Jump to content

sprietjes

mybobo

Recommended Posts

Ik zaai zoveel mogelijk buiten voor in een plastic kasje, maar sommige dingen heb ik op mijn vensterbank gezaaid. Het is een erg lichte vensterbank op een niet verwarmde kamer maar ik merk dat de spruitkool toch wat slungelig wordt. Wat zouden jullie doen? De kleine plantjes toch naar buiten? Of hebben jullie andere tips?

En nog gauw een ander vraagje in dit topic. Afrikaantjes en Asters, zijn dat lichtkiemers of kan ik er beter een theedoek overhangen? (ik zaai in vermiculiet)

1xz3pj.jpg

Hoi

Ik zaai kool in een bakje binnen en bij opkomst voor dat ze lang en sprietig worden doe ik ze buiten in mijn balkon kweek kas.

Maar buiten kweken in een kas gaat ook heel goed.

Ik heb vorigjaar de kool in mijn verplaatsbare plate bak gezaaid en dat ging prima buiten op een zaai bed.

Groetjes Simone

Dan haal je ze toch gewoon tijdens de nacht binnen?

Als je tuin ver van huis Is is dat wat anders, natuurlijk.

Hier zijn overal spontaan zaailingen van afrikaantjes opgekomen in de volle grond. Moest er vorst komen zijn die wel dood. Maar de zelf gezaaide haal ik gewoon binnen bij een vriesnacht.

spruitkool en afrikaantjes kan je al buiten zaaien. Daar heb je geen last van sprieterige plantjes.

Ik ging er vanuit, dat je met 'buiten zaaien' , zaaien in de volle grond bedoelde. Sorry. Buiten zétten kan natuurlijk wel ja.