harms1 Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Wacht tot het donker is want dan wordt het ongedierte wakker. Mogelijk kom je dan oog in oog te staan met de veelvraat . Houd ons op de hoogte. Quote
sluipwesp Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 We horen al even niets meer van "Miesjesmoes" het zal toch niet waar zijn dat de veelvraat............... Quote
Alime Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Die ben je kwijt Alime Ze staan nog binnen Ai slecht gelezen. Altijd verdubbelen bij verlies he! Quote
Bit Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 ja, die vogel kon dus niet. Ik had het eerste bericht ook al niet zo best gelezen, want ik las iets van 'balkon' en dús was het voor mij een vogel. Dat RobO aan slakken blijft denken is ook zoiets. We zijn er toch al achter nu, dat het muizen zijn ( of muis ) ? Quote
Miesjesmoes Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 En we zijn terug met de volgende episode niks lijkt te werken. Muizengif helpt niet ook vind ik geen muizenpoep, knoflook tegen vliegen gebruikt, maar ik taak het nu toch wel echt zat. Vannacht weer twee planten gestorven. Muizengif wordt niet gegeten terwijl dat aantrekkelijker voor ze zou moeten zijn dan een plant. Ik zit echt met m'n handen in het haar. Jullie nog een idee? Er is nu ook een soort wit poeder achtig te zien wat me doet denken aan eitjes of schimmel. Quote
Demier Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Maak eens een special, namelijk spiritus met groene zeep, recept staat meestal op de spiritusfles.En leg eens een stukje kaas in de potgr Mat Quote
oscardevos Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Het poeder/eitjes lijken me sporendragers van een grondschimmel en daar zou ik me geen zorgen om maken.Ik zou een smakelijke plant 's nachts in een kartonnen doos zetten en de overige buiten bereik van de belager. Als je de flappen vd deksel van de kartonnen doos op de juiste manier vouwt, en het is een muis, dan komt deze er vast wel in, maar als het goed is niet meer uit. Muizen kunnen een hoop, maar ik zou het proberen. Of je leent de kat van de buren een nachtje ... Quote
Erny Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Muizengif werkt dan ook niet na één keer er van eten. Dat moeten ze echt vaker doen om vervolgens een ellendige dood te moeten sterven.Smeer eens wat pindakaas naast de potjes, als dat op is de volgende dag dan zijn het geheid muizen.En je kunt toch een soort gaasconstructie oid om je plantjes zetten zodat ze er niet bij kunnen? Het lijkt me zowiezo slim om van die muizen in je huis af te komen want de voortplanting van die beestjes gaat gewoon door en dan is het erg lastig om ze weg te krijgen.(Levend vangen en dan ergens uitzetten is ook zeker niet diervriendelijk, muisje sterft dan ook waarschijnlijk.)Het minst lijken de muisjes te lijden te hebben van een ordinaire klapval. Dan zijn ze in 1x dood.Met pindakaas als lokmiddel... Quote
speets Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ik zou redden wat er te redden valt en de planten voorlopig 's nachts meenemen naar je slaapkamer. Of een webcam ofzo erop zetten voor een heterdaadje. Ik zou er wel een paar uur nachtrust voor over hebben Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Miesjesmoes Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Muizengif werkt dan ook niet na één keer er van eten. Dat moeten ze echt vaker doen om vervolgens een ellendige dood te moeten sterven.Smeer eens wat pindakaas naast de potjes, als dat op is de volgende dag dan zijn het geheid muizen.En je kunt toch een soort gaasconstructie oid om je plantjes zetten zodat ze er niet bij kunnen? Het lijkt me zowiezo slim om van die muizen in je huis af te komen want de voortplanting van die beestjes gaat gewoon door en dan is het erg lastig om ze weg te krijgen.(Levend vangen en dan ergens uitzetten is ook zeker niet diervriendelijk, muisje sterft dan ook waarschijnlijk.)Het minst lijken de muisjes te lijden te hebben van een ordinaire klapval. Dan zijn ze in 1x dood.Met pindakaas als lokmiddel... Het ding is er wordt dus helemaal niet van het gif gegeten. Terwijl dit wel aantrekkelijk is voor de muizen. Daarom snap ik er niks meer van. Ik zie ook nergens uitwerpselen. Heel apart allemaal. Ik heb ook nog wat klap valletjes ga die vanavond dan toch maar even proberen. Quote
Miesjesmoes Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Ik zou redden wat er te redden valt en de planten voorlopig 's nachts meenemen naar je slaapkamer. Of een webcam ofzo erop zetten voor een heterdaadje. Ik zou er wel een paar uur nachtrust voor over hebben Is het proberen waard! Quote
Gwen Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Hej, Waar ik ook nog aan dacht zijn rupsen danwel larven. Die zitten in de grond en zijn 's nachts actief. Maar dan had je in de nacht iets gezien als je ging kijken. Gwen Quote
Bit Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 rupsen / larven die de grond uit de pot gooien ? ( zie eerdere posts ) Lijkt me wat sterk Gwen. Quote
Gwen Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ha, Kevertjes zijn heel sterk. Maar kan ook combinatie zijn. Maar eerste keuze is muis Gwen Quote
speets Geplaatst: 28 april 2017 Geplaatst: 28 april 2017 Zie deze post van Jorieke: het zullen toch wel muizen zijn. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.