Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben sinds kort een trotse bezitter samen met mijn vriend van een woonboerderij.

Uiteraard kan een moestuin hier niet aan ontbreken.

Echter totaal geen groene vingers en moet alles nog leren.

Eerlijk gezegd duizelt het ook allemaal. je soort grondtype die je kan hebben. verschillende soorten die niet langs elkaar kan

Jeetje hoe begin ik nu (en kan ik nu nog beginnen of dien ik nu een jaar te wachten?

Hebben trouwens 2 katten en kater en een poes. verder geen kinderen en wonen in het mooie Limburg (smalste stukje van Nederland)

Groetjes Rianne

Geplaatst:

Welkom.

Het is zeker niet te laat om nog van alles te planten, maar als je nog moet beginnen een stukje grond gebruiksklaar te maken dan gaat de tijd wel dringen. Vooral voor langzame groeiers als winterpeen, ui-achtigen en de meeste kolen.

Voor alle snelle groeiers is er nog tijd zat, en voor veel soorten zelfs nog te vroeg vanwege vorstkans. Boontjes, courgettes en pompoenen moeten nog wachten, al kan het voorzaaien binnen wel bijna gebeuren.

Heb je ook aan fruitbomen en -struiken gedacht? Die horen echt bij een boerderij, kunnen veel ornamentele waarde hebben - de bomen dan vooral - en leveren je niet veel werk op; die koop je meestal als kleine boom of struik, dus dan is het lastige werk al gedaan.

Of misschien staan er al mooie fruitbomen op je erf te bloeien? Dan heb je geluk.

Geplaatst:

Welkom! Als ik jou was zou ik gewoon lekker klein beginnen in een hoekje en ieder jaar iets meer doen. Je hoeft niet alles in 1x tegelijk te leren! Als je op het forum zoekt naar april / mei kun je vast een paar gewassen vinden die je nu kunt zaaien

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...