Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2017 Auteur Geplaatst: 7 april 2017 Het kan nog, ik blijk er genoeg te hebben. Na Cherrycharlie heb ik er nog 3. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niika Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Oohhh..... mag ik er dan ook een? @Wortel wil jij m voor me meenemen?? Quote
Wortel Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Is goed Niika, komt in orde. Ik betaal Jorienke wel, kun je 'm weer bij mij halen. Quote
reina Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 als je nog een puntje hebt, dan wil ik graag. ik ben benieuwd, maar vind de kaas bij jou tot nu toe altijd lekker Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2017 Auteur Geplaatst: 7 april 2017 Ok Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik heb #1 geproefd: heerlijk mals, maar ik laat hem nog een tijdje verder rijpen; ik hou van pittig Ze liggen in de koelkast, maar toch vind ik dat een beetje gek. Fransozen zeggen altijd dat je camembert bij kamertemp moet bewaren. Klopt toch, Jet? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Anna3 Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Je mag de camembert best op kamertemperatuur bewaren, alleen dan rijpt de buitenkant sneller dan de binnenkant. In de koelkast is de rijping gelijkmatiger. Aan u de keus Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2017 Auteur Geplaatst: 13 april 2017 Even van te voren (voor het nuttigen) op kamertemp. laten komen is zeker goed. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niika Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Jorieke, nog bedankt voor de kaas! Hij is echt heerlijk. Heb 'm gister opgehaald bij wortel, en de helft is al op haha Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 @Speets:Even van te voren (voor het nuttigen) op kamertemp. laten komen is zeker goed.Zo is het..even is in dit geval minstens een uur of zelfs twee uur Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Dank u Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 13 april 2017 Geplaatst: 13 april 2017 Ik heb nr 1 ook gegeten, heerlijk... maar gaat veel te snel op... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2017 Auteur Geplaatst: 13 april 2017 Blij mee! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2017 Auteur Geplaatst: 5 september 2017 Mochten er nog mensen zijn die kaas willen kopen? Ik kan eventueel ook meikaas maken, maar dan van oktober-melk Ik kan van de winter ook eens een flinke Goudse kaas maken, voor verkoop op de voorjaarsMTFD. Als daar interesse voor is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Ik wil je "mei" kaas wel proeven en indien in de smaak valt ook wel een stukje kopen. Ook de goudse kaas voor het voorjaar Lekker! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Nog nooit mei kaas op wil hem wel eens proberen? Quote
reina Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 mei kaas in oktober, ik wil graag een stukje proberen Quote
speets Geplaatst: 6 september 2017 Geplaatst: 6 september 2017 Ik ben altijd geïnteresseerd in (het kopen van) kaas Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 6 september 2017 Auteur Geplaatst: 6 september 2017 Ik zal van de week even kijken hoeveel melk er ook alweer in een kilo meikaas gaat, hoe ik dat ga doen met vormpjes, en verpakken ook. Het is namelijk nattere/meer kwetsbare kaas dan de camembert, maar ik had nog ergens wat mooie plastic bakjes met deksels Meikaas is een hele zachte verse kaas, die je een paar dagen na het maken al kunt eten. Hij is stevig genoeg om er dikke plakken van te snijden, met een mes (kaasschaaf lukt niet zonder veel gesmeer) Ik zou hem qua zachtheid/smaak vergelijken met mozzarella denk ik. Maar dan iets meer smaak wel, omdat de melk niet zo is verhit als bij mozzarella. Ik maak hem vaak met Italiaanse kruiden, maar naturel is ook handig dan kan je er zelf nog wat kruiden en groente bij doen op bijv. een broodje of in een salade. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niika Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Jorieke, maak je ook weer die ontzettend lekkere 'brie? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 september 2017 Auteur Geplaatst: 8 september 2017 Ja, die ga ik ook weer maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niika Geplaatst: 8 september 2017 Geplaatst: 8 september 2017 Jaaa lekkerrrrr. Mag ik al reserveren? @Wortel wil het vast wel weer voor me meenemen *kijkt lief* Quote
Wortel Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Stukje brie past denk ik nog net in de auto Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.