mybobo Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Ik zaai zoveel mogelijk buiten voor in een plastic kasje, maar sommige dingen heb ik op mijn vensterbank gezaaid. Het is een erg lichte vensterbank op een niet verwarmde kamer maar ik merk dat de spruitkool toch wat slungelig wordt. Wat zouden jullie doen? De kleine plantjes toch naar buiten? Of hebben jullie andere tips? En nog gauw een ander vraagje in dit topic. Afrikaantjes en Asters, zijn dat lichtkiemers of kan ik er beter een theedoek overhangen? (ik zaai in vermiculiet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin Fronteras Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Die zien er keurig uit, volgens mij... Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
simke Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Hoi Ik zaai kool in een bakje binnen en bij opkomst voor dat ze lang en sprietig worden doe ik ze buiten in mijn balkon kweek kas. Maar buiten kweken in een kas gaat ook heel goed. Ik heb vorigjaar de kool in mijn verplaatsbare plate bak gezaaid en dat ging prima buiten op een zaai bed. Groetjes Simone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 spruitkool en afrikaantjes kan je al buiten zaaien. Daar heb je geen last van sprieterige plantjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 ?? Ja. van mij mag het hoor, nu al buiten in de volle grond afrikaantjes zaaien, maar komen ze op en heb je nog vorst, zijn ze wel dood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Dan haal je ze toch gewoon tijdens de nacht binnen? Als je tuin ver van huis Is is dat wat anders, natuurlijk. Hier zijn overal spontaan zaailingen van afrikaantjes opgekomen in de volle grond. Moest er vorst komen zijn die wel dood. Maar de zelf gezaaide haal ik gewoon binnen bij een vriesnacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 spruitkool en afrikaantjes kan je al buiten zaaien. Daar heb je geen last van sprieterige plantjes. Ik ging er vanuit, dat je met 'buiten zaaien' , zaaien in de volle grond bedoelde. Sorry. Buiten zétten kan natuurlijk wel ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 Geen probleem. Ik woon in de stad, waar het meestal wat warmer is en we dus minder vriesnacht en kennen. Potjes binnen nemen hoeft niet zo vaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts