Thessa Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 hallo iedereen, wat doen jullie met het overschot aan peterselie ?? invriezen...enz...ik heb zo veel.....ideen ?? recepten ?? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Ik was het, laat het goed opdrogen en hak het dan. Daarna in een diepvriesbakje de diepvries in. Als je het er los in stopt blijft het doseerbaar en wordt het geen klont. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Ik vries een overschot altijd in. Je kan er ook peterseliesoep van maken, een voorbeeld: http://www.kerktuinen.nl/kloostertuinen/html/beleven/recepten/s_peterseliesoep.htm Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 o lekker !! ik ga de soep zeker maken van de week er staat zo veel en deel maar invriezen. dankje nog andere sugesties ? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Je kan het natuurlijk ook drogen, maar invriezen vind ik beter voor de smaak. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Rauwe aardappelen aan blokjes snijden en even afdrogen. Ik snijd ze altijd met de frites snijder, en daarna met een mes aan blokjes Je weet zelf wel hoeveel aardappels je nodig hebt (aantal personen)2 uien snipperen.Bakken in olie tot het gaar is, evt de deksel op de pan om de aardappels te garen en aan het eind nog even flink opbakkenIn een andere pan biestuk bakken en aan blokjes snijden.Dit door de aardappelen mengen en heel veel peterselie er door mengen. niet meebakken.Knoflooksaus en een frisse salade erbij.Smullen geblazen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Salsa Verde? http://www.alken.nl/garlic/salsa.html. Bij vlees, vis, door de pasta of rijst ...... . Zelf even bedenken of je deze "saus" warm, lauw of koud wilt. Er bestaan overigens meer varianten salsa verde dan erwtensoep Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Ik vond er nog één: frankfurter-grune-sosse-t2191.html#p36775 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Ik stop het goed droog ongeknipt met steel en al in de vriezer in zo`n AH ritsvriezerzak...als het bevroren is kan je het in een knijp fijnmaken, en schud ik eruit wat ik nodig heb.Ik heb ook gelezen dat peterselie goed is voor je (zijn/haar) libido. Je kunt het dus ook in ruime hoeveelheden klaarmaken voor een geliefde..of voor jezelf Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts