Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Jaah hier zijn ze ook alweer 2 jaar aanwezig. Onwijs veel plezier aan, zeker de kinderen vinden het leuk.

De dames hebben het zelf ook wel naar hun zin. Helaas is er af en toe toch wat onderlinge strijd, gelukkig is het meestal maar van korte duur.

Nu loopt de leg wat terug, net als vorig jaar rond september, zal na de winter weer komen.

Wellicht dat ik ze ook voor de slacht wil gaan houden, maar dat krijg ik er nog niet doorheen bij "commissie kinderen"

Geplaatst:

Nou Moeser, dat is hier ook een probleem, maar vrees dat ik de haantjes toch echt niet kan houden. Heb nu iemand gevonden binnen mijn kenniskring die uitbener van beroep is en dat voor mij wil regelen. Hoe ik dat dan terzijnertijd ervaar weet ik nog niet ...... Heb besloten het in ieder geval 1x te gaan proberen .....m

• 1 year later...
Geplaatst:

Dit jaar voor het eerst een eigen broed gedaan van Japanse kwartels. 27 in totaal waarvan 4 Celadon eieren.

We gingen uit van 50%, zeker voor een eerste keer zijn dat de ervaringen op internet.

Uitkomst was veel hoger dan verwacht: 66%(!)😲 a.k.a. 18 Kwartels, waarvan 3 Celadons.

Nu zal de helft nog haan zijn, die worden of verkocht of geslacht als ze groot genoeg zijn. Hennen kunnen we ook maar 6-7 houden, maar daar is wellicht in de familie nog wat te slijten. 

Kleintjes zijn wel onwijs grappig om naast te gaan zitten en gewoon te bekijken hoe ze op onderzoek uit gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...