen in de regen: vlekken op het mes. Niks mis mee, want goed, lang scherpblijvend messenstaal (koolstofstaal) is nu eenmaal niet volledig roestvast.Tot nu toe: zijn geld zeker waard, veel beter dan ander goedkoop spul. Begin volgend jaar (vóór de tot nu toe jaarlijkse aanbieding) hoop ik hier de duurtest te melden (voor zover dat kan na slechts een jaar, een echte Felco schijnt tientallen jaren mee te gaan). O ja: de Felco2 is niet echt geschikt voor kleine handen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Alle waar naar zijn geld. Gaat echt bijna altijd op. Natuurlijk is zo'n neppert ook heel best te gebruiken, misschien ook best lang. Maar het verschil ga je pas merken als je bijna dagelijks met zo'n ding gaat werken, dan laat je het na verloop van tijd echt wel uit je hoofd om de namaak steeds weer te moeten aanschaffen.Weet ik wel. Je kan 8x zo'n neppert kopen tegen 1x de echte. Moet men ook zeker doen. Waarom zou je een superdure ( maar echt goede ) willen kopen als je het ding nauwelijks gebruikt ? Kortom : Het verschil komt pas echt naar voren bij intensief gebruik. Quote
weknow Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Van die Aldinamaak-Felco durf ik niets te zeggen, Henk. Heb zelf geen Felco, maar de eigenaar van de bostuin wel en die gebruik ik daar veel. Weet niet precies welk type het is...ze hebben meerdere modellen. Krijgt van mij een 9......mits onderhouden.....af en toe schoonmaken, smeren en slijpen. Is uitstekend ding. Heb wel eens voor een klein tientje een andere namaak-felco gekocht en dat was regelrecht een prul. Geen mooie strakke knip meer mee mogelijk na enkele keren gebruiken. Waar ik wel heel tevreden mee ben is die ze in het voorjaar bij de Lidl verkopen voor rond de 3 Euro. (Online zijn ze altijd te koop) De eerste kocht ik 3 jaar geleden en die is prima....nog steeds. Heb er intussen 6 van, want verleden week nog 3 bijgekocht. (een in garage, een in kasje, een in moestuin, een standaard in mijn rugzak of in de auto...altijd wel een in de buurt en nog een schoongemaakte, vers geslepene op reserve. Af en toe, bij regenweer of zo, maak ik ze allemaal weer schoon + scherp en ontsmet ze ook goed. Er zijn 2 types van: met en zonder aambeeld...zonder is voor het wat fijnere werk, met aambeeld kan dikkere takken aan. Als ik de Felco een 9 gaf, dan zijn die van de Lidl toch ook een dikke 8...zelfs na een aantal jaren veel gebruiken. Voor de liefhebber die ze niet dagelijks intensief gebruikt een prima keuze, meen ik. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 (aangepast) Ik ben ook een echte felco liefhebben, heb de mijne al 15 jaar. Een krijgertje van iemand die hem ook al langer had. Knipt nog wel als de beste. Als ik hem kan vinden..Hij heeft al eens een half jaar in de compost gelegen en vele nachten buiten in de regen. Je kunt het mesje gemakkelijk vervangen en ook de rest, het veertje etc. 8 maart 2017 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 felcoknip hier ook al 40 jaar, met dezelfde!elke week ff smeren en elke week ff een diamantvijltje er over zó top! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.