Geplaatst: 27 april 20178 j Heeft iemand ervaring met de Chilean guava, Ugni molinae of myrtus ugni? Ik ben vooral benieuwd naar de smaak. Is die zo lekker als James Wong beweert?
Geplaatst: 27 april 20178 j Ah de Mirte ungi! Deze mtfd een stekje van Goldfish gehad, dus kan je er nog niks over vertellen. Goldfish o.a. wel Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 28 april 20178 j Ik heb inderdaad de verbeterde versie "Ka-Pow" waar James Wong het over heeft. Helaas hebben mijn moederplanten wel forse schade opgelopen (40%) deze winter door de vorst. De smaak: is zwaar aromatisch, sommige mensen die ik ze heb laten proeven op de MTFD najaar 2016 omschrijven het "als of ze een slokje parfum" nemen.
Geplaatst: 28 april 20178 j Ik heb nu ook twee rassen, waarvan beweert wordt dat ze geweldig smaken. Ik ben hier zelf nogal sceptisch over. Hiervoor heb ik ook twee planten gehad, maar de smaak van hun was zwak en niet erg interessant, maar misschien had ik het verkeerde ras. Ik heb ze als potplant. De twee planten die ik nu heb ( zijn nog klein) staan in een pot in de kas. De vorige planten bloeiden heel makkelijk, maar de huidige planten moeten nog beginnen. Deaflora verkoopt planten. Ik verwacht dat ze voor dit jaar bijna allemaal verkocht zijn, maar je kunt kijken.
Geplaatst: 30 april 20178 j Ik heb die van Goldfish geproefd en heb een stekje gekregen. Ik vond hem heel lekker. Heel anders dan andere bessen. Ik hou helemaal niet zo van rood fruit (behalve aardbei) en andere bessen maar daarmee is het echt niet te vergelijken. Zoetig, veel aroma. Kan verder er geen vergelijking bedenken....
Geplaatst: 1 mei 20178 j Auteur Misschien moet ik dan gaan voor de ka-pow die is ook makkelijkst verkrijgbaar.
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Ik ben benieuwd of er inmiddels meer ervaring is. Leven de planten van Goldfish nog? En Ann123 heb je de ugni molinae aangeplant? Zijn er nog anderen die het geprobeerd hebben? Volle grond vind ik wel interessant
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Bij mijn ouders in de tuin heb ik 5 planten gezet enkele jaren geleden (gok 4jaar geleden), 4 hebben het overleefd, ze groeien wel maar zeer traag en blijven eigenlijk klein, komen wel redelijk wat bessen aan. Is in een stadstuin op kleigrond dus wel ingesloten en warmer. Ik (en mijn ouders) zijn geen fan van de smaak, de smaak is veel te sterk, te aromatisch, doet me denken aan kunstmatige, goedkope kauwgom. De bessen worden dan ook niet geplukt. 27 oktober27 Okt aangepast door simonvb
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Tof om te horen dat ze nog leven. Ik denk dat de smaak wel afhangt van welk ras je neerzet. Immers, de ene appel is ook totaal anders dan de andere
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.