aalterse-willy Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Sorry Moderators maar mijn bovenkamer wil niet goed mee. Het zoeken lukt me niet zo goed. Moet ik die scheut die naar links groeit afsnijden of niet? Dat lijkt op een wilde scheut maar ik ben er niet zeker van. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
iwan500 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 het is moeilijk om te zeggen want bedoel je met wilde scheut?en kan je mischien een foto van een andere hoek laten zien? Quote
iwan500 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 ik zou zeggen dat ik een normale braam erdoor zie groeien Quote
Bit Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Ja hoor. Is gewoon een nwe scheut van je bestaande Braam. Wat trouwens een ongestekende Braam is, want deze heeft ook geen stekels.Wilde Braam heeft altijd stekels.Wat dan wel weer verwarrend is, want veel ook niet 'wilde' rassen hebben stekels. Maar dit is dus gewoon jouw Braam. Quote
iwan500 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 bit ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt want ik denk dat hij bedoelt of die grote scheut van de braambes is of een andere braam Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Niet afsnijden, want bramen en frambozen worden niet geënt. Anders ben je je gekochte plant kwijt. Het is een mooie en gezonde scheut. Quote
Bit Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Bramen worden niet geënt inderdaad. Tóch komt het best vaak voor, dat een Doornloos ras een zwaar gestekelde scheut scheut ( hier niet het geval overigens ). Niet vanwege het geënte, de onderstam dus, maar gewoon als teruggelopen scheut. Dat noemen velen dan een Wilde scheut. En ik denk dat Aalterse Willy dat dus bedoeld. Hier niet het geval dus. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 mei 2017 Auteur Geplaatst: 13 mei 2017 Van harte dank voor de goede raad. Ik zal die scheut dan maar goed opbinden voor ze te ver van de wortel groeit en omvalt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.