windindewilgen Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 bij een beetje nat weer gaat de omzetting als mulch vrij snel, en ook door bacteriën en schimmels in de bodem. en ja deze vlieger gaat niet op bij droogte. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
RobO Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 klopt idd, maar mijn opmerking was vanwege de droge stengels/stronkjes smeerwortel die hier al 3 maanden tussen de rijen van de aardappels liggen, ik had ze beter wat ondergronds kunnen rommelenik weet natuurlijk niet of het wat heeft uitgemaakt voor de planten (geen a-b test gedaan) Quote
Nynkef Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 wij hebben een regenpijp voor tegen de stank, bovenin een volle 1,5l petfles aan een touwtje voor afsluiting en wat druk: En Kwam er wat uit ??? Quote
noedel Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 ik ga volgend jaar een test doen:gier of concentraat koken zodat het water voor een groot deel verdampt.het weinige vocht dat nog overblijft is zeer rijk aan stikstof, kalium,...dat kun je dan lang bewaren in flessen en bij gebruik sterk verdunnen met water.iets zoals de vloeibare meststof dat je koopt in de winkel. zou dit kunnen lukken of moet ik er niet aan beginnen? Quote
RobO Geplaatst: 27 december 2015 Geplaatst: 27 december 2015 zou ik niet doen, ik weet niet wat die hoge temperatuur met de chemische verbindingen doet die de wortels of het blad kunnen opnemenen het lijkt me onnodig:als je zo een regenpijp vult met blad en wat water loopt er na een paar weken al concentraat uitwij verdunnen dat tot slappe thee, zeg een kopje concentraat op een gieterhet concentraat is prima bewaarbaar in flessen of een tankje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.