Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb #1 geproefd: heerlijk mals, maar ik laat hem nog een tijdje verder rijpen; ik hou van pittig

Ze liggen in de koelkast, maar toch vind ik dat een beetje gek.

Fransozen zeggen altijd dat je camembert bij kamertemp moet bewaren. Klopt toch, Jet?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Je mag de camembert best op kamertemperatuur bewaren, alleen dan rijpt de buitenkant sneller dan de binnenkant. In de koelkast is de rijping gelijkmatiger. Aan u de keus

Geplaatst:

@Speets:

Even van te voren (voor het nuttigen) op kamertemp. laten komen is zeker goed.

Zo is het..even is in dit geval minstens een uur of zelfs twee uur

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Ik zal van de week even kijken hoeveel melk er ook alweer in een kilo meikaas gaat, hoe ik dat ga doen met vormpjes, en verpakken ook. Het is namelijk nattere/meer kwetsbare kaas dan de camembert, maar ik had nog ergens wat mooie plastic bakjes met deksels

Meikaas is een hele zachte verse kaas, die je een paar dagen na het maken al kunt eten. Hij is stevig genoeg om er dikke plakken van te snijden, met een mes (kaasschaaf lukt niet zonder veel gesmeer) Ik zou hem qua zachtheid/smaak vergelijken met mozzarella denk ik. Maar dan iets meer smaak wel, omdat de melk niet zo is verhit als bij mozzarella.

Ik maak hem vaak met Italiaanse kruiden, maar naturel is ook handig dan kan je er zelf nog wat kruiden en groente bij doen op bijv. een broodje of in een salade.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...