boomknuffelaar Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Zomaar uit het niets. Waar kan dit aan liggen? Quote
Bit Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Hier elk jaar pompoenen, al heb ik er dit jaar maar ééntje ( van Jootje ), maar ik denk het te herkennen. Stelt niks voor, doet ie gewoon. Maar waaróm ?Ik denk ( is niet meer dan een aanname ) dat je de zaailing vlot in een stuk grotere pot moet zetten. Pompoenen zijn snelle en grote groeiers en vreters. Deze wil echt snel een grotere pot. Dichtslaan blad kan op bescherming wijzen; de plant kan zijn eigen groei niet aan. ( wortel/ blad verhouding ) Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 22 april 2017 Auteur Geplaatst: 22 april 2017 Zal ik deze dan meteen in de 'uiteindelijke' pot plaatsen? Buiten dus. Of is het beter om deze nog binnen te houden zoals de tomaten? Breedte van pot waar ik het in wil plaatsen is 50 cm en ongeveer 60 cm diep. Genoeg? Quote
Bit Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ik ga er vanuit dat je gaatjes onderin je plastic beker hebt ? Daar zie je witte worteltjes onderuit komen ( tenzij je ze te nat houdt ), dan is het tijd te verpotten. Zelf weten naar welke maat, maar naar buiten lijkt me niet zo verstandig toch ? Koud / winderig/ hagel van de komende week.Gewoon dikke maat grotere pot en gelijk ook lekker diep poten, dat ie weer een week verder kan. Totdat je ook daar de wortels onderuit ziet komen. Weer een maatje groter en dan eens aan afharden denken in mei. Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 22 april 2017 Auteur Geplaatst: 22 april 2017 Nee ik heb geen gaatjes onderin, maar houd ze niet (meer) nat. Alleen als het droog aanvoelt geef ik ze water. Grote pot halen en nog in huis houden dus Quote
svvoorden Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Zo te zien staat hij binnen en zit er misschien een verwarming onder de vensterbank die je deze week nog aan hebt gehad waardoor droge warme lucht langs de plantjes stroomt? Ik kan me voorstellen dat door die hete lucht de plant zich minder prettig voelt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.