Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

HELP. Wat eet mijn moestuintje op.


Miesjesmoes

Aanbevolen berichten

ja, die vogel kon dus niet. Ik had het eerste bericht ook al niet zo best gelezen, want ik las iets van 'balkon' en dús was het voor mij een vogel.

 

Dat RobO aan slakken blijft denken is ook zoiets.

 

We zijn er toch al achter nu, dat het muizen zijn ( of muis ) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn terug met de volgende episode niks lijkt te werken. Muizengif helpt niet ook vind ik geen muizenpoep, knoflook tegen vliegen gebruikt, maar ik taak het nu toch wel echt zat. Vannacht weer twee planten gestorven. Muizengif wordt niet gegeten terwijl dat aantrekkelijker voor ze zou moeten zijn dan een plant.

 

Ik zit echt met m'n handen in het haar. Jullie nog een idee? Er is nu ook een soort wit poeder achtig te zien wat me doet denken aan eitjes of schimmel.

 

image79161493213473.jpg

 

image84681493213340.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het poeder/eitjes lijken me sporendragers van een grondschimmel en daar zou ik me geen zorgen om maken.

Ik zou een smakelijke plant 's nachts in een kartonnen doos zetten en de overige buiten bereik van de belager.

Als je de flappen vd deksel van de kartonnen doos op de juiste manier vouwt, en het is een muis, dan komt deze er vast wel in, maar als het goed is niet meer uit. Muizen kunnen een hoop, maar ik zou het proberen.

 

Of je leent de kat van de buren een nachtje ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizengif werkt dan ook niet na één keer er van eten. Dat moeten ze echt vaker doen om vervolgens een ellendige dood te moeten sterven.

Smeer eens wat pindakaas naast de potjes, als dat op is de volgende dag dan zijn het geheid muizen.

En je kunt toch een soort gaasconstructie oid om je plantjes zetten zodat ze er niet bij kunnen?

 

Het lijkt me zowiezo slim om van die muizen in je huis af te komen want de voortplanting van die beestjes gaat gewoon door en dan is het erg lastig om ze weg te krijgen.

(Levend vangen en dan ergens uitzetten is ook zeker niet diervriendelijk, muisje sterft dan ook waarschijnlijk.)

Het minst lijken de muisjes te lijden te hebben van een ordinaire klapval. Dan zijn ze in 1x dood.

Met pindakaas als lokmiddel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou redden wat er te redden valt en de planten voorlopig 's nachts meenemen naar je slaapkamer.

 

Of een webcam ofzo erop zetten voor een heterdaadje. Ik zou er wel een paar uur nachtrust voor over hebben

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizengif werkt dan ook niet na één keer er van eten. Dat moeten ze echt vaker doen om vervolgens een ellendige dood te moeten sterven.

Smeer eens wat pindakaas naast de potjes, als dat op is de volgende dag dan zijn het geheid muizen.

En je kunt toch een soort gaasconstructie oid om je plantjes zetten zodat ze er niet bij kunnen?

 

Het lijkt me zowiezo slim om van die muizen in je huis af te komen want de voortplanting van die beestjes gaat gewoon door en dan is het erg lastig om ze weg te krijgen.

(Levend vangen en dan ergens uitzetten is ook zeker niet diervriendelijk, muisje sterft dan ook waarschijnlijk.)

Het minst lijken de muisjes te lijden te hebben van een ordinaire klapval. Dan zijn ze in 1x dood.

Met pindakaas als lokmiddel...

 

Het ding is er wordt dus helemaal niet van het gif gegeten. Terwijl dit wel aantrekkelijk is voor de muizen. Daarom snap ik er niks meer van. Ik zie ook nergens uitwerpselen. Heel apart allemaal.

 

Ik heb ook nog wat klap valletjes ga die vanavond dan toch maar even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...